14 Ocak 2011 Cuma

KREMALI HAVUÇ ÇORBASI




Bu havuç çobası içinde çoğunuzun yada çocuklarımızın yemediği kerevizi saklıyor.Kerevizin faydaları bitmez ve her sebzeyi mutlaka tüketmek gerek.Yapımı patates çorbasıyla hemen hemen aynı olan bu çorba içinde kereviz olduğunu pişirenden başka kimseye söylemiyor :)

KREMALI HAVUÇ ÇORBASI

3 adet büyük boy havuç
1 adet kereviz (orta boy)
1 su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 su bardağı tavuk suyu
3 yemek kaşığı krema
tuz,karabiber,muskat rendesi

Öncelikle havuç ve kerevizlerimizin kabuklarını soyup iri iri doğrayalım ve düdüklümüzde yaklaşık
1 su bardağı su ilavesi ile 10 dakika pişirelim.Süre sonunda tenceremizin içindeki sebzeleri suyuyla beraber püre haline getirelim.

Diğer bir tencerede un ve yağı kavuralım.İçine tavuk suyumuzu ve püre halindeki sebzelerimizi ilave edip kaynamaya bırakalım.En son süt,krema,muskat rendesi,karabiber ve tuz ilavesinide katarak
10 dakika dinlendirdiğimiz çorbamızı maydanoz ile süsleyerek servise sunalım.
Afiyet Olsun...


nOT:İsminin Kerevizli Havuç Çorbası olmamasının bir nedeni var elbet :)

Mandalinalı Kereviz tarifine yorum yapan ve kereviz sevmeyen bir çok arkadaşım başlıkta kerevizi görünce direk uzak durmasınlar bu çorbadan değilmi ama:)

56 yorum :

Gökce dedi ki...

günaydınnn
hmmmm
kerevizi söylememe işini beğendim. keşke ben de bilmeyebilsem::))
ellerine sağlık

Gulos dedi ki...

Bu çorbadan yapsam bizimkiler de yer mi acaba :) ?
Sevgileirmle.

lezzet sarayı dedi ki...

Aylincim gerçekten çok besleyici bir çorba bu tam bebek maması olacak türden.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Ben ve çocuklarım böyle çorbaları çok severiz,ellerine sağlık Aylinciğim nefis görünüyor.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık canım. Bu aralar havuçlu tariflere sadece bakmakla yetineceğim. bir müddet bize yasak evde:) Öperim Hayırlı cumalar

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık yine güzel bir tarif ..özellikle çocuklar için çok faydalı bir çorba...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok besleyici ve bol vitaminli bir çorba olmuş aylinciğim.ellerine sağlık.öpüyorum.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hmmmm nefis nefis. Rengine bayıldım. Çok güzel olmuş

Ellerine sağlık canım

sevgiler

zeynep dedi ki...

Nasıl güzel denk geldi kerevizim kalmıştı bir tane hemen yapıyorum akşama:))Hayırlı Cumalar tatlım.....

özlem dedi ki...

besleyici ve vitaminli bir çorba ellerine sağlık.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aylinciğim kremalı havuç kereviz çorbası olmuş bu harika bana söyleyebilirsin bizim evde kızımda dahil hiç birimiz sebze seçmiyoruz her şey yeniyor çok öpüyorum seni...

feyza dedi ki...

Ellerinize sağlık.Kış aylarında en iyi yemek benim için...:))

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım minecim İsminin Kerevizli Havuç Çorbası olmamasının bir nedeni var elbet :)

Mandalinalı Kereviz tarifine yorum yapan ve kereviz sevmeyen bir çok arkadaşım başlıkta kerevizi görünce direk uzak durmasınlar bu çorbadan değilmi ama:)

durutarifler dedi ki...

Nefiiisss. Ellerine sağlık.

Asahhara dedi ki...

Ayy ayy döktürülmüş yine. Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Buram buram nasil kokardir simdi o çorbaaaa !!! Nefis olmus çok belli. Ellerine saglik aylincim

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Aylincim şanslıyım ki hiç sebze seçmeden büyüdüm ben ve kerevize de bayılırım:).
Çorban nefis görünüyor canım. Şu soğuk kış gününde görüntüsü bile içimi ısıtmaya yetti:).
Sevgiler..
aslı

sarımutfak-hande dedi ki...

çok severim harika olmuş canımcım ellerine sağlık

Ferkay dedi ki...

Oyyy bana çorba olsun da farketmez..
Ama sunumun ve foto da harika..
Ellerine sağlık Aylinim..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Aylincim bak öğle saati geldi
ne yesem acaba diye düşünüyordum
rica etsem uzatır mısın şurdan o kaseyi :))

ellerine sağlık...

sarkaç dedi ki...

Havuca bayılan ama ağzına kereviz koymayan oğluma yutturmaca yapayım bu çorbayla ben de. Eline sağlık Aylin'ciğim.

Birsel ve İrem dedi ki...

Sağlık çorbası bu olsa gerek. Ellerine sağlık, sunum harika. İçindekileri söylemezsem kızıma yedirebilirim sanırım:)) Afiyet, şifa olsun.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Süper olmuş Aylin'cim. Benim oğlum havucu da sevmiyor malesef :( Ama benim en sevdiğim sebzedir, bayıldım çorbaya, ellerine sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

Aylin'ciğim ellerine sağlık:)
ahh artık çorba denilince sen eşitleniyorsun beynimde:)
iyi yapmışsın kerevizi gizlemekle:))

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

hahaa!!! sen de başlamışsın yutturma tariflerine:) çok neşeli oluyor bu tarifler... kerevizin en sevdiğim hali çorbası içine bir kaç sebze daha sapları da! mis! ellerine sağlık...

yedirenk dedi ki...

Çorbanız gerçekten çok besleyici olmuş.Mutlaka oğluma yapcam ellerinize sağlık.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bir dahaki sefere ben de kerevizle yapayım, geçenlerde soğanlı,patatesli,rezeneli havuç çorbası yapmıştım. Bol vitaminli bir çorba olmu, ellerine sağlık Aylinciğim...

NzlGl dedi ki...

Hastayım ve bugün dr gittim. Dönerken kendi kendime 'ahh annecim olsaydın şimdi ben eve gelene kadar bana bir tas çorba pişirirdin' diye söyleniyordum.
Ama bana çorba pişiren yok:(( iş başa düştü Aylinciğim tarif alındı kendimi iyi hissettiğimde yapılacak
eline sağlık

evatolyesi dedi ki...

Ellerinize sağlık güzel görünüyor ve dediğiniz gibi bazen ismi duymak bile yemeyenler için yeterli oluyor:)
Sevgilerimle...

anneminkizıyim dedi ki...

Hiim nefis olmus, görüntü sunum harika, bu ara corbalar favorim oldu, ellerine saglik canim, sevgilerimle...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Resimler yemek dergilerindeki resimlerden bile güzel çok besleyici tam kış mevsimine göre içimizi ısıtacak görüntüsüyle ve lezzetiyle nefis bir çorba ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

ben de kereviz sevmem ama bu fotoğrafta harika görünüyor çorba. ellerine sağlık :)

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Canım çorban nefis olmuş ayrıca kerevize ailecek bayılırız. Ellerine sağlık iyi hafta sonları dilerim. Sevgilerimle...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Havuclu ve portakalli bir corba yapmistim iki kez,hatta birinde misafirlerime:) Icine kerevizde eklesem nasil olur acaba:) Tarifini mutlaka deneyecegim,ne zamandir sebze corbalari yapamiyorum,ellerine saglik canim,nefis görünüyor corban,iyi hafta sonlari...

Pembe Tatlar dedi ki...

Aylinciğim ellerine sağlık canım...

Kısaca lezzeti içindekilerde saklı diyoruz:D

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Aylinim güzel yorumunu okudum desteğin için sağol arkadaşım iyi ki varsın

birsence dedi ki...

nefisss ellerine sağlık canım...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aylincim, kremanın girdiği her yemek gibi, bu da nefis olmuştur eminim. Ellerine sağlık canım..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Çok güzel görünüyor
Ellerine sağlık
İtiraf ediyorum ben bir kerevizseverim:)

mutlu haftasonları

Egeden Tarifler dedi ki...

Aylincim nefis görünüyor çorban, denemeli, ellerine sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım nede iyi apmışsın evet direk kereviz bazı zamanlar yemiyor kızım işte bu çorba ile ona yedirebilirim .
tarif için teşekkürler tatlım ellerine sağlık afiyet bal şifa olsun
sevgilerimle

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Aylin,
Çorba hem nefis hemde çok besleyici görünüyor, ellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Kerevizi çok severim, o yüzden kış çorbalarının içine minnacıkta olsa mutlaka eklerim.. Sıcacık ne güzel içilir;) afiyet olsun ...

Mutlu hafta sonları.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Of of hem lezzet hem sağlık..ne içilir bu çorbaa..

MERHABA dedi ki...

çok şifalı bir çorba olmuş ellerinize sağlık çok da iştah açıcı duruyor.Sevgiler....

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Tam bir kış çorbası, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Havuc seven biri olarak bende seviyorum ama cidden vitamini çok bol bir çorba oluyor.ellerinize sağlık.

Limon çiçekleri dedi ki...

Çok akıllıca olmuş:)Çorbanın nefis olduğu aşikar.Söylemeye ne hacet?Yapmaya hacet var!

susamcorekotuFeriha dedi ki...

havuç çorbası çok lezzetli oluyor kereviz koymak çok güzel bir fikir:) şifa olsun

mutfakcini dedi ki...

Aylin'cim yutturmasyon çorbalar benim de favorim,özellikle çocuklar için türlü oyunlar deniyorum :) Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Tadı da öyleidr eminim ki.Sevgiler;)

dokuzuncubulut dedi ki...

Ne kadar çok severim kerevizi, havuç çorbasına da gizli bir lezzet katmıştır, herşeyi lezzetlendirdiği gibi. Ellerine sağlık Aylin'ciğim, çok lezzetli görünüyor.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Nefis bir sunum ve sağlıklı bir tarif ellerine sağlık

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çorba süper ellerine sağlık sevgiler..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Hem vitaminli,hem lezzetli süper bir çorba,eline emeğine sağlık canım.Ayrıca bloğun da çok güzel emeklerine sağlık.
Sevgilerimle...

Limonlu Kek dedi ki...

Görünüm harika, kerevizi de anlaşılmıyorsa değme keyfine hatta :)

Cemre dedi ki...

Ellerine sağlık Aylin çorba tarifin süperr..ben ki kereviz olsun nasıl olursa olsun bir insanım, bugün kremalı havuç çorbası tarifini denedim ve harika oldu :) çoook teşekkür ederim yeni bir lezzet kazandım..