10 Şubat 2011 Perşembe

PORTAKAL ŞEKERLEMESİ


Tarif sevgili LEzzeti bol.'dan...Şubat lezzet dergisi için hazırlamış olduğu limon şekerlemesini ben portakallı olarak denedimki oda aynı tarifi portakal ilede yapabilirsiniz demişti...


Eee artık portakalı yediğimizde kabuklarınıda atmıyoruz:) kabuğuna kadar kullanıyoruz ne güzel....

Hazırlayıp kurutttuktan sonra cam kavanozlara koyup saklayabilirsiniz ..


PORTAKAL ŞEKERLEMESİ


4 adet portakal

2 su bardağı şeker

2 su bardağı su

üzeri için;tozşeker

Portakal kabuklarını boyuna olacak şekilde dilimleyerek çıkarın. İçindeki beyaz etli kısmı bıçak yardımıyla çıkarıp ince kabuk haline getirin. 4 su bardağı suyu derin bir tencerede kaynatın. Kaynayan suya portakal kabuklarını ekleyip kaynatmaya devam edin. Yaklaşık 7- 8 dakika kaynattıktan sonra suyunu süzerek portakal kabuklarını çıkarın. Bu işlemi acılığının gitmesi için 5 kere daha yapın. Ardından suyunu süzün. Aynı tencereye 2 su bardağı su ve şekeri ekleyip kaynatın. Yaklaşık 25 dakika kısık ateşte kaynattıktan sonra portakal kabuklarını ekleyin. Portakal kabuklarını şurup ile kaplanıncaya kadar kısık ateşte 15-20 dk pişirin. Daha sonra ızgara teli üzerine alarak 1 gece kurumaya bırakın. Kurumaya yakın üzerine toz şeker ilave edip biraz daha bekleyin.

Servis yapın.

Afiyet Olsun...

52 yorum :

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Haklısın Aylinciğim,
bizde yıllardır, limon ve portakal şekerlemelerini yapar saklarız,
çok güzel oluyor..
ellerine sağlık canım.

umutluhayat dedi ki...

aylincim şekerlemeler nefis görünüyor.ellerine sağlık.

xcelis dedi ki...

mmmm çok güzel görünüyor başka bi blogda da görmüştüm hatırlayamadım yarısına kadar olan kısmını çikolata sosa batırmıştır.
Ellerine sağlık aylincim.
Sevgiler.

orece dedi ki...

ellerine sağlık aylincim bendede bir kavanoz var kışın başında yapılmış hiç birşey olmuyor bayalamıyorda afiyetle yeyin inşallah

Betül KAVAL dedi ki...

şekerlemeler nefis gözüküyor aylincim ellerine sağlık.

sevgiler

Unknown dedi ki...

hep niyetleniyorum ama bir bakıyorum unutmuşum portakal ve limon kabuklarım çöpe gitmiş.ama artık yapacagım.ellerine saglık.

mutfagabuyrun dedi ki...

o kadar güzelkı görüntü aylincim.süper olmuş.ellerine sağlık canım..öpüyorum.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

günaydın...
sabah sabah tatlı bir başlangıç yaptım güne sayende :))

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

portakal ve şeker nefis bir tat oluyor...ekşi-tatlı tadları çok seven biri olarak ilk fırsatta yapacağım...ellerinize sağlık...

Serap dedi ki...

Ben zaten portakalı kabuğu da dahil kullananlardanım. Rendeleyip dondurucuya atıyorum ve kek için, sütlü tatlılar için, ... kullanıyorum. :) Bu da inanılmaz güzel bir alternatif. Denemek lazım. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Sarı şekerim ellerine sağlık şeker
lemeler harika öpüyorum.

Burcu Çalışkan dedi ki...

hem değerlendirildiği için güzel hemde harika tadı vardır bende çok sevirim, ellerine sağlık :)

NzlGl dedi ki...

Bende gördüm dergide ama denemeye üşendim açıkçası
eline sağlık canım
ama imrenmedim de değil dergiyi sakladım belki bir gün denerim
sevgilerimle

GÖNÜL dedi ki...

harika bir fikir ne kadar güzel görünüyorlar sevgiler

mine dedi ki...

ne kadar tatlı gözüküyorlar kaseden fırlamış hallerine bayıldım alıp alıp ham yapasım geldi valla ellerine sağlık canım

neslice tarifler dedi ki...

Çok güzeller, çok da severim de acılığının gitmesi için o işlemi 5 kere yapmasak olmaz mı? :((

yedirenk dedi ki...

Ellerine sağlık canım portakallısıda harika olmuş.

kalpkurabiye dedi ki...

benim Aylin ablam döktürmüş yine:)
bende niyetlendim ama bir elim gitmedi yahu:) dergiyi alınca fotoğrafları görünce aşka gelirim belki:)
ellerine sağlık canımmm:))

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

portakal ve limon kabuklarını atmaya hiç kıyamam,tam bana göre bir tarif bu.ellerine sağlık aylincim.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

Avrupa'da yasam dedi ki...

cok zaman önce görmüstüm ben bunu ama ne denedim ne de merak ettim tadini,ama senin yaptigin daha güzel olmus gibi geldi bana ben böyle orjinal sekerleme yada lokum
cesitlerini cok seviyorum,sana afiyet olsun,ellerine saglik,hoscakal...

Avrupa'da yasam dedi ki...

cok zaman önce görmüstüm ben bunu ama ne denedim ne de merak ettim tadini,ama senin yaptigin daha güzel olmus gibi geldi bana ben böyle orjinal sekerleme yada lokum
cesitlerini cok seviyorum,sana afiyet olsun,ellerine saglik,hoscakal...

Nil dedi ki...

çok güzel. süslemelerde harika görünür. ellerinize sağlık

Hayatın Tatları dedi ki...

bende hep çok isterim ama bir kısmet olmadı yapmak ne iyi oldu da yaptın bende şimdi gaza gelir denerim. bende çikolatalı deneyim bari değişiklik olsun...

yemyeşildeniz dedi ki...

müthiş fikir. çok güzel görünüyor Aylincim, ellerine sağlık.

Mimosa Café dedi ki...

ayy harika olmuşlar :) çok iyi fikir valla.

Aycan dedi ki...

Aylincim;
şekerlemeler çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

kostas dedi ki...

May I have a cup of this beautiful sweet?

Ebru dedi ki...

Jelibon,haribo şekerleme hastasıyım ee bunlar çok daha sağlıklı yapacağım yapacağım:) Süper görünüyor.

Unknown dedi ki...

cahice gelebilir bu sorum ama bir şey sormak istiyorum aylin.bu şekerlemeler öyle atıştırmak için mi yoksa keklere kurabiyelere tat versin diyemi.ay utanıyoruma ama bilmiyorum.(gözüme bant çektiğimi hayal edebilirmisin bu soruyu sorarken:)

Cafe Pepela dedi ki...

Bu mis kokulu çubuklar kimi mutlu etmez ki?
İnsanın kendi yaptığı şekerlemeleri yemesi de pek keyifli oluyor :)
Ellerine sağlık Aylişim.

YeMeK vAkTi dedi ki...

sezobigocum;

canım istersen çikolataya batırıp yada bu şekilde yiyebilirsinde..

Ama kek,kurabiye,pasta ve tatlılarda kullanmak için yaptım ben bunu :)

durutarifler dedi ki...

Çok şirin olmuşlar. Ellerine sağlık
Sevgiler

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Harika olmuş, şekere bulamadan, çikolatayla portakallı drajeler yapablirim diye düşündüm bir an. Sevgiler...

pelince dedi ki...

Aylincim ne çok severim ;) benim sevmediğim var mı ki ;)) ellerine sağlık...

Kocaman Sevgiler..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çooook güzel olmuşlar Aylincim. Bayıldım...

Ayrıca da her zamanki gibi çok naziksin canım. Çok teşekkür ederim...

Şekerlemelerin jelibona benziyor. Ama daha güzelş ve daha doğalı...
Ben sıkıldıkça şeker gibi yiyiyorum. Tabi kek ve kurabiyenin içinede çok yakışıyor.

Ellerine sağlık canım,

Sevgilerimle

Tümay Öztürk dedi ki...

portakalla yapmak benimde aklımdaydı. Çok güzel gözüküyor ellerine sağlık canım...

hanife dedi ki...

eline sağlık Aylincim tam atıştırmalık olmuşlar

Girls On Blog dedi ki...

Hamarat arkadaşım,çok nefis olmuş belli..ellerine sağlıkkk:)

Unknown dedi ki...

Mis gibi kokmuştur bu şekerlemeler. Bir de çikolata kaplanmış halini hayal ediyorum da..
Ellerine sağlık Aylin'cim..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Hangi gıda maddesini kurutup uzun dayanır hale getirmek istersen, en az bu kadar uğraşmak gerekiyor. Bu da dolaylı bir kurutma işlemi bir yerde. Şekerle dayanır hale getiriyorsun. Canım ellerine sağlık..Çalışırken uğraşmışsın bunlarla..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aylinciğim bende dergide limonlusunu görünce bayılmıştım portakalıda harika olmuş ellerine sağlık canım sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

sekerlemelerin nefisss görünüyorlar canim.. ellerine saglik afiyet sekeler olsun :))

cici sevgiler..

Unknown dedi ki...

portakal şekerlemesi yapmak zahmetli biraz ellerine sağlık muhteşem gözüküyor benim en son denememde çok kötüydü senin tarifini deneyeceğim mutlaka sevgiler :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar.:) Ellerine sağlık canımm..

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Çok güzel olmuş, işte böyle şeyleri çok seviyorum ben, hemen not ettim kenara, çocukken ne çok severdim :))

Güloanne mutfakta dedi ki...

çok güzel görünüyor bende şu anda limon şeketrlemesini yapmaktayım

lezzet-i mekan dedi ki...

çoook güzel görünüyor, cocuklar bayılır bunlara mevsimi bitmeden yapayım bende, ellerine sağlık, hayırlı cumalar dilerim, sevgiler.

lezzettabağı dedi ki...

Aylin'ciğim bunlardan bende mutlaka yapacağım bayılıyorum portakal ve limon şeklerlemelerinin aromasına. eller,inize sağlık. az önce de tijenin bloğunda rastlamıştım sende zaten bahsetmişsin.. Güzel bloğuna sevgiler ve iyi hafta sonları diliyorum..

KURABİYECİCİ dedi ki...

bugün sizin tarifle yaptım harika oldu ellerine sağlık

marifet ellerimizde dedi ki...

MERHABALAR SİZİ İZLEMEYE ALDIM .İZNİNİZ VARSA TARİFLERİNİZİ UYGULAYABİRİMYİM .BUNA BAYILDIM .ESMERŞEKERLE YAPIP MİNNOŞLARIMA ATIŞTIRMALIK OLUŞTURMAK İSTERİM:)

mefahsurum dedi ki...

Of bu harika olmuş Aylin hanım süpersiniz. :) izniniz olursa KAYNAK GÖSTEREREK bu tarifinizi (resmiyle birlikte) yayınlamak isterim. sizi izlemeye aldım. saygılarımla