8 Kasım 2010 Pazartesi

KREMALI SEBZELİ KÖFTE



Kremalı ve beşamel soslu yemeklere ne derecede bayıldığım gözünüzden kaçmamıştır ....Çok pratik ve bir o kadar lezzetli olan bu yemeği mutlaka denemenizi tavsiye ederim.Kremalı olmasına rağmen ertesi akşama bile kalıp ısıtıldığında kremayı içine çeken köftelerle daha bir lezzetli oluyor bu yemek.Yapacakların şimdiden ellerine sağlık....



KREMALI SEBZELİ KÖFTE (4 KİŞİLİK)


400 gram kıyma
1 adet kurusoğan
2 dilim kadar bayat ekmek
tuz,karabiber
3 kabak
2 havuç(yada 1 büyük)
150 ml krema(200 ml 'lik paketlerde)
3 yemek kaşığı zeytinyağı,3-4 diş rende sarmısak

4 yemek kaşığı kadar rendelenmiş taze kaşar


Köfte malzemelerini iyice yoğurup misket büyüklüğünde yuvarlak köfteler hazırlayalım.Hazırladığımız köfteleri kızartıp bir kenarfda bekletelim.

Havuç ve kabalarımızı rendeleyelim ve zeytinyağında sebzeler yumuşuyana kadar kavuralım.Sarmısak tuz ,karabiber ve kremamızıda katıp sebzelerin altını kapatalım.

Fırın kabımızın altına pişirmiş olduğumuz köftelerimizi dizelim.Sebzeli ve kremalı karışımımızıda köftelerin üzerine ilave edelim.En üste rendelenmiş kaşar peynirimizi serpip 200 derece ön ısılı fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

Afiyet Olsun...


Not:Sebze çeşitlerini farklılaştırmak size bağlı.Rende patates vs.de konulduğunda çok lezzetli oluyor bu tarif.

33 yorum :

Sevtap dedi ki...

Değişik bir tat olmuş canım ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

bizimkiler kremanın tadını pek sevmezler bende kendim için yaparım.ellerine saglık.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Ye beni diyorkremalı köfte ellerine sağlık...A.E.O

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerinize sağlık.çok güzel görünüyor.sevgiler.

öznur-ata dedi ki...

günaydın canım..ben de çok severim soslu ve kremalı yemekleri vee bu da süper nefis görünüyor :)ellerine sağlık..ben de mutlaka deneyeceğim..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

böyle fırından çıkan yemeklere bayılıyorum ben! üzeri gevrek, servis yaparken çıtırdar, her katı ayrı bir doku vs. harika! ellerine sağlık...

çeşnici Handan dedi ki...

Krema, beşamel sos ve fırın oldumu tutmayın beni ortaya çıkan yemek beni mest eder. Süper olmuş,üstünün kıtırı nefis ellerine sağlık canım. İyi bir hafta dilerim.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis bir şey.Mutlaka denenmeli .sevgiler...

Şehnaz dedi ki...

harika aylincim.bende bugün köfteli birşeyler yapmak istedim..ama benim köfteler yapılmış,,derin dondurucuda..acaba kızartmadan bu yemeği yapsam güzel olurmu..çünkü çok beğendim ve merak ettim...ellerine sağlık tatlım..

Unknown dedi ki...

Offf canım ya,sabah sabah iştah açıyor vallahi,ellerine sağlık nefis gözüküyor.

Sevgilerimle...

zeynep dedi ki...

Benide üzerinde ki kaşar rendesi çekiyor böyle fırına girince;P ..Görüntü nefis eminim lezzetide öyledir ellerine sağlık canım..Mutlu haftalar...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Şehnazcım fırında pişirebilirsin 10-15 dakika köfteleri kızartmak istemiyorsan.Çünkü çiğ kalır öteki türlü...

Kızarmış olarak derin dondurucuya koyduysana kızartmadan ver fırına gitsin üstüne sebzeleri döküp..

Şehnaz dedi ki...

süpersin canım..köfteleri kızartmamıştım ama fırında biraz kızartmak aklıma gelmemişti...çok teşekkürler..sevgiler canım..

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık.nasılda canım çekti valla.olsada yesem.sevgiler.

emel (domates sepeti) dedi ki...

ellerinize sağlık pek güzel olmuş. Değişik ve besleyici olmuş

NiLaY dedi ki...

hımm bir denemek gerek sanki böyle soslu şeylere bayılan biri olarak :) ellerine sağlık

Birsel ve İrem dedi ki...

Hiç denemedim ama çok seveceğimi tahmin ediyorum. Ellerine sağlık, görüntü nefis. Kızım yemez, sebzeli olduğu için ama ben yine de denemeyi çok istiyorum. Size afiyetler olsun.
Sevgiler.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis olmuş Aylin
ellerine sağlık

emelce yemek dedi ki...

nasil bir lezzet oldugu belli görüntüsünden canim cekti,eline saglik

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla aynı fikirdeyim içine krema üstne de kaşar gelince bence tüm yemekler süper oluyor:) Sen bir de köfte de eklemişsin ne diyim ellerine sağlık canım...

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla aynı fikirdeyim içine krema üstne de kaşar gelince bence tüm yemekler süper oluyor:) Sen bir de köfte de eklemişsin ne diyim ellerine sağlık canım...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Bu nasıl bir güzelliktir Aylinimm.ellerine sağlık canım.kremayla kaşar zaten nereye girse muhteşem oluyor.sevgiler:)

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık aylincim nefis bir lezzet olmuş.

Limon çiçekleri dedi ki...

Aylinim hamaratım,döktürmüşsün yine?:))

evatolyesi dedi ki...

Söylediğiniz gibi krema ve beşemal sos yemeklere ayrı bir lezzet veriyor ellerinize sağlık
Sevgilerimi gönderiyorum:)

kalpkurabiye dedi ki...

anti beşemalist bir ailem var bakıyorum sadece:))
ellerine sağlık Aylinciğimm..
bal şeker olsun:)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine kollarina saglik canim.. kocaman sevgilerimle..

Cafe Pepela dedi ki...

Ellerine sağlık,Aylişim..
Afiyet,bal,şeker olsun sizlere!
Kalbi muhabbetle :*

dokuzuncubulut dedi ki...

Aylincim, hem sebze, hem protein. Bir porsiyonda sağlıklı ve pratik ve lezzetli bir tarif olmuş. Ellerine sağlık olsun.

YeMeK vAkTi dedi ki...

ama denizcim bunun içinde beşamel sos yokkki:)))

saniyesultan dedi ki...

bak üzüldüm şimdi canın çekti....benim eşim bu tarz şeyleri yemiyor o yüzden pek yapamıyorum...ellerine sağlık.

mine dedi ki...

hem besleyici hem acaip lezzetli ellerine sağlık canım