27 Şubat 2012 Pazartesi

Ananaslı Kek

Ertesi güne kalan 3 dilim ananası değerlendirmek üzere sabahın köründe girdim mutfağa...Kek hamurunu çırptım ananasları dilimledim alta meyveleri üzerine hamuru dökeceğim dedim baktım yağlı kağıt kalmamış.Vazgeçermiyim yine kendi bildiğimi okudum meyveleri yağladığım tabanı ayrılan tart kalıbına dizdim üzerine hamuru döktüm.Piştiğinde meyveler tabana yapışacak diye neredeyse ağlıyacaktım :)Neyseki çok yapışmamışlar,çok diyorum dikkat hiç değil:)))

Siz yaparsanız mutlaka yağlı kağıt kullanın,ben sabahın 7 sinde yaptım işe getirdim olsun o kadar falso değilmi:)



Ananaslı Kek
2 yumurta
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı rendelenmiş taze hindistancevizi(yoksa kurusuda olur)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardağı un
****
3 dilim ananas
15-20 adet frambuaz(tercihen)






Kek hamuru için 2 yumurta ve şekeri iyice çırpalım.Sıvıyağ ,yoğurt ve hindistan cevizini ilave edip çırpalım.Kuru malzemeleride ilave edip karışana kadar çırpalım.

Kek kalıbının altına yağlı kağıt serelim ve yağlayalım.Meyveleri tabana gelişigüzel şekilde yayıp üzerine kek hamurunu ilave edelim.


Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında yakşalık 30 dakika pişirelim.


Afiyet Olsun.


Not:Kek 2 yumurtalı ve az malzemeli olduğu için 25-30 dakikada pişecektir.Ayrıca meyveleri una bulayarak kekin içinede karıştırabilirsiniz.

33 yorum :

sarımutfak-hande dedi ki...

bu ne hamaratlık şekerim sabah sabah kalk kek yap ben üşenirim doğrusu:(( ellerine sağlık çok güzel olmuş
mutlu haftalar
sevgiler

Saliha dedi ki...

sen hem çalış hem böyle hamarat ol maaşşallak arkadasıma,ellerıne saglık Aylincim,göruntu nefisss lezzetde öyledir emınım..bu tür keklerde illa yaglı kagıt gerekli değil bence,meyveleri tabana yaymadan evvel şeker serpersen yapışma riskini azaltırsın canım..sevgılerımle,guzel bir hafta diliyorum:)).....

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Nefis görünüyor, ananaslı kekin yanına filtreli kahve ile ne güzel gider :))Sevgilerimle...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Saliha:))şeker daha çok karemlize edip yapıştırıyor yahu ,un desen hafif neyse .

Eft kahve süper giderdi ama ben saldım sıcak suya ıhlamuru foto çekmek için içmedende işe gittim biliyoremisin :))

nazlı dedi ki...

:) bende cok güzel bir tecrübe yaşamıştım. yaglı kagıdım yoktu ve muzlu kek yapmıştım. zaten yumusak olan muz yok olmuştu 180 dereceyi görünce :)) ellerine saglık ananası değerlendirmek için güzel bir alternatif gerçekten

Ada Deniz dedi ki...

sabah sabah iyi yapmışsın valla. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor:))

Şehnaz dedi ki...

şimdi baktım da ne çok şey kaçırmıiım aylincim..ne güzel şeyler yapmışsın öyle..süpersin..ellerine sağlık tatlım..

u.aydin dedi ki...

vallahi bravo sabah sabah kalktin kek cirptin aksilik oldu kalip degistirdin vs..ama boyle guzel bir kek cikti ortaya.supersin.sevgilerle ellerine saglik hayatim.

Aycan dedi ki...

Valla süpersin Aylin.Sen sabah sabah kalk bide kek pişir :)Annaaa hayatta sabahın kör vakti kalkıp kek yapamam yani yetişemem işe sanırım :)
Maşallahhh diyimde nazar değmesin.

Ellerine sağlık ayrıca sabah kalktığına değmiş.Müthişşşş görünüyor canımmm.

Öpüyoree.

zeynep dedi ki...

Bu nasıl bir mutfak aşkıdır sabahın 7 sinde pes diyorum sana canım ya:))
Ama ellerine sağlık afiyet bal olsun süper bir fikir çıkarmışsın yine ortaya:)

Evimin dekoratörü Esin dedi ki...

Sabah 7 demi?? En fazla sütlü gevrek karıştırıp çırparım, ama kek değil. BRAVO Aylincim!!! Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Maşallah sana Aylincim, sabahın yedisinde kalkıp kek yapıp işe getiriyorsun.. Ben de becerebilsem ama nerdeeee..

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.

Unknown dedi ki...

ne zamandır bende bu kekten yapmak istiyorum:)
çok güzel görünüyor ellerine sağlık hamarat adaşım:)

Unknown dedi ki...

ne zamandır bende bu kekten yapmak istiyorum:)
çok güzel görünüyor ellerine sağlık hamarat adaşım

*mehtap dedi ki...

harika görüntü,güzel bir tarif,eline sağlık.

Gönülünce dedi ki...

Sabah erkenden kalkıpı kek yapmak ve işe getirmek bravo doğrusu...Kek nefiss olmuş bayıldım elleriniz dert görmesin...
Sevgiler...

Nil dedi ki...

evde kalan yarım ananası değerlendirmek için harika bir tarif. zamanlama süper. tşk ettim.

şekerinmutfağı dedi ki...

çok güzel bi,r görüntüsü var gelin gibi olmuş pudra şekeri ile :) eline sağlık :)

Unknown dedi ki...

ne yaparsan yap nasil yaparsan yap
her tarifinde hep ayni el yazin var canim...
resimler olsun...
yazilarin olsun...
tarifler olsun...

Aylin budur :-))

ellerine saglik canim...öptümm

fatosun mutfagından... dedi ki...

selamlar..ellerine sağlık canım...nefis görünüyor..sevgiyle,sağlıkcakla kal..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aylinciğim ellerine sağlık canım afiyet bal şeker olsun yiyenlere sevgiler..

demetleyemek dedi ki...

Kekinizde sunumunuzda çok beğendim:) Ellerinize sağlık...

seviminaskanasi dedi ki...

Ellerine saglık cok guzel gorunuyor, sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Konserve ananastan yapılanı görmüştüm,bu da cazip geldi bana yanlış anlamadıysam konserveden değil de normal halinden yapmışsınız.Yapacağım bende inşallah,ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

41 kere maşAllah Aylin'cim, o saatte bu lezzeti alnının akıyla ortaya çıkarman,alkışlanası başarı :)
Ellerine,emeğine,sağlık canım.
Ayrıca tabağın zarafeti gözümden kaçmadı :)
Güle güle kullan her daim..
Sevgilerimle..

Ferkay dedi ki...

Bravo canım harika bir kek ellerine sağlık..
Sevgiler..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.SEVGİLER.

Oglak Kizlari dedi ki...

Soru geliyor;

meyveleri alta koyuyoruz, ke öbür taraftan kabarıyor, bu sorunu nasıl çözüyoruz.

Derdini anlatamayan anne Çiğdem

YeMeK vAkTi dedi ki...

E zaten ters çevirince meyveler üstte kalıyor ya boşver kabarsın kek kim turar onu :) birde böyle bir kapta pişirirsen dengeli kabarıyor zaten görüntüdeki gibi:)

Serap dedi ki...

Şimdi bir dilim olsaydı, çayın yanına ne güzel giderdi... Ellerinize sağlık.

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım çook nefis görünüyor..

TATESAL dedi ki...

canım süper bir kek ellerine sağlık....

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

çok tuttum ben bu keki ananas ve framboğazlı nefis olacaktır eminim.. denıycem mutlaka ellerine sağlık cnm...