29 Kasım 2012 Perşembe

Tavuk Suyuna Çorba



     Namı diğer hasta çorbası...

    Çiftlik tavukları hakkındaki olumsuz söylentiler hee geçen gün artınca uzun zamandır  eve tavuk girmez olmuştu...Geçenlerde köy tavuğu bulunca hemen aldım ve tabiki klasik olarak hemen suyuna çorba,pilav yaptım :)

    Ben derilerini aldım ve içerisine sebze ilavesi ile haşladım,daha yağlı seviyorsanız derileri ile haşlayın.Un  terbiyeye değilde  1 yemek kaşığı tereyağda unu kavurup o şekildede kullanabilirsiniz...

Tavuk  Suyuna Çorba

1 kalçalı but(veya tavuğun çorbalık kısımları)
1 minik havuç
yarım kereviz
1 minik kurusoğan
1 defne yaprağı
1,5 litre su
5 kaşık tel şehriye
1 yumurta sarısı
yarım limon suyu
1,5 yemek kaşığı un
1 çay kaşığı tuz

    Tavuğu su ve sebzeler ile birlikte düdüklü tencerede 15-20 dakika pişirin suyunu süzün.Haşlanan tavuk etini incecik didin.

   Kaynayan tavuk suyuna tel şehriyeyi ve tavuk etlerini koyun.

    Limon suyu,yumurta sarısı ve unu 2 kaşık soğuk su yardımı ile iyice çırpın.kaynamakta olan çorbaya yavaş yavaş ekleyin bir iki taşım daha kaynatın.

    En son tuzunu ekleyip,arzu ederseniz tereyağlı salça ve limon dlimleri eşliğinde servise sunun.

    Afiyet Olsun...


not:ben sebzeleri sadece suyunda kullandım ancak siz blenderda ezip çorbaya ilave edebilirsiniz.


16 yorum :

MERVE dedi ki...

mis gibi görünüyor ellerine sağlık.. benim babam da tavuk yetiştirdi bi ara sonra birini kesmişti neden bilmem ağzıma koyamadım pilavını :S arkadaşları kapıda dolaşırken birini yemeyi midem kabul etmedi :)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

hacımmmm hastan olayımmmm:)))bayıldım valla fotoya,ellerine sağlık çok çok öperimmm

muhabbetsofrasi dedi ki...

tamm şifa çorbası
ohh miss gibi
eline sağlık canım

sevgi dedi ki...

çorba sever biri olarak çok beğendim ellerine sağlık....

NzlGl dedi ki...

Aylinciğim
sanki kokusu geldi burnuma:)
ne de güzel olur bu çorba eline sağlık olsun canım

marifet ellerimizde dedi ki...

aylıncım merhaba...yaz bana sekte vurdu 4 canavarla bogustum..hıc pc yı acamadım:)sımdı buralaradayım..ellerıne sglık yıne harıka yapmıssın.....zeynep

Unknown dedi ki...

gerçekten de tam hasta çorbası
eline sağlık aylinciğim
kal sağlıcakla...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Annemin illa ki tavuk haşlaması sonrası yapılır:-)Hasta olmaya gerek yok yani.
Bu arada ben çorbayı koyduğunzu kase&tabak ne ise onu çok beğendim.eski tarzda çok güzelmiş.

Sinejan dedi ki...

Bunu mutlaka denemeliyim ellerinize sağlık...

Aicha Dalgic dedi ki...



bayildim ve bende isterim :((((

sibelyalcincom dedi ki...

Çok severim ellerine sağlık sevgiler:)

Oglak Kizlari dedi ki...

Aynı şey bizde de oldu. uzun zamandır girmiyordu eve tavuk. Ben bütün tavukla yaptım. Ohh..

Eline sağlık.

Tekrar anne.

huuuubakbi dedi ki...

gene harika yemeklerle harika sunumlar hazırlamışsınız..ellerinize sağlık

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Şu çorbayı vejetaryenler hariç sevmeyen var mıdır be Aylinim? Ellerine sağlık güzeller güzeli küçümenim benim:)

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık..

çeşnici Handan dedi ki...

Kışın en güzel çorbalarından nefis olmuş ellerine sağlık Aylincim.