16 Haziran 2010 Çarşamba

ETLİ PİLAV





Etli pilav bence yanında ayran ile başlı başına bir ana yemek:)nedense makarnaya çok itibar göstermeyen ben iç pilav ,etli pilav,garnili pilav,perde pilavı vs ...gibi olan karışık pilavlara bayılıyorummmm.Hoş işyerinde öğle yemeklerinde tabağımı görenler önce bir o ne yahu ne kadarda karışık yiyorsun desede ben karışık yemeğe,hımm birde reçelle peyniri (annem ne kadar gıcık olsada:))bir arada yemeyi çok seviyorum.Neyse konu dağıldı gitti ben hemen tarifi verip kaçıyım:)

Şimdi efendim etli pilavda kuşbaşı kullanılır o kullanılır bu böyle olur ben anlamam:) Bunu söylüyorum çünkü ben genelde tariflere sadık kalmayan insanlardanım.Mutlaka içinde kendimden bişeyler olması lazım durduramıyorum kendimi napimm:))


2 su bardağı baldo pirinç
3,5 su bardağı et suyu
1 yemek kaşığı margarin,2 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz
Yarım kilo kuzu eti(but kısmından)
Biraz top karabiber

Öncelikle düdüklümüze 5 -6 adet top karabiber ilavesiyle kemikli butumuzu alıyoruz.3su bardağı kadar su ekleyip yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.Bu süre sonunda etler kemikten ayrılır vaziyete gelecektir.Tabi bu süre düdüklümüzün markasınada çok bağlı benimki f...... ve oldukça iyi bir düdüklü diyebilirim.Kemiklerinden ayrılmak üzere olan etimizi didikliyoruz.Suyunu süzüp pilava ilave etmek üzere kenara ayırıyoruz.

Pilav tenceremize yağlarımızı alıp daha evvel 10 dakika sıcak tuzlu suda beklettiğimiz pirinçleri süzüyoruz ve pirinçlerimizi kavurmaya başlıyoruz.Pirinçler şeffaflaşınca tuz ve et suyumuzu ekleyip tencerenin kapağını kapatıyoruz.Pilavımız suyunu çekince etlerimizi ilave ediyoruz.Pilavımızın altını kapatıp iyice karıştırıyoruz.3-4 kat kalınlığında kağıt havluyu kapağın arasına koyuyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz.

Afiyet Olsun...

5 yorum :

Unknown dedi ki...

İşte budur canım sayfanin yeni hali mükemmel olmuş.Pilavda 10 numara ellerine sağlık öpüyorum...

ruşyena dedi ki...

Makarna ve pilav konusunda zevklerimiz aynıymış... en son ne zaman makarna yaptığımı anımsamıyorum. :)
bu arada pilav enfes görünüyor... afiyet olsun.

gulsev dedi ki...

Bende çok severim etli pilavı, bana görede başlı başına bir yemek, yanında salatası ve ayranıyla.
elinize sağlık

hilalinmutfagi dedi ki...

Hmmm et de pirinc pilavina nasilda yakisiyor ellerine saglik su saatte canim istedi:)

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok şık bir sunum, ellerinize sağlık.
Sevgiler.