8 Haziran 2010 Salı

FIRINDA ÇİPURA

Çipuranın bu hali bizim evde en genel kabul görmüş olanıdır tabiri caizse…Dumansız ızgarada da yaparım çok sık ancak eşim her şeyin çok pişmişini sevdiği için bu tarif tam bizlik.Buğulama yada pilaki şeklini sevmediğimizden ve bu tarif önceden sosun içinde de beklediği için çok daha lezzetli oluyor.Birde mümkünse deniz çipurası olsun 

2 adet deniz çipura
1 adet soğan
5-6 diş sarımsak
4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz,Top karabiber

Temizlenip yıkanmış ve suyu süzülmüş balıklarımızı 5-6 saat önceden sığabilecek büyüklükte bir tepsiye koyuyoruz.Zeyinyağıyla her yerini (karnıda dahil)yağlıyoruz.1 soğanı balıkların üzerine rendeliyoruz.Boylamasına çizik attığımız balıklarımızın karnına ve bu çizik yerlerine sarımsak ve karabiber ilave ediyoruz.Tuzumuzuda ekleyip üzerini kapatıyor ve buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz.Pişirme zamanı geldiğinde balıkları soğanlardan arındırıyoruz ancak sarımsak ve karabiberleri üzerinde bırakıyoruz.İster fırının ızgarasında isterseniz aman çok batmasın dersenizde bir tepsiye yağlı kağıt serip onun üzerinde yaklaşık 25 dk pişiriyoruz.

Balığın yanına en çok bol limonlu yeşil salata ve patates salatasını yakıştırırım ben.Afiyet olsun:)

11 yorum :

sihirlisepet dedi ki...

merhabalar, bloğunuz gerçekten çok hoş...yalnız yazıları biraz büyütebilir misiniz? arka plan renginden dolayı da yazıların okunması çok zor oluyor ;)şimdiden teşekkürler...

Disalce dedi ki...

çok sevdiğim bir balık..ellerine sağlık sosuyla herşeyiyle nefis olmuşa benziyor....

Egeden Tarifler dedi ki...

Balığı çok severim ben de çipura, levrek gibi balıkları bahsettiğin şekilde yapıyorum gerçekten lezzetli oluyor. Eline sağlık canım güzel görünüyor.

Unknown dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK BENDE YAPTIM YALNIZ TEREYAĞLA:))SUNUMDA HARİKA ÇOK ÖPÜYORUM...

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

merhaba aylincim
bende en çok çuprayı severim ellerine sağlık arkadaşım

Narince dedi ki...

Ben de en çok ızgarada seviyorum. Fırında da güzel olur, tereyağlı tavası da. Ellerinize sağlık.

mutfakcini dedi ki...

Hem de çok sağlıklı.Sunum da çok şık olmuş.Yanında da patates ohh miss :)Ellerine sağlık canım

yeşim dedi ki...

çipurayı çok severim nefis görünüyor aylincim.ellerine sağlık...üsteki poğaçalarda mükemmel...ellerine güzel gönlüne sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

vazgeçemediğim tek balık.fırında yada ızgarada.ellerine sağlık...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik
bi balik sever olarak goruntu cok guzel

mine dedi ki...

olsa da yesek dedirtti, çok leziz gözüküyor ellerine sağlık