5 Haziran 2010 Cumartesi

Zeytinyağlı Enginar





Ben enginarı her şekilde yapanlardanım...Garnitürlü,baklalı ,annem usulü pirinçli vss...Şimdi tam tezgahlarda varken bol bol yememiz lazım enginarı.Hem lezzeti çok güzel hemde sağlık için inanılmaz faydalı bir besin..Haydi bakalım canım annem usulü enginara:)


1 soğan
5 adet enginar
1 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz(ayarlanabilir)
yarım çay bardağı kadar pirinç

Üzerine
Dereotu,nane


Soğanımızı yemeklik doğrayıp limonlu suda beklemiş 4 e veya arzuya göre 6 ya böldüğümüz enginarlarımızla biraz kavuruyoruz.İçine 2 sb kadar sıcak suyumuzu tuzumuzu ve şekerimizi katıp en son pirincimizi ilave edip tencerenin ağzını kapatıyoruz.İsterseniz düdüklüde 5-6 dakikada pişirebildiğiniz gibi isterseniz normal çelik tencerede pişiribilirsiniz.Ama mutlaka tencerede soğutmanızı tavsiye ederim.


Soğuyunca üzerine dereotu ve nane serpip servis yapıyoruz.


Afiyet Olsun




4 yorum :

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.Haklısın her sebzeyi vaktinde tüketmek en güzeli.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canım ben daha sezonu açamadım ellerine sağlık.
Mutlu hafta sonları öpüyorum...

mandalincikmazi dedi ki...

Aylincim
enginarın bu hali çok nefis görünüyor sade ve sağlıklı ellerine sağlık canım......

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor eline sağlık canım.güzel bir pazar diliyorum.