21 Mart 2011 Pazartesi

Nohut Salatası



Humus tarifini verdiğim yazımda nohutun yemeği ile aramın çok iyi olmadığını ancak nohutla yapılan salata,meze ve çorbaları çok sevdiğimi belirtmiştim.Bu salatada onlardan biri,bol kırmızı soğanlı - nar ekşili....

Et yemeklerinin yanına çok iyi eşlik etmekle birlikte misafir ve gün sofralarınızda da bence yer açın bu nefis salataya.



Nohut Salatası

1,5 su bardağı haşlanmış nohut
1 tatlı kaşığı sumak,1 çay kaşığı kırmızı biber
1 adet mor soğan
10-12 dal maydanoz
2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz

Öncelikle mor soğanı piyazlık olarak doğruyoruz.Bir kasede nar ekşisi tuz ve zeytinyağını iyice çırpıyoruz.Karıştırma kabımıza nohut ,ince kıyılmış maydanoz,soğan,sumak ve pul biberi koyup iyice harmanlıyoruz.En son kasede çırptığımız sosumuzuda ilave edip servise sunuyoruz.

Not:Ben daha evvel haşlayıp konservelediğim nohuttan kullandım.Vaktiniz yoksa siz haşlanmış nohutu satın alabilirsiniz.Nar ekşisinin keskinliği markaya göre değişmekte o yüzden damaktadınıza göre ayarlamanızı öneririm.

Servise daha vakit varsa maydanoz ve soğanları en son servis zamanına yakın salataya eklemenizi tavsiye ederim.

Afiyet Olsun...

22 yorum :

Unknown dedi ki...

çok besleyici ellerine saglık.

Aycan dedi ki...

Çok nefis görünüyor canım.Ellerine sağlık.

mine dedi ki...

bayılırım nohut salatasına ne kadar güzel gözüküyor öğlene yapsak mı ne : )

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim epeydir bir şey yiyemiyorum ama salata o kadar güzel görünüyorki canım çekti.ellerine sağlık.öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

nohut piyazını bir kere yaptım bidaha sıra gelemedi:) eline sağlık aylincim sunumuylada çok hoş olmuş
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok güzel duruyor Aylin ellerine sağlık

yedirenk dedi ki...

canımcım salatan nefiss olmuş,ellerine sağlık....

Sütütme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

öyle bir çekiyorsun artık yeni makinenle şu fotoğrafları insan uzanmak istiyor... azıcık mesefa koy aramıza da yemek saatinin yaklaştığı şu saatte kendimizden geçmeyelim ofis ortasında:) aklımda kaç zamandır evet bir ara yapmak lazım nohuttan salata... kışlık moddan çıkalım değil mi ama:) ellerine sağlık! ve evet mutlaka kendimiz haşlayalım konserveye gerek yok hiç:)

Ada Deniz dedi ki...

çok güzel görünüyor. Bir bir zamanlar aşuredeki nohutları bile ayıklardım şimdi şu salata bile öyle güzel geliyor ki bana

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ellerine sağlık cnm.harika görünüyor.

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

Duygu dedi ki...

Bol proteinli harika bir salata, ellerine saglik.

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok seviyorum ben bu salatayı canım ellerine sağlık...

canimçektipişirdim dedi ki...

bayılırım bu salataya çok güzel olmus ellerine saglık cnm..

Unknown dedi ki...

sarı şekerim nasılda güzel görünüyor
sunuma bayıldım ellerine sağlık öpüyo
rum.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Nacizane bir tavsiye, roka ve doğranmış siyah zeytinde ekle bir seferinde, eminim öyle de çok seveceksin:)

Ellerine sağlık canımmm..

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım benim o nasıl bir görüntüdür öyle!!Harika,ellerine sağlık...

memolininannesi dedi ki...

çok güzel. ve değişik dediğin gibi et menülerine yakışır. en kısa zamanda yeni evli eltime ve kaynıma hazırlayacağım yemekte yapıcam eline sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Aylin, bloğumuza giriş yapar yapmaz sizlere hemen yetişebildiğim kadar yorumlarla merhabalar demek istedim. Bu güzel nohut salatasını bende çok severim ve dediğin gibi bulunduğum davetlerde ve kendi soframda sıkça kullanır olduk. ellerine sağlık. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle sevgiler bırakıyorum..

GÜLTER ÖZGÜR dedi ki...

İyi fikir, hazırda pişirmek üzere ıslanmış nohut varken denememek olmaz :)

Zerrin dedi ki...

Merhaba
hazırlaması kolay salatalar her zaman favorim :)
Ellerinize sağlık...
Sevgiler...