1 Mayıs 2014 Perşembe

PORTAKALLI İRMİK HELVASI


Regaip kandiliniz mübarek olsun.Bugün ev halkına veya komşulara dağıtmak için irmik helvası yapmayı düşünenlerdenseniz ve farklı tatlara açıksanız portakallı irmik helvasını deneyin.

Ben süt kullandım ama siz su kullanarak ta yapabilirsiniz.Su kullandığınızda sıvı miktarını yarı yarıya portakal suyu ve su olarak yapabilirsiniz.Yani 1 su bardağı portakal suyu,1 su bardağı şeklinde...

Ancak kesinlikle süt ve portakal suyunu  kaynatmaya kalkmayın zira bu sütün kesilmesine yol açar.



PORTAKALLI İRMİK HELVASI (5-6 porsiyon)

1 su bardağı irmik
50 gram tereyağ
yarım çay bardağı sıvıyağ
2 su bardağı süt
1 portakal kabuğu rendesi
1 su bardağı+2 yemek kaşığı şeker

Tereyağı ve sıvıyağı ocağa alarak tereyağı eritin. İrmiği de ilave ederek kısık ateşte sürekli karıştırarak irmiği kavurmaya başlayın.

Diğer tarafta süt ve şekeri şeker eriyene kadar ısıtın.

İrmik istediğiniz renge geldiğinde portakal kabuğu rendesi ve şekerli sütü ekleyin.Bu işlemi yaparken çok dikkat edin eliniz yanmasın çünkü irmik fokurdamaya başlayacaktır. Ayrıca sakın portakal kabuklarını kavurmayın hemen yanarlar.

Tencerenin kapağını kapatıp helva suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin.Suyunu çektiğinde bir iki karıştırıp tencerenin kapağına temiz mutfak beziyle kapatın ve 10 dakika dinlendirin.

Dondurmalı veya dilediğiniz şekilde servise sunun.

Not:Sütü eklediğinizde irmiğin rengi açılacaktır.Tane tane değilde biraz daha bulamaç kıvamı severseniz sütü 2,5 su bardağı kullanabilirsiniz.

Afiyet Olsun.


6 yorum :

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

Bu gün helva günü :))
Dualarımızın kabul olması dileklerimle...
Sunum çok hoş olmuş, ellerinize sağlık...

Cemre dedi ki...

İrmik helvası çok sık yaptığım ve severek yediğim bir tatlıdır,özellikle yazın dondurmayla birlikte nefis oluyor. Portakallısını da merak ettim doğrusu,ilk fırsatta deneyeceğim. Ellerinize sağlık :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Görüntüye bayıldım. Ben de denemessem nağmerdim.

Ellerinize sağlık.


Çok ciddiye almış anne

Unknown dedi ki...

Bu ne güzel bir görüntü...

Unknown dedi ki...

Bu ne güzel bir görüntü...

Unknown dedi ki...

Hafta sonu denedim, gerçekten hafif bir irmik tatlısı oldu.Ben iki katı ölçü ile portakal sulu olarak yaptım, nefis oldu.Paylaşım için teşekkürler Aylin Hanım.