29 Aralık 2010 Çarşamba

PEYNİRLİ KABAK GRATEN &BROKOLİ GRATEN-2011




(Yoğunluktan yayınlamayı düşündüğüm tarifi malesef yayınlayamıyacağım :) kısmet değilmiş.Herkese güpgüzel bir yıl diliyorum arkadaşlar...







Arşivde yayınlanmayı bekleyen bu iki tarifi aynı günde vermemin sebebi ana malzemenin ikisindede başamel sos olması ve fırına girmesi...Bundan başka pekte bir detayı olmayan bu pratik sebzeler yılbaşı akşamı sofralarınıza alternatif olur umarım ...


KABAK GRATEN(6 adet)
3 adet kabak
1 kase tulum ve ezine peyniri karışımı
dereotu maydanoz
kaşar peyniri

Beşamel Sos;

1 yemek kaşığı tereyağ(2 yemek kaşığı sıvıyağ)
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
tuz,muskat rendesi

Öncelikle kabaklarımızı kazıyıp uzunlamasına ikiye bölüp içlerini oyuyoruz.Büyükçe bir tencerede tuzlu su kaynatıp kabaklarımızı içine atıyor ve yaklaşık 4-5 dakika haşlıyoruz(çok haşlanmasın dağılırlar)

Haşlanan kabaklarımızın tel süzgeçte süzülmesini bekliyoruz.Bu sırada beşamel sosu hazırlayabiliriz.Yağ ve unu kavurup sütü yavaşça ve sürekli çırprak ekliyoruz.Kaynamaya ve koyulaşmaya başladığında tuz ve muskat cevizi rendesini ilave ediyoruz.

Süzülen kabakları tuz ve karabiberle tatlandırıp ortalarını peynirli ve otlu karışım ile dolduruyoruz.Beşame sosumuzu her birinin üzerine paylaştırıp üzerlerine rendelenmiş kaşar serpiştiriyoruz.180-200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz...


BROKOLİ GRATEN

500 gram brokoli


tuz,iki yemek kaşığı zeytinyağı,kekik


1 ölçü beşamel sos(tarifi yukarda)

bolca kaşar peynir rendesi



Brokolilerimizi tuzlu kaynar suya atıp istediğimiz yumuşaklığa gelene kadar pişirelim.Diğer yandan beşamel sosumuzu hazırlayalım.

Haşlanan brokolilerimizi süzgeçte bekletip biraz süzülmesini sağlayalım.Yağladığımız fırın kabımıza brokolilerimizi koyup üzerine tuz kekik ve zeytinyağı ilave edip harmanlayalım.En son beşamel sosumuzu ve kaşar rendemizi serpip 180-200 dereceli fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.



Afiyet Olsun...

* Ogreten/graten siz istediğiniz ismi verebilirsiniz:)
*Kabakların içine peynir yerine kavrulmuş kıyma yada başka sebzeler kullanabilirsiniz(ıspanak,garnitür vs..)

56 yorum :

Unknown dedi ki...

tam rejimlik süperler :) ellerine sağlık canım..

zeynep dedi ki...

Ellerine sağlıkk nasıl açım şu anda yataktan çıkıp yemeğe eriniyorumm:((...Sanal alemin buna en kısa zamanda çözüm bulması lazım ne bu canımm bak bak iç geçir olmuyor olmuyor...

Pembe Tatlar dedi ki...

Aylinciğim bayılıyorum bu tarz lezzetlere ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

ikiside süper görünüyor.sebze seven olarak bayıldım.ellerine sağlık.öpüyorum.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Sebzeli yemeklere bayılırım...

Ellerine sağlık canım

sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aylinciğim böyle sebze ve fırın yemeklerine bayılıyorum ellerine sağlık sevgiler.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Ellerinize sağlık sevdiğim bir lezzettir görüntü harika...

Unknown dedi ki...

Aylicigim ellerine saglik canim, bende yenice graten tarifi ekledim :)) Brokoliyi hiç graten olarak denemedim nefis gorunuyor, not ediyorum!! Sevgiyle kal..

huuuubakbi dedi ki...

nefis gorunuyor,ellerine sağlık.bayıldım.bayıldım.bayıldım.

Fatma dedi ki...

ellerine saglik Aylinim sebze yemeklerine asigimdir.cok guzel gorunuyorlar bende yaparim fazlaca bu guzel mamadan.sevgi ve muhabbetle canim.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Aylincim , yılbaşı için düşünebilirim çok nefis görünüyorlar ;)

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor elinize sağlık.

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis olmuş.

Asahhara dedi ki...

Bir gün bende bu yayınlanan tariflerden alıp mutfağa girip yapacağım :D bakalım o gün ne zaman olacak :)

Mutluanne dedi ki...

Yine döktürmüşsün Aylin ellerine sağlık süpersin
Sevgiler

TATESAL dedi ki...

Yine harikasın canım,gratenler enfes görünüyor...

Unknown dedi ki...

sarı şekerim ellerine sağlık süper

Saglıklımutfak dedi ki...

Geçen hafta bende brokoli ve karnıbaharla yapmıştım . yemesi keyfili bir yemek oluyor. Ellerine sağlık canım

özlem dedi ki...

süper görünüyorlar. ellerine sağlık canım.

lavantalimon dedi ki...

Kayıklar çok güzel olmuş:))graten diyeceğim ben nefis elleriene sağlık:))

Ebru dedi ki...

Ya açken bakıyorum ya da her baktığımda acıkıyorum:) Harikalar yine ellerine sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

aylincim ellerine sağlık çok güzel olmuş.ikisi de.

eli dedi ki...

ellerine saglik. pratik yemeklere herzaman varim. brokoli evde var, ben de mi yapsam ne :).
bu arada blogumda pecete cekilisi var. davet ediyorum.

sevgiler eli

Unknown dedi ki...

SUPER GOZUKUYOLAR AC OLDUMMMMMMM ELLERINE SAGLIK

Şehnaz dedi ki...

AYLİNCİM HER İKİSİDE SÜPER GÖZÜKÜYOR..ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..B U ARADA YENİ YILINIDA KUTLUYORUM..SEVGİLER.

neval dedi ki...

yediremiyorum evde kimseye brokoliyi .yoksa ne güzel tarif işte

Narince dedi ki...

Oh oh ellerine sağlık Aylin, bu yüzden bu kadar incesin di mi:))

narcicegirengi dedi ki...

Sevgili Aylin,
Ikisi de cok guzel, ellerine saglik. Kabak grateni yaparim ancak brokoli ile hic denememistim. Tesekkurler canim guzel tarif iicn. Sevgilerimle..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım gratenler herzaman nefıs olur.senınkıde harıka görunuyor.sevgiler tatlım:)

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Aylinciğim. Hem pratik hemde görselliği olan iki yemek.

kalpkurabiye dedi ki...

ahhhh Aylinim beşamel sos dedin için eridi.
bir evleneyim de beşamel sosta yüzücem vallahi:)
hepsini biriktiriyorum antibeşamel aileme yüzünden:)))
olsun napallımm:))

evatolyesi dedi ki...

Kabak grateni beşamal sosuna tavuk etide ve mantarda koyarak yapıyorum çocuklar bayılıyor. Ellerinize sağlık sevgiler:)

sarkaç dedi ki...

Hem göz dolduracak, hem lezzetli hem de pratik. Mükemmelsin.

saniyesultan dedi ki...

bizim evde sadece brokolinin çorbası tüketilir....Ancak bir misafir gelirse bu tarz tarifleri yaparım....ellerine sağlık....

Unknown dedi ki...

sabah sabah canım çekti.Çok güzeller.Ellerinize sağlık..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

ograten yanlış hatırlamıyorsam okuduğumu 60' lı yıllarda Türkçeye çevrildiğinde - ÖĞRETEN- denilirmiş biliyor musun? ben çok gülmüştüm ama başarılı bir çeviri! brokoli de kabak da harika ve çok sağlıklı sebzeler... özellikle tulum ve feta bu iki tarife de çok yakışıyor! ellerine sağlık...

hdidem95 dedi ki...

Yeni yılın sana neşe ve mutluluk getirmesi dileğiyle ..en içten sevgilerimle..

mandalincikmazi dedi ki...

Bu güzel blog sahibinden güzel bir mandalinli veya portakallı bir tarif bekliyoruuuuuuuum:)

Unknown dedi ki...

bol şanslı,huzurlu ve saglıklı seneler diliyorum.

Bulbulunyeri dedi ki...

Nerede yaşam varsa, orada umut da vardır. Yeni yılda tüm umutlar ve başarılar sizinle olsun.
2011 yılında tüm düşlerinizin gerçekleşmesi dileğiyle, mutlu yıllar dilerim.
Sevgiyle kal.

pelince dedi ki...

Nasıl gösterişli bir tarif,lezzet dolu.. ellerine sağlık..

Sağlıklı,huzurlu,mutlu ve bol lezzetli yeni bir yıl diliyorum ;)

Sevgiler...

Behiye Sönmez dedi ki...

Aylincim mutlu yıllar :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Yeni yilin kutlu olsun Aylincim,saglik mutluk getirsin sana...sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Aylinciğim sana mutlu, sağlıklı ve güzel yüzün ve temiz kalbin gibi bir yeni yıl dilerim. Tüm sevdiklerinle beraber her istediğinin gerçekleştiği bir yıl olsun canım. Sevgilerimle.

yeşim dedi ki...

canım benim
hayırlı,mutlu ,sağlıklı bir yıl sizin ve tüm sevdiklerinizin olsun.nice mutlu senelere....sevgilerimle...

dokuzuncubulut dedi ki...

Sevgili Aylin,

Sağlıklı ve mutlu bir yıl geçirmen dileğiyle.

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Her yeniyıl bir başka güzel.. 2011 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyıl ınız kutlu olsun.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

AYLİNcim;
sevdiklerin ve sevenlerinle birlikte sağlık, mutluluk ve huzur içinde geçireceğin nice yılların olsun
sevgiler...

Ebru dedi ki...

veee mutlu yıllar.Hamarat prenses:)

kelebeklisaniyeler dedi ki...

cok guzeller ellerine saglik canim...

Yeni yilin kutlu olsun saglik ve mutluluk dilerim,ailenle sevdiklerinle geçirecegin nice yillar dilerim hosçakal arkadasim.

Unknown dedi ki...

♥ Nerede yaşam varsa, orada umut da vardır. Yeni yılda tüm umutlar ve başarılar seninle olsun. Mutlu Yıllar dilerim.

özlem dedi ki...

canım yeni yılını kutlar sağlıklı mutlu huzurlu yıllar dilerim.

aslı dedi ki...

Mutlu yıllar :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Sağlıklı mutlu ve başarı dolu bir yıl diliyorum:) Ellerine sağlık...

keskinli dedi ki...

Ellerine saglik enfes görünüyor

saglik ve huzur dolu yeni bir yil dilerim mutlu seneler

Adsız dedi ki...

yeni yılın yemeklerin gibi güzel, afiyetle dolsun inşallah :)