22 Şubat 2011 Salı

Arpacık Soğanlı Portakallı Kereviz


Öncelikle kereviz sevmeyen okuyucularıma saygılarımı sunuyorum:) BenbBu lezzetli sebzeyi değişik şekillerde pişirerek (etli,portakallı,terbiyeli yada salata şeklinde) denediğinizde birinden birini mutlaka seveceğinize inanıyorum.
Görüntüsüyle misafir sofralarınızada çok yakışacak bir kereviz tarifi var sırada...

Ayrıca şunu hemen belirtmeliyimki zeytinyağlılar daima çelik tencerede pişirilip tenceresinde soğutularak servis tabağına alınmalı ve mümkünse 1 gece dinlendirilmelidir.


Arpacık Soğanlı Portakallı Kereviz

10-12 adet arpacık soğanı
2-3 diş bütün sarmısak
3 orta boy kereviz
1 büyük boy havuç
yarım limon suyu
1 portakalın suyu
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
yarım su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı ılık su



Öncelikle arpacık soğanlarımızı,sarmısak ve yarım ay şeklinde doğradığımız havuçlarımızı 2 yemek kaşığı zeytinyağında kavuralım.
Kerevizlerimizi ortadan ikiye bölüp soyalım ve ince yarım dilimler halinde doğayıp bekletmeden çelik tenceremiz koyalım.Kararmamaları için hemen limon ve portakal suyumuzu ilave edip biraz kavurduktan sonra tuz,şeker ve suyumuzu ilave edip orta ateşte yaklaşık 10 dakika kadar pişirelim.

Altını kapatıp üzerine kalan yağı gezdirelim.Mümkünse çelik tenceresinde soğutarak servis esnasında kıyılmış maydanoz veya kıyılmış kereviz sapları ile servise sunalım.


Afiyet Olsun...

40 yorum :

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Günaydın cnmm
Hiç kereviz yemedim ama tadını merak eder oldum. ellerine sağlık.

yedirenk dedi ki...

Aylincim kereviz yemeğin farklı vede lezzetli olmuş,ellerine sağlık....

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş Aylinciğim. Ellerine sağlık sevgiler.

humeyra dedi ki...

Kereviz sevmeyenler kendilerine yazık ediyorlar, o kadar faydalı ki :)
Ben kereviz hayranıyım, ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor

Chilek dedi ki...

öğle yemeği için bir tabak rica etsem?:)

Ebru dedi ki...

Rahatsızlığıma kereviz çok iyi geliyor bu çok güzelmiş ellerine sağlık.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

20 yaşına kadar hiç yemedim çünkü anaokulunda bize çok kötü yapıp veriyorlardı ve bu bende takıntı kalmıştı..içinde hiç birşey olmayan bir suyun içinde kocaman bir parça kereviz ve içinde gidip geliyor düşün artık ...hiç kimse elbette sevmezdi onu

bir yemeği ilk nasıl yediğiniz çok önemli !

ama yıllar sonra bir gün kabak dolması yanında kereviz salatası yedim sarmısak yoğurt ceviz karıştırılmış şekilde ...ve çok sevdim :)

ama portakallıyı hiç denemedim çok duyuyorum değişik oluyormuş

ellerine sağlık çok güzel görünüyor

mutfagabuyrun dedi ki...

dünki güzel dileklerin için teşekkür ederim canım benim.ALLAH tüm annelere buduyguyu yaşatır inşallah.kerevizda harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık .harika bir aşçısın.yalnız bu güzel tarifleri sadece senin bloğunda görmek isterim çalıntı olarak başka bloglarda değil .bloğuma uğrarsan ve destek olursan çok sevinirim

kiraz çiçegi dedi ki...

ah favori yemeğimmm:)nunummm 1gece bekleyen o lezzet bayılıyorummm. ellerine sağlık yine :)

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Kereviz sevilmez mi Aylinciğim.Her türlüsünü yerim ben.Ellerine sağlık canım.

Benhurum dedi ki...

Benim kereviz tariflerinde en sevdiğim halidir portakallı olanı:) Ayrıca hem sağlıklı hemde hafif. Ellerine sağlık nefis olmuş tatlım;) Afiyet şeker ve de şifa olsun canım;)

Gülcan dedi ki...

gerçekten çok lezzetli görünüyor elinize sağlık sevgiler.

Eya dedi ki...

Aylincigim...kac gündür mutfakta bakisiyoruz Kerevizle...sende görünce vakit gelmis dedim...sevgiler

zehra

Saglıklımutfak dedi ki...

Ayrılmaz bir ikili oldular neredeyse portakallı kereviz. Portakallı ördek gibi meşhur ettik:) ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Salatasını severim yalnızca. Keşke pişmiş halini de sevebilseydim ama olmuyor :)
Sana afiyet olsun Aylin'cim, ben çiğ halinde yemeye devam edeyim en iyisi.. Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Sarı Şekerim ellerine sağlık arpacık doğan çok yakışmış öpüyorum

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve çok iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

yemekbiraşk dedi ki...

arpacık soğan çok yakışıyor kerevize eline sağlık canım
sevgiler..

komançi dedi ki...

kebaplar ve kızartmalardan uzak durmam gerektigi bu zamanlarda bu yemek güzel göründü gözüme :)

Unknown dedi ki...

bir çok kişinin aksine kokusuna bayılırım .
çelik tencere olayını bilmiyordum önüme ne gelirse onda pişirirdim.aklımda kalsın bu öneri.ben ayrıca zeytinyağlı yaptığım bu tarifin ağzını önce yağlı kağıt ve üzerine kapak cevirip pişiriyorum.bir ustadan öğrenmiştim.az suyla kendi buharında pişmesine neden oluyormuş
ellerine sağlık

Tümay Öztürk dedi ki...

bende çok severim portakallı kerevizi. Sürekli de arpacık soğanla yapardım eşim sevmediğini söyleyince artık kullanmıyorum. Ellerine sağlık canım nefis duruyor. Bu arada aşağıdaki meyve salatası tam benlik:)

aslı dedi ki...

valla börek tam yemek böreği. sizde seversiniz Aylin Hanım. Bol bol milföylü tariflerinizi görüyorum. Yorumunuz için teşekkürler.

Damak Tadı dedi ki...

Bu yemeğin lezzetini bilen biri olarak nefis diyorum..Hele de senin o maharetli ellerinden çıkınca bir başka oluyor çıtırım..Ellerine sağlık canım benim..Kocaman öpüyorum ve çokkkk seviyorum seni..

marifet ellerimizde dedi ki...

AYLINCIM MERHABALR:))))))))))KOCAMAN BIR GULUMSEMEYLE KARSILIYORSUN BIZI..PROFİL RESMINI COK SEVIYORUM:)
TARIF YINE GUZEL VE SAGLIKLI...ELLERİN DERT GORMESIN CANIM :)

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Ellerine sağlık gerçekten de hem sağlıklı hem lezzetli bir seçim...

Sevil Şahin dedi ki...

Kereviz sevilmezmi böyle lezzetli ve şifa bir tat yenmezmi hiç bencede en azından salatasını deneyin eminim seveceksiniz..
Canım benim çokda güzel yakışmış arpacık kerevize..
afiyet bal olsun
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

kerevize bayılırım ,yemeyenler bu resmı görüp kesin deneyecekler ellerine sağlık.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ellerinize sağlık...çelik tencere hakkında verdiğiniz bilgiye de yüzde yüz katılıyorum....güzel bir not olmuş.....yemek güzel sebze güzel...ee daha ne olsun dimi ama...

ozguluntarifleri dedi ki...

Aylincim sayfani her ziyaretimde istahim kabariyorr..Tariflerin oyle nefiss gorunuyorlarki rejim mejim hepsini unutuyorum :))ellerine saglik canim.

Derya dedi ki...

Bu tarifi yayınlamanıza çok sevindim Aylin hanım, resimlerde de enfes görünüyor, hemen tarifi yazdım. Kerevizi genelde çiğ salata olarak tüketiyorum ama portakallı olarak da denemek isteyip birtürlü yapamamıştım, şimdi en kısa zamanda sizin tarifinizle deneyeceğim.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Aylincim çok lezzetli görünüyor çok sevmesemde arada bir yapar yerim ama tek basina evde kimse sevmez malesef:) bunu not edicem deneyip oturur kendim yerim ama ne degilmi:)) ellerine saglik öpüyorum canim.

TATESAL dedi ki...

Kerevizi çok seven çocuklarım olduğu için mutluyum,ellerine sağlık Aylinim....

memolininannesi dedi ki...

kerevizi çok severim helede portakallı dehşet oluyor. bırde yemek vaktıaylın faktorunu koy nasıl bısey olur bılemıyorum.. musaıtsen bu gece sıze gelebılırmıyız....

Syhn dedi ki...

kerevizi soyarken elime sinen kokusunu bile seviyorum. o derece :D

Betül KAVAL dedi ki...

bende bayılırım kerevize ellerine sağlık aylincim.

sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

vayyyyyy Aylin ablam döktürmüş yineee....
bunu yarın değil ama öbür gün yapacağımm..
niye yarın değil öbür gün, çünkü bugün portakallı yer elması yaptım hihihi:))

KURABİYECİCİ dedi ki...

Hiç pişirmedim ama bu çok güzel görünüyor denemek şart oldu geçen gün portakal kabuklarıyla şekerini denedim harika oldu ellerine sağlık

muazzez tanerinesi dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bende bugun annemin kahvaltısı için portakallı kereviz salatası yapmıştım. Bu yemeğin tadını çok merak ettim. Notlarımın arasına alındı.Afiyet olsun..

zühra dedi ki...

Aylin cim az önce buzdolabını açıp kereviz kokladım. O kadar yani.Bu enfes görüntü ağzımı sulandırdı. Yarın ki yemeğimiz belli oldu sayende. Teşekkürler.