10 Ekim 2013 Perşembe

KABAK TATLISI

Kabak Tatlısı
 
 
 
   Kabak tatlısı şüphesiz ki en kolay yapılan tatlılardan biri. Dolayısıyla tarifi de bir o kadar kısa.. Bu tatlıdaki en önemli nokta kabak seçimi ve kabağın güzel olması aslında. Tatsız bir kabak alırsanız ne yaparsanız yapın  tatlınız güzel olmayacaktır. O yüzden kabak alırken koyu renk olmasına ve kabağın sıkı ve sert olmasına dikkat edin.
 
Ben kabağı temizlenmiş almayı tercih ediyorum. Eski günlerde dedemin koca kabağı alıp parçalamasını yavaş yavaş özenle kabuğunu soymasını  o kadar özlüyorum ki...
 
 
Blogta daha evvel yayınlanan baş kabaklı tarifler ;
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
KABAK TATLISI
 
1 kilo balkabağı
2 su bardağı şeker (400 gram)
 
 
 
Temizlenmiş kabakları yıkayın ve geniş teflon tencereye dizin. Üzerine 2 su bardağı şekeri ilave edip tencerenin kapağını kapatın ve 1 gece bekletin.
 
Ertesi sabah suyunu salmış olan kabaklarınızı ocağa alın ve kaynayana kadar orta ateşte kaynadıktan sonra en küçük ateşe alarak kabaklar yumuşayana kadar yaklaşık 2 saat pişirin.
 
Kabaklar yumuşadıysa ancak şerbeti sulu kaldıysa son 2-3 dakika ateşi en yüksek konuma alıp kapağı açık olarak suyunun çekip şerbetinin koyulaşmasını sağlayın.
 
 
Afiyet olsun.
 
 

1 yorum :

ebru altin dedi ki...

Kabak tatlısı bana nedense hep aile sıcaklığını anımsatıyor. Babaların balkabaklarını kesip, annelerin pişirdiği, sonrasında da hep birlikte afiyetle yenildiği. Sizin tatlınızda inanılmaz güzel gözüküyor. Rengine hele bayıldım. Afiyetle yemeniz dileğiyle, sevgiler...