24 Aralık 2012 Pazartesi

TAHİNLİ KURABİYE


Kakakolu Tahinli ve Sade Seçeneğiyle ....

Tahinin girdiği her tarifi nasıl güzelleştirdiği malum.Blogda salatadan,kek ve kurabiyeye tahinin girdiği  birbirinden lezzetli tarifler var.Ancak tahinli kurabiye benim için çok ayrı bir yerde....Sık sık yaptığım sadesine bu sefer kakaoda ekledim.Lezzeti ikiye katlandı , sanki biri sade biri kakaolu tahin helvası :)

Yaparken lütfen pişme süresine ve un ölçüsüne dikkat edin unu birden eklerseniz toparlamanız çok zor olur,bilginize...

Tahinli Kurabiye (sade)

1 su bardağı tahin
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı+2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
yarım su bardağı ikiye bölünmüş veya çok iri kıyılmış fındık
3-3,5 su bardağı un

Kakaolu için;
1 su bardağı tahin
1 su bardağı sıvıyağ
1 ,5 su bardağı pudra şekeri
1 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
 3-su bardağı un

   Öncelikle tahin,pudra şekeri  ve sıvıyağı iyice karıştırın.Kakaolu yapıyorsanız kakaosunu,sade yapıyorsanız fındıkları  ekleyin.Vanilya kabartma tozunuda ilave edip unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun.

   Hamur toparlandığında un eklemeyi bırakın.Hamuru dolapta yarım saat dinlendirin.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine kurabiyeleri ceviz büyüklüğünde parçalar halinde yuvarlayın.

   175 derece ön ısılı fırında 17-18 dakika pişirin.Fırından alın ve okunmadan tepside soğumasını bekleyin.

   Afiyet Olsun...

16 yorum :

nevininyemekleri dedi ki...

çooook güzeller bayıldım.Ellerine sağlık canım.

serpil dedi ki...

harika görünüyorlar gerçekten tadınında görüntüsü gibi güzel olduğuna eminim ellerinize sağlık aylin hanımm..

Ferkay dedi ki...

İkiside çok lezzetli benim için, ellerine sağlık canım..

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Ellerine sağlık Aylincim, bende geçen yayınladığın lahana dolmasını denedim süper oldu çok teşekkürler işim kolaylaştı bu şekilde yapınca

uğurböceği dedi ki...

hemen aldım tarfiaylincim ellerine sağlık

NzlGl dedi ki...

Kakaolusunu alıp kaçıyorummmmm:)))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bende yapmistim cok sevdim ama cocuklara agir geldi sanirim,ama kakaolusunuda illaki denemem lazim! Ellerine saglik...


Veee simdiden Yeni Yilin kutlu Olsun Aylincim,mutlu senelere...

*mehtap dedi ki...

sadesini bir kez yapmıştım ,tadı damağımda,eline sağlık.

lavantalimon dedi ki...

Aylin yine döktürmüşsün:)
bunlar ye beni diyorlar:)
kakaolu nasıl olur diye düşünmüştüm , yazmışsın çok güzel diye denemek lazım artık:)
afiyetler olsun:) iyi yıllar

Şeker Tadında dedi ki...

tahinli kurabiyeleri çok severim
ama kakaolu hiç denememiştim
ellerine sağlık

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ben de kahvemin yanına kurabiyeli olandan aldım...Süperr

nehircce dedi ki...

Tahini ben de çok severim,özellikle sadesini severek yapıyoruz evdeki koku beni benden alıyor :)

Halenze dedi ki...

aylinim sen bunu ne zaman yaptın ne ara yedin. cık cık cık olmadı bak..

Unknown dedi ki...

işte bu suçlu bu kurabiyeler ama,ellerine sağlık kakaolu olandan alsam:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Kakaoluyu dün akşam denedim, gerçekten sonuç harika oldu. Un kurabiyesi gibi ama çok ayrı bir lezzet. Denemek isteyenlere tavsiye ederim. Elinize sağlık.

Chef Leziz dedi ki...

kurabiyeler nefis olmuşlar,ellerinize sağlık