10 Kasım 2010 Çarşamba

EKŞİLİ YEŞİL MERCİMEK


Yeşil mercimek yemeğini normalde kıyma ilavesi ve servis esnasında içine biraz sirke damlatarak yemeyi çok severim..Kimine bu sirke olayı biraz tuhaf gelsede deneyenler gerçekten güzel oluyormuş der her zaman... (bu tarife sirke koymuyorum arkadaşlar ,klasik şekilde pişmiş mercimek yemeğine sirke ekliyorum)

Bu yemek biraz daha farklı...İçinde nohut ve nar ekşisi var ve her hafta pişiriyorum son bir aydır. Denemenizi tavsiye ederim ...Ölçüler kişi sayısına göre arttırılıp azaltılabilinir.

EKŞİLİ YEŞİL MERCİMEK
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 su bardağı nohut
1 adet kurusoğan
3 +2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı sumak,1 tatlı kaşığı kuru nane,
2 yemek kaşığı nar ekşisi,(nar ekşinizin keskinliğine göre ayarlayabilirsiniz)
Arzuya göre 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
tuz,2 su bardağı su(veya etsuyu)

Tenceremize minik küp doğradığımız soğan,salça,sıvıyağ ve sumağı ilave edip soğanlar diriliğini kaybedene kadar biraz kavuruyoruz.Yeşil mercimek ve nohutlarımızıda ilave edip bir kaç dakika daha kavurmaya devam ediyoruz.
2 su bardağı etsuyumuzu ve tuzumuzu ekleyip yaklaşık 15 dakika kısık ateşte pişiriyoruz.Ocaktan indirmeye yakın narekşisi,2 yemek kaşığı sıvıyağ ile tavada kızarttığımız kuru nanelerimizi ve kırmızı pul biberimizi ekleyip altını kapatıyoruz.Yemeğimizi 10 dakika dinlendirip servise sunuyoruz.


Afiyet Olsun....

31 yorum :

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.

İnci Yemek dedi ki...

Aylinim denemek lazım hiç bilmiyordum,yeşil mercimekle çok geç tanışmıştım zaten:)
ellerine sağlık canım benim.
şimdiden bayramını kutlarım canım.sağlıkla sevdiklerinle nice bayramlara.çok öpüyorum..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

geçen hafta ben de pişirdim, nasıl severim, kış gelse de yesek derim sıcak sıcak helmelenmiş! nohut hiç eklememiştim ama denemek gerek! ellerine sağlık aylincim!

Gülcan dedi ki...

TARAFIMDAN MİMLENDİNİZ KOLAY GELSİN.

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım çok severim ellerine sağlık afiyet bal olsun

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nedense yeşil mercimekle çok içli dışlı olamadım:)çok faydalı kesinlikle, benimde yeşil mercimeğe alışmam lazım. ellerine sağlık canım eminim çok lezzetli olmuştur
öpüyorum

Unknown dedi ki...

Sarı Şekerim küçük oğlum Burağın fa
vori yemeğidir.Her gün yese bıkmaz
ellerine sağlık kocaman öptüm.

Unknown dedi ki...

Offff ne cok severim, ellerinize saglik. yarın ben de pisirecektim, ama bu sefer sizin tarifinizle pisirecegim. Zira daha once hic nohutlu pisirmemistim. Elleriniz dert gormesin.

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

ellerine saglık cnm

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yeşil mercimeği çok sık pişiririm ama nohutlu hiç denemedim denemeli senin tarifinle Aylinciğim ellerine sağlık çok öpüyorum sevgiler...

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Bizim evdede özellikle eriştelisi çok sık pişer.Sizin tarifinizde ilginç geldi bana.Deneyeceğim mutlaka.
Ellerinize sağlık.

Sevgiler*

Narince dedi ki...

Nohut ve nar ekşisi bence süper bir uyum. Ama sirke ? Deneyeceğim mutlaka!

ruhum dedi ki...

Yeşil mercimeği çok severim, ancak nohutlu ve nar ekşili yapmamıştım.ellerinize sağlık, en kısa zamanda deniycem:))

Gökce dedi ki...

ben de hep erişteli yapardı bu sefer kesin denenecek. elllerine sağlık canm

umutluhayat dedi ki...

Aylincim yeşil mercimeği çok severim ama hiç nohutla denememiştim.en kısa zmanda deneyeceğim.ne kadar mükemmel bir tat olabileceğini tahmin ediyorum.sevgiler.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık yeşil mercimeği çok severim folik asit deposu

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Ekşili acılı her tat benim favorim.Bu yemeğin harika bir tadı vardır eminim ve bu kış deneyeceklerim listesine aldım bile...Sevgiler.

Vijdan dedi ki...

Ayy bayılırımmm mercimeğin her türlü yemeğine...

Harika gözüküyor ellerine sağlık...

Tümay Öztürk dedi ki...

İnanılmaz merak ettim Aylincim. Haftaya kesinlikle yapacağım. Ellerine sağlık canım:)

yemekbiraşk dedi ki...

tümaycım eşim sirke dökerek yer ve tuhaf tuhaf bakardım ona :) meğersem adamcağız masummuş yaygın bir tatmış demekki :)
eline sağlık
sevgiler:)

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerinize sağlık.yaz kış pişiririm ben mercimek.çokta severim.sevgiler.

lezzet sefasi dedi ki...

Bu yemegin icindeki hersey benim favorim, ellerine saglik sekercim.
Sefa

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Bende çok severim. Ama içine nar ekşisi hiç koymamıştım. Merak ettim şimdi tadını.
Sevgiyle kal.

Atike Momini Ziya dedi ki...

ben de çook severim bu yeşil mercimeği... ellerine sağlık,tarif çok güzel.denemek lazım :) sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

Bende bilmiyordum bir çok arkadaşım gibi..
denemeli.. birbrimizden öğrenecek ne çok şey var değilmi Aylinciğimm:))

Disalce dedi ki...

çok güzel görünüyor..eminim denediğimde işte bu diyeceğim bi tarif..

ellerine sağlık...

Limon çiçekleri dedi ki...

Her ne kadar ''kara şimşek'denilip küçümsensede:)) ben yeşil mercimeği her daim favori bilirim canım.Ellerine sağlık bu arada enfes görünüyor.

emelce yemek dedi ki...

deneyecegim ve sevecegime de eminim eline saglik

dokuzuncubulut dedi ki...

Yıllarca yemedim ama şimdi çok pişmanım:)) Şu anda en sevdiğim yiyecekler arasında.

mine dedi ki...

mercimek salatasına nar ekşisi her daim koyarım ama yemeğine koymayı hiç denememiştim hele sirke aklıma bile gelmemişti deneyeceğim bu kadar sağlıklı bir lezzetin her şeklini denemeli
ellerine sağlık sevgiler

yagmur dedi ki...

Ayliiin merhaba,
nar eksisiyle gonlumu caldi bi kere.bugun deneyecegim bakalim.
sevgiler