24 Eylül 2013 Salı

Apple Chimi (Meksika Tatlısı )

 
 
 
 
   Bugün sizlere havaların bir sıcak bir serin olduğu bu günlere nefis yakışacak bir tatlı tarifi vermek istiyorum.
 
   İçi meyveli ,sıcak hamurlu üzeri dondurmalı nefis bir Meksika tatlısı ! Bir önceki yazımda Emsan ile birlikte gerçekleştireceğimiz Meksika yemekleri pişirip keyifle yiyeceğimiz etkinlikten bahsetmiştim. Yemekleri o akşam yapacağız , tatlısı da benden olsun dedim :)
 
   Bu güzel etkinliğe katılmak için yapmanız gerekenler aslında çok basit ;
 

 Emsan’ın Facebook (https://www.facebook.com/emsan1973), twitter https://twitter.com/emsan1973 ve instagramhttp://instagram.com/emsan1973      sayfalarını beğenip takibe almak.


Sonrada bu yazıma yorum bırakmak ,hepsi bu :)
 
Unutmayın etkinlik 2 ekim çarşamba saat 18:30'da Saphire Eks Mutfak Akademisinde ...
 
 
Şimdi gelelim bu nefis tatlının tarifine, tatlıyı elma yerine armut kullanarakta yapabilirsiniz :)
 
 
 
 
 
Apple Chimi
 
Hamur için;
 
1 çorba kaşığı margarin
1 çay kaşığı kabartma tozu
bir tutam tuz
1 su bardağı +1 yemek kaşığı un
yarım su bardağı su
 
Meyveli Harç;
2 büyük elma
1 yemek kaşığı kuru üzüm
2 çorba kaşığı esmer şeker
1 tatlı kaşığı margarin
yarım çay kaşığı tarçın
 
Kızartmak için;
 
1 su bardağı sıvıyağ
 
Üzeri için
1 tatlı kaşığı esmer şeker
yarım çay kaşığı tarçın
vanilyalı dondurma
 
Hamur için derin bir kasede un, margarin,  kabartma tozu, tuz ve suyu iyice yoğurun. Hamuru 2 parçaya bölüp her parçayı  yuvarlak şekilde açın.
 
 
İç harç için elmaların kabuklarını soyun ve küp şeklinde doğrayın. Kuru üzüm, tarçın, margarin ve esmer şeker ekleyip, karıştırın. Elma parçaları diri kalacak şekilde hafif soteleyin.
 
 Harç ılındıktan sonra yarısını hamurun üzerine yayın. Hamurun kenarlarını harcın üzerine bohça şeklinde kapatın.
 
Kızgın sıvı yağda önlü arkalı kızartın. Sıcak tatlıyı esmer şeker ve tarçın karışımına bulayın.Kalan elmalı harcı servis tabağına yayın. Üzerine kızarttığınız hamuru koyun.
 
Vanilyalı dondurma ile birlikte servis yapın
 
Afiyet Olsun...
 
 
 

7 yorum :

ilhan dedi ki...

Meyveli olan her şeyi çok seviyorum üstelik bir de dondurma var bunda. Ellerinize sağlık süper gözüküyor. Bu arada Emsan'la ilgili görevlerimi yerine getirdim. :)) Etkinliğe katılmak isterim.

Unknown dedi ki...

Size keyif dolu etkinlikler diliyorum Aylincim, Antalya'da yaşamak güzel ancak etkinliklerden mahrum olma tarafı bazen ,İstanbul dedirtiyor:)
Tatlı nefis olmuş, usta ellerden çıktığı besbelli.
Ellerine emeğine sağlık,sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

eline sağlık çok güzel gözüküyor canım çekti :)

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Dondurmayı gördüm koşarak geldim!
Dondurmalı her şeyi her gün yiyebilirim!
Nefissss !!!!

Unknown dedi ki...

Hmmm neffis ellerinize sağlık

Püstüklü Mama dedi ki...

Ay bu tatlı yapılacaksa etkinlikte ben de yorum bırakırım :)))

YeMeK vAkTi dedi ki...

Neden olmasın :) Gel vallahi süper olur canım