16 Şubat 2011 Çarşamba

Et Suyu Soslu Sebzeler Eşliğinde Kuzu İncik



Ne derecede bir etsever olduğumu sık sık tekrarlıyorum. Aylarca yemesem aklıma gelmeyen sebze, makarna ve pilava inat , 1 gün yemesem bünyemde eksikliğini hissederim.

Ama herşeyi dengelemeye çalışmam gerektiği için yanına sebzede yiyorum şimdi kızmayın bana :)



Kuzu incik kimine göre oldukça ağır bir yemektir.Bana göreyse nefis...üstelikte çok zahmetsiz kendinden lezzetli...Vaktimin bol olduğu zamanlarda fırınladığımda olur ama ben sanıırm en çok düdüklüde pişen ve içi dışı yumuşak kalan eti seviyorum...


KUZU İNCİK

4 adet kuzu incik
7-8 adet top karabiber
1 çay kaşığı toz kişniş
1 minik soğan
2 su bardağı su
tuz

Düdüklüye tuz hariç bütün malzemelerimizi koyup yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.En son tuzunu ilave edip servise sunuyoruz.(fissler düdüklü)


ET SUYU SOSU

1,5 su bardağı et suyu
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı margarin(yada 3 yemek kaşığı sıvıyağ)
tuz,karabiber

Beşamel sosta olduğu gibi unumuzu yağ ile kavurup hızlıca çırparak et suyyumuzu ilave edelim.Koyulaşıp kaynamaya başkadığında tuz ve karabiberimizi ilave edip servise kadar arada karıştırarak kabuk tutmasını engelleyelim.




BUHARDA SEBZELER

10 adet brüksel lahanası
1 küçük brokoli
1 adet kabak
1 adet havuç
3-4 adet mantar

Buhar aparatı yerleştirdiğimiz tenceremize sırasıyla önce jülyen kesilmiş havuçlarımızı ,bir kaç dakika sonra brokoli ve brüksel lahanalarımızı koyup 5 dakika kadar pişirlelim.En son jülyen doğranmış kabak ve mantarlarımızı ilave edip 2 dakika daha pişirelim ve altını kapatalım.Pişen sebzeleri biraz zeytinyağı ve tuz ilave ile salata olarak tüketebilir yada üzerine et suyu sosu gezdirerek et yanına garnitür olarak kullabilirsiniz...

*Buhar aparatınız yoksa kaynar suda haşlayabilirsiniz.Ancak o zaman haşlanan sebzeleri hemen çok soğuk su ile yıkamanızı tavsiye ederim.Böylece renkleri canlı kalır ancak vitaminler gider :)









Ben servis sırasında mısır ilave ettiğim patates püresine kuzu inciği yerleştirdim ve yanında,tel şehriyeli bulgur pilavı ile buharda haşladığım sebzelerin üzerine et suyu sosu gezdirerek sevis yaptım.Tavsiye ederim...

41 yorum :

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünyor canım.bende tam tersi aylarca olmasa arama eti.yanındakı patateste kaldı gözüm bak şimdi.hepsi harika.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

et konusunda bende tarif sayıma bakıyorum et yemekleri ile tatlı en çok tarif yazdığım....sanırım neyi en çok yaptığım burdan anlaşılıyor..:))...bende incik'i çok severim ...ellerine sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Günaydınlar sevgili aylin, ne güzel bir yemek olmuş böyle.. buharda sebze ile daha da sağlıklı ve besleyici.. Kuzu incik çok sık olmamakla beraber bizde de genelde düdkülüde pişip bir miktar fırınlanarak yapılır. bence de düdüklü tencerede lokum gibi pişeni daha nefis oluyor. Ellerine sağlık resimlerde çok güzel çıkmış. şimdi sabah sabah zamansız canım et istedi.. sevgiler..

NzlGl dedi ki...

Aylinciğim
bende senin gibi et sevenlerdenim incik etine bayılırım tıpkı senin gibi içi dışı yumuşak seviyorum
ellerine sağlık sabah sabah çok iyi geldi canım
sevgiler

Ada Deniz dedi ki...

Senin tam tersi hiç sevemedim eti. Hele ki kuzu pişerken ne kötü kokar bana. Allahtan çocuklarım ciğer dahil eti çok seviyorlar. İşin kötüsü gerektiği zaman da et yemeği yapmakta zorlanmam. Senin yemeklerin görüntüsüne bayılıyorum bu anlamda. Ellerine sağlık.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Aylincim her zamanki gibi çok özenli ve çok güzel bir yemek hazırlamışsın:)
Süper bir tarif olmuş
Ellerine sağlık canım
Sevgiler

Fatma dedi ki...

Hayirli gunler canisi,

yemek enfes gorunuyor bende cok seviyorum et yemeklerini onceden kuzu eti yemezdim.kokusundan dolayi ama yurtdisina gelince kurbanlik olarak hep koyun-kuzu kesince:) aradada tadinada bakinca alisiyormus insan.

ellerine saglik afiyet olsun yeniden:)

Unknown dedi ki...

bence tam birbirini dengeleyen bir menü olmuş.ellerin dert görmesin.

Sayın KARACA dedi ki...

evet şuan kendimden geçtiğim andır. Durun dokunmayın bana. Hımmm nefis kokuyu duyabiliyorum. Ooo laa laaa bende yemeğe geliyorum :)

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Kültürümüzün olmazsa olmazlarından muhteşem bir lezzet, harika...

yemekbiraşk dedi ki...

hımmmm dedirten lezzet olmuş:) eline sağlık canım

Hayatın Tatları dedi ki...

hmmm nefis...akşama tandır falan mı yapsam acaba bende?

çeşnici Handan dedi ki...

Aylinciğim nefis olmuş. Sadece et değil etin yanına eşlik ettirdiklerin de süper ve ortaya harika bir kombinasyon çıkmış. Ellerine zevkine sağlık canım.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

of of of

yemek saati de geldi be Aylincim

ellerine sağlık...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çok şık çok lezzetli bir tabak ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Benhurum dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis bir menü olmuş, sebzeler ile de bütünleşince ımmh sağlık deposu olmuş, afiyetler olsun tatlımm;)

Tümay Öztürk dedi ki...

O tabağı istiyorum bennnn:) Ellerine sağlık...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Cok güzel bir sunum olmus canim,servis tabagin istah açici malesef burda kasaplarda kuzu incik satmiyorlar ancak memlekete gelince yiyebiliyoruz,herseyin kiymeti ayri...ellerine saglik canim afiyetler olsun,hosçakal.

mine dedi ki...

vallahi kocan çok şanslı bir adam hep çalışıyorsun hem çok beceriklisin ellerine sağlık canım benim Allah nazarlardan saklasın öte yandan da : )

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Et sevilmez mi?Helede böyle bir sunuma kim hayır diyebilirki
Ellerine sağlık..

KURABİYECİCİ dedi ki...

oy oy oy derler ya yemede yanında yat öylesine bir şey olmuş bu yahu ellerine sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

aylincim,çok güzel bir yemek olmuş:)dengeli beslenmek lazım değil mi?
sevgiyle kalın

marifet ellerimizde dedi ki...

ayyyyyyyyyyy bu aralar diyet yapıyorum .çok açım ..nasıl güzel geldi bu yemek bana......ellerinize sağlık tam davet sofralarına layık:)

ahsen58 dedi ki...

canım ya ne güzel görünüyor eline sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Şahane bir sunum olmuş:) Ellerine sağlık canım.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

enfesssss!! ellerine saglik aylincim! afiyetler olsun..

Unknown dedi ki...

ÇOK İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYORLAR AYLİNCİM ELLERİNE SAĞLIK...

mutfakcini dedi ki...

Bana göre de hiç ağır bir yemek diildir :) Bayılırım.Sunumun da enfesss.Ellerine sağlık Aylin'cim,afiyetler olsunn

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Hiç et sevmeyen biri olarak ben yanındaki sebzelerin hepsini severek yerim.Etle nedense hiç barışamadım.Sebze ve otlara vurgunum.
Sevgiyle kal.

*kelebekana*-* dedi ki...

selam ..40 dakikadır bloğunu geziyorum çok beğendim yaptıklarını ..ben ki rejime girmeye ve yemek bloglarını bir süre gezmemeye karar vermiştim ;))..artık hergün buralardayım ..geldiğime de çok memnun oldum ..

kalpkurabiye dedi ki...

Aylinciğim;
ellerine emeklerine sağlık canımm kuzu incik hiç yemedim ben yiyemiyorum yani ama bizimkiler bayılır:)
sunumuna bayıldım:) nefiss..

Unknown dedi ki...

Aylincim bayılırım o etler dökülerek kemikten ayrılır ya ayyy ağzımın suyu aktı vallahi

Nurten-lezzet sokağı dedi ki...

Sevgili Aylin,

Tesadüfen bloğunla karşılaştım.. Tarifin çok iştah açıcı görünüyor.
Hele hele akşam vakti,karnımda çok acıkmışken.. Ellerine sağlık..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Şekerim bende senin tam tersinim:) Eti kesinlikle aramam varsa yoksa sebze:) Ama arada yapıncada asla hayır demeden tıka basa yerim. Aslında ben en çok kuzu tandır severim:)
Yanında sebzelerle harika olmuş yemeğin canım ellerine sağlık.
Foto makinasını sormuştun tatlım makinam güzeldi ama benım istediğimi karşılayamadı o yuzden dslr aldık. yoksa ilk bas çek makınamdan çok çok daha güzeldi.

Sevil Şahin dedi ki...

Ah aylinim Ben hic et yiyemiyorum o nedenle cook unutkanim ne guzzle benumb yerimede ye our mu ? Ellerine saglik afiyet bal olsun sevgilerimle

mintinin dünyası dedi ki...

ay ben yerim o ,kuzu inciğe eşlik eden sebzeleri:)çok nefis görünüyorlar canım.üstelikte oldukça sağlıklı.eline sağlık aylinim.sevgilerimle...

TATESAL dedi ki...

Aylinim offf bu ne güzellik böyle kokusu burnuma geldi sanki harika bir yemek ellerine sağlık...

Mimosa Café dedi ki...

bomba gibi bir tabak olmuş. hangisine bakacağımı şaşırdım. eline sağlık canım, incik feci lezzetli birşey gerçekten.

behlulksn dedi ki...

gelde yeme eline saglık cnm cok guzel gorunuyor

Gülcan dedi ki...

bu tabağı alıp gidebilirmiyim. çok güzel ve çok lezzetli olmuş ellerinize sğlık.

sibelyalcincom dedi ki...

Sunumuda çok şık olmuş ellerine sağlık canım
Sevgilerimle