22 Ocak 2013 Salı

Supangle Tarifi


Supangle


   Her kaşığında çikolatayı doya doya hissettiğiniz,pişirirken 'eh ben seni çikolata sos bile yaparım' diyeceğiniz misss gibi bir tarif bu .Eh tarifte misss gibi'den zaten ;)

   Pişirme sırasında çok özenli davrandım ancak soğutmada sıkıldım ve supangleyi arada karıştırarak soğutmadım.Direk kaselere boşalttım.Sizin vaktiniz varsa mutlaka karıştırarak soğutup öyle kaselere boşaltınki üzeri kaymak tutmasın (yada sıcakken şeker atılıyor ancak oda görüntüyü bozuyor)




Supangle Tarifi (4 büyük kase)

4 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı kakao
yarım su bardağından 1 parmak eksik un
1 yumurta
120 gram bitter çikolata
1 çay kaşığı tereyağ
4 dilim kek veya kedi dili bisküvi
4 kaşık süt


Soğuk süte yumurtayı kırın ve iyice karıştırın.Ardından şeker,un ve kakaoyu ilave edip orta hararetli ısıda sürekli çırparak  supanglenizi pişirin.(Pişirmenin başlarında skıvam olarak size sulu gelebilir sakın un veya nişasta eklemeyin!)

Supangle iyice koyulaştığında çikolatayı ve tereyağı ilave edin ve altını kapatın.Tatlınızı mümkünse bir çırpıcı yardımıyla ılınana kadar arada çırpın.

Kaselerin dibine kek dilimlerini koyup üzerlerine 1 yemek kaşığı süt gezdirin.Supangleyi eşit olarak kaselere paylaştırın,soğutup dilediğiniz gibi süsleyerek servis yapın..

Afiyet Olsun...

Not:Çok tatlı sevmiyorsanız şeker oranını bir iki  parmak azaltmanızı tavsiye ederim.120 gram çikolata koymayacaksanız  kakao ve unu birer silme yemek kaşığı arttırın.

12 yorum :

Nil dedi ki...

nefis görünüyor. ellerine sağlık.
Siyah ve turuncunun uyumu süper.

tatlı sefam dedi ki...

sahane

Fatosca Tadlar dedi ki...

canım bayıldım görüntüye, ellerine sağlık :)))
İlk fırsatta denerim artık tarifinle:))) öpüldün...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Dün yemekten sonra tatlimiz yoktu…Gerci herzaman tatlimiz zaten bulnmaz ama nedense dün esimle resmen tatli krizinie girip evdeki kayisi kurularina saldirdik…
Bari bugün güzel bir tali olsun masamda….Mesela supangle…!
Tarif hosuma gitti…Icinde cikolata olmasi güzel...

Unknown dedi ki...

elinize sağlık ben hazır top kekin kekiylede yapıyrm tavsiye ederim oda güzel oluyor

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İçindeki kek parçaları ile gerçek supangle çikolatalı pudingten krem şokoladan ayrılan tarafıda bu zaten ellerine sağlık Aylinciğim sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

bayılırımmm,mis gibi olmuş eline sağlık..

Allah ne verdiyse dedi ki...

kek olayini sevdim alta ;)
görüntü anlatiyor zaten
ellerinize saglik sogurken üzerine strecfolyo ile kapatirsaniz kabuk baglamaz insAllah
muhabbetle

suhuba dedi ki...

Bugün canımı sıkan şeyler oldu. Bunu görünce dedimki tamam bu akşam değişik birşeyler yapayım. İşte buu.... Akşam yapılacak. :)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

aman yarabbimmmm ne diyeyim ben sana hacım he ne diyeyimmm:)))
nolcek sonumuzzzz:)baştan çıkarma biz okuyucularını:)))

Adsız dedi ki...

Tarif süper oldu denedim, istediğim lezzeti yakaladım, yalnız ben içine un gibi çektiğim fındığı da koydum, muhteşem oldu

Unknown dedi ki...

Denedim.Harika oldu.Teşekkürler.:)