29 Temmuz 2010 Perşembe

İNTERNETTE YEMEKTEYİZ ve ROKALI KARİDES SALATASI





Bugün birkaç gün önce sevgili Ge-ce nin,dünde sevgili beyaz kelebeğin ve sevgili kalp kurabiye Denizimin beni mimlediği ancak fırsat bulamamaktan gerçekteştiremediğim mim ile karşınızdayım...

Yine çok vakit ayıramadım belki ama en azından tarz olarak sadelikten yana olduğumu belli edebildim:)

Evimdeki yemek ,çatal bIçak takımlarınımın çoğunun markası olan bernardo gene bu konuda bana oldukça yardımcı oldu..

Uzun zamandır istediğim bone chine takımı baş köşeye koymamam ona haksızlık olurdu elbette..

Sofra örtüsü gene sade bembeyaz.....
Peçeteler ve halkaları ince ve sofra takımına uyacak zerafette..



Ortaya boyu çok uzun olmayan bir çiçek...












Yine sade ama şık çatal bıçak takımı ve bardaklar...








Tabiki sürahimiz paşabahçeden...






Ve minik ekmek sepetim





Yağlık sirkelik olarak en köşede burada kullandığımı,baharatlık olarakta yine burada kullandığımı koyardım...

Gelelim yemeklere ...Yemekleri kendi sitemden seçmek istiyorum izninizle:)Daha yeni olması sebebiyle çok kalabalık bir arşivim yok ama idare edicez artık:)

Başlangıç
Ara sıcak
Rokalı Karides
Ana Yemek
Patates Püresi
Şehriyeli Pilav
Salata
Reyhanlı Karışık Salata
Tatlı

Zaten çalışan biri olduğum için tariflerimde hep kısa sürede yapılabilecek tarifler.O yüzden menünün kalabalıklığına bakmayın:)

Gelelim Rokalı Karides'in tarifine:

ROKALI KARİDES
400 gram gurme karides
Yarım demet roka
4 adet taze soğan
1 yemek kaşığı susam
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 diş sarmısak
1 er çay kaşığı tuz ve kırmızı biber
2 yemek kaşığı mısır
Mayonezli Sos
2 yemek kaşığı mayonez
1 tatlı kaşığı tahin
1 yemek kaşığı süzme yoğurt
1 diş sarmısak
bir tutam dereotu
1 yemek kaşığı süt
1 dilim ekmek içi,tuz
1 yemek kaşığı ceviz
2 dilim ekmekten ekmek kroton

Tavamıza yağımızı,rendelenmiş bir diş sarmısağı ve karideslerimizi katıp karidesler bıraktıkları suyu çekince susamımızı ilave ediyoruz.

Karides ve susamlar kavrulunca,ince doğranmış taze soğan,mısır ve tuz ile kırmızı biberimizi ilave edip biraz daha kavuruyoruz.En son tavanın altını kapatıp ince kıyılmış rokalarımızı ilave edip soğumaya bırakıyoruz.

Sos için ekmek içimizi süt ile ıslatıp parçalayalım ve tüm malzemelerimizi rondoya koyalım.7-8 saniye rondomuzu çalıştırıp sosumuzu hazırlayalım.

Servis tabağımıza bir adet göbek salata yaprağı serip üzerine karideslerimizi ilave edelim.Üzerine mayonezli sosumuzu döküp kroton ekmekler ile servis yapalım.
Anlatımı zor ama yapımı 10 dakika süren pratik,farklı,lezzetli bir tarif ..Ne bulursam kattım olayına giriştim yine :)






BİRAZ VAKİT ALAN BİR MİM OLDUĞU İÇİN BEN KİMSEYİ MİMLEMİYORUM...ZATEN MİMLENMEYİDE SEVMİYORUM.AMA YAPMAK İSTEYEN VARSA DA BUYURSUN BENDENSİNİZ:)

39 yorum :

Unknown dedi ki...

Sarı Şekerim şu an gözlerim yuvala
rından fırladı.Muhteşem bir görüntü
insan ablasına haber vermezmi hemen
gelirdim bu güzelliği tatmaya:))El
lerine sağlık kocaman öpüyorum.Ta
rif için çok bekletme ama:))

umutluhayat dedi ki...

offf bayılırım.kaçgünden beri canım karides isitiyor zaten ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

tatlım ellerine sağlıkk karidese bayılırım ben..
ellerine sağlıkkk harika görünüyorrr:))

Nilgün Komar dedi ki...

muhteşem görünüyor aylinim....

mintinin dünyası dedi ki...

canımcım ellerine sağlık.resim yemek katoloğu kadar canlı ve şık...lakin gel görki bu arkadaşın karidesi pek sevmiyor.ama bu güzel görüntü için sana 10 üzerinden 10...

sarımutfak-hande dedi ki...

bende bernardo dan çok şey aldım çok beyeniyorum orayı
akşama bende karides güveç yapıcam görünce şimdi bu resmi akşam için sabırsızlanmaya başladım:))))ellerine sağlık aylincim
koskocaman öptüm seni

sünter dedi ki...

Zevkine bayildim. Sadelik gibisi yok insanin ruhunu dinlendiriyor.
Bu sayfanin asil´ligide zevkini yanisitiyor zaten:)

Cafe Pepela dedi ki...

Yavrusu,
Libya mevzu olmasa idi,kesinlikle böyle bir yemek takımı tercih ederdim.Bomba!
Mönü de çok güzel,karides olayı oldukça iddialı / bir parça da riskli:) Herkesin damak tadına hitab etmeyebilir..
Genel olarak çok hoş,10 üzerinden 2 veriyorum.


Nasıl ama:))))
Ee biz de yarışmacıyız ya Hu,ne yapalım..En yüksek puanım:2 onu da sana verdim,kıymetini bilesin..

Şaka bir yana,bu gelmiş geçmiş en keyifli,en düzeyli ve muhabbetli 'YEMEKTEYİZ' yarışması olduğu için,biz de rekabet yok,gönülden 10 :)

Unknown dedi ki...

Masa zarif ve şık, tarif harika)) Sizde yoğun çalışıyorsunuz değilmi. Ben de aktif çalışırken mutfağa girmeye vaktim olmazdı şimdi de mutfaktan çıkamıyorum)) İşin şakası bir yana müsait olduğunuz bir hafta sonu zevkle yaparız workshop, sevgiler

mine dedi ki...

rokalı karidesi de aldım listeme -ya bu sıcaklar biraz azalınca şenlenecek mutfağımız, denenecek ne çok tarif var : ) -

beyazlar harika, çiçekler gelin çiçeği gibi olmuş harika

beyazlı bir takım ben de istiyorum diyorum hep gene söyleyeyim - daha kırk olmadı da : ) -
sevgiler canım

BirSen dedi ki...

Sitenizi ilk defa ziyaret ediyorum...Bu zamana kadar nasil denk gelmemi$im hayret ediyorum. Sayifaniz ve tarifleriniz harika!! :D
Sizi zevkle izleyecegim..:)
Sevgiler...

Gizemli Tatlar dedi ki...

Aylinciğim karidese bayılırım, nefis görünüyor ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Karides harika bir lezzet.Senin tarifinle çok daha leziz bir görüntüye dönüşmüş.Eminim tadı da muhteşemdir.Ellerine sağlık

Tijen dedi ki...

Eh bir de bu sofra şöyle denize nazır, hafiften esintili ve günbatımlarının harika olduğu bir yerde kurulur ve etrafında da dostlar olursa...

Beyaz Kkelebek dedi ki...

Süper bir menü ile karşılaşıcağımı biliyordum ve yanılmadım.Harikasın canım.Sevgiler SLN

Baharcicegi dedi ki...

Masa sade ama zengin menüde tam yaz icin harika bir secim yapmissin hem masa düzeninde hemde menüde aksam yemegine sana gelebilirmiyim
karides sevmem ama öyle bir sunmussinki begenmemek imkansiz nefis ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Sarı Şekerim bu kadar olur zevkleri
miz ne kadar benziyor.Harika bir masa
ve menü kocaman kocaman öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

bende mimlemiştim seniii:)))) listeye adımı eklersin sadece olsuunn:)
öpüyorum tatlımm:))

mintinin dünyası dedi ki...

tam da sana yakışan naif bir masa ve pratik ama lezzetli bir menöyle karşılaştım arkadaşım.o zarif yüzündeki içten tebessüme ancak bu kadar yakışır sofran...rekabetin değil muhabbetin olduğu bu güzel sofraya gönülden 10 veriyorum canım...ellerine sağlık...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Aylincim bu mim benim de çok hoşuma gitti:).
Seçimlerin harika, güzel bir sofra oluşmuş. Rokalı karides çok iştah açıcı görünüyor, ellerine sağlık.
Sevgiler:).
aslı

Benhurum dedi ki...

Karidese bayılırım ve hertürünü ayıla bayıla tüketirim bu da enfes olmuş ellerine sağlık;) iyi haftasonları dilerim tatlım;)

yeşim dedi ki...

hayırlı cumalar aylincim.sofra ve menü harika.ellerine güzel gönlüne sağlık. tabiiki puanım 10...
güzel bir hafta sonu diliyorum.öpüyorum çok..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Teşekkür ederim herkese bu mim sayesinde gözüme epey şey kestirdim :))

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

maşallah efendim.Kapıda ağırlaman güzeldi,mantar çorbasının kıvamı pek suluydu,çatalımda küçücük bir leke vardı,peçetelerin yüzüğü benim parmağıma büyük geldi,karidesi daha önce hiç yememiştim farklı geldi,yemekleri uzun uzun yazmamışsın onları tıklamakta zorlandım,salata soğuktu(sanki sıcak olurda)gecenin süprizini beğenmedim hehehehehehe tam yemekteyiz yorumu oldu dimi ama:))))))))
ELLERİNE SAĞLIK:)))

nesrin dedi ki...

Hersey cok zarif. Gönlümün birincisi sen oldun. Sevgiler...

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Merhaba,

Yemekler ve sofra düzeni harika. Sanal da olsa en güzel yemekteyiz yarışması bu olsa gerek:)Puanım tabi ki 10, sevgilerimle...

HADİYE dedi ki...

Merhaba Aylin,

Sofranı tebrik ederim. Beyaz asaletin rengi zaten.Seçimin isabetli. Menüde güzel. Bendende tam puan aldın.

Sevgiler*

Egeden Tarifler dedi ki...

Seçimlerin çok zevkli olmuş Aylincim :)

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

ellerine sağlık:) karidesi çok severim ama bunu denemedim hiç

ennn kısa zamanda :)

Damak Tadı dedi ki...

Bundan sonra salata yemek istediğimde direk sana geleceğim şekerim..Bayıldım bu salataya..)


Sadelik her zaman tercihimdir..Çok iyi bir seçim olmuş,gönlüen sağlık canım..


Öpüyorum kocaman seni..


Not:Pazar günü Ceviz ağacına geliyor musun??

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar arkadasim,
cok nadide harika esyalar, güle güle kullan, burda dahi bunlar gibi güzel takimlar yok, evel yil bende kizimin sofra takimini ordan getirmistim. Yemek secimide cok zevkli paylasim icin, zarif ziyaretiniz icin cok tesekkürler,

selamlar....

yemekaski.com seçil dedi ki...

karidesi sevmiyorum ama senin hazırladığın her yemek çok güzel gözüküo gözüme:)

Unknown dedi ki...

Sürahi ve bardaklara bayıldım,karides de süper lezzetli görünüyor ama nihayetinde bu bir yarışma ;
O yüzden puanım...........:))))

YeMeK vAkTi dedi ki...

annemin kızıyım bunlar bana ait değil ama malesef keşke olsa:)

özgür aa oldumu şimdiii:)

Gül ablacım bugün belli olucak bakalım yazarım sana

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bu arada elçincim denememen çok normal çünkü yazıdada belirttiğim gibi bunu ben uydurdum:)

yemekbiraşk dedi ki...

merhaba Aylin Hanım,

masanız çok zarif olmuş menü ise mükemmel. Seçimler çok başarılı :)

yemekbiraşk dedi ki...

puan vermeyi unuttum :)
böyle bir sofra tabiki 10 hakediyor :)

sevgiler...

KURABİYECİCİ dedi ki...

Bayildim sayfaniza iyiki beni ziyaret etmissiniz,sizi tanima sansim oldu .Hepsi cok guzel ellerinize saglik

Sevtap dedi ki...

Yemekteyiz oyuncuları gibi yorumlıcam.Misafirperverliğini çok beğendim güzelyüzlüydü,masa düzeni çok sade ve şıktı sadeyi seven biri olarak çok beğendim,çorbası çok başarılıydı mantar çorbasını çok severim.Enginar denemedim hiç onun için yorum yapamıcam,karides içinde aynı şeyi söylüyorum ama börek 10numaradı çok beğendim.Ana yemek tam bir bütünlük oluşturmuştu çok beğendim pürenin kıvamı gayet iyiydi pilav iyi pişmiş ama lapa değildi etler tam kıvamındaydı,salata olmazsa olmazım çok güzeldi ve tatlının dondurmalı olması yaza uygun olmuş fıstıklı olmasıda ayrı güzel neticede tatlıda başarılı o yüzden puanım 2 :P (hem beğenip hem 2 veriyorlarya )Şaka tabi 10 numara bir masa olmuş canım emeğine sağlık