29 Eylül 2010 Çarşamba

BÖĞÜRTLEN SOSLU PASTA

Buna pasta denirmi bilemiyorum ama kilerde uzun bir zaman bakışıp durduğumuz 1 paket rulo kek nihayet lezzetli bir şekilde midemdeki yerini aldı geçen akşam..Keşke 2 paket olsaydı o zaman çok daha nefis olurdu ama yapacak birşey yok:)
Fırına girmeyen şık,hafif ve yapımı basit tatlılara bayılıyorum ben yaaa...10 dakikada hazır çünkü ..Tek sorun şekil alması babında ertesi güne kadar beklemek...


BÖĞÜRTLEN SOSLU PASTA
1 paket ülker muzlu rulo pasta(2 paket olsa bence daha iyi olabilir)

Krema İçin;
1 Litre Süt
5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
7 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
100 gram labne peyniri

Böğürtlen sos için;
1 avuç böğürtlen
2 yemek kaşığı şeker
yarım çay bardağı su
1 çay kaşığı nişasta

Öncelikle tereyağımızı eritip unumuzu biraz sarartıyoruz.Sütümüzü yavaş yavaş ekleyip topaklanmaması için hızlıca karıştırıp iyice çırpıyoruz.Şekerimizi de ilave edip fokurduyana kadar pişiriyoruz.En son vanilyamızı koyup ocağın altını kapatıyoruz ve kremamızı biraz soğumaya bırakıyoruz.

Krema soğurken büyük bir kasenin içine strec film yayıp ince ince dilimlediğimiz rulo kek ile kasenin her yerini kaplıyoruz.Ilınan kremamıza labne peynirimizi karıştırıp mikserle çırpıyoruz ve kasemizin ortasına kremamızı boşaltıyoruz.Kalan kek dilimlerinide pastamızın üzerini kapatıp en az 4 saat buzdolabında soğumaya bırakıyoruz.

Sos için;Sos tenceresine böğürtlen ,şeker ve suyumuzu ilave edip biraz pişiriyoruz.En son 1 çay kaşığı nişastamızı 1 yemek kaşığı soğuk suda eritip böğürtlenimizin içine katıyor ve hızlıca karıştırıp altını kapatıyoruz.Serviste dilediğimiz gibi kullanabiliriz
Afiyet Olsun....

42 yorum :

neval dedi ki...

en kısa zamanda yapılmalı görünüş cezbediyor

Unknown dedi ki...

Güzel ve pratik bir pasta olmuş. Ellerine sağlık

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

Rulo pastaların o görüntüsünü hep severim zaten! Eline sağlık!

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel ve iştah açıcı olmuş ellerine sağlık canım.

emelce yemek dedi ki...

mmmh super olmus eline saglik

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik, cok pratikmis gercekten.

NzlGl dedi ki...

Görüntü süper eline sağlık Aylinciğim

mine dedi ki...

karnım çok tok olsa da yaptıklarına her zaman yer açabilecek durumdayım fotoğraflara bakınca öyle düşündüm :)
ellerine sağlık canım sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Pastanın en güzellerinden denir buna... Hem pratik, hem şık, hem lezzetli eee daha ne olsun... Ellerine sağlık canım sıcacık sevgiler...

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık.

Gülcan dedi ki...

resmen ağzımın suyu aktı .

Gizemli Tatlar dedi ki...

ayilinciğim müthiş bir görüntü, olsada yesem şimdi.Ellerine sağlık canım...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aylinciğim çok sevdim bunu görünüşüne nefis bayıldım bir dilim değilde tümünü alsam sevgiler bizden...

lezzettabağı dedi ki...

Aylin günaydınlarrrr, kahvemin yanına bir dilim aldım bile .. Çok güzel görünüyor böğürtlen zaten tutkularımın arasında bunun görüntüsü de muhteşem olmuş,eline sağlık en kısa zamanda denemeli.. görüşmek üzere sevgiler..

özlem dedi ki...

en kısa zamanda yapmalıyım. valla bu ne güzel bir lezzet böyle. ben böğürtlen yerine vişne soslu yapsam nasıl olur?

lezzet sarayı dedi ki...

nefis olmuş ağzım sulandı.
ellerine sağlık
sevgiler...

GÖNÜL dedi ki...

sevgili aylin hem görüntü güzel hemde pratik ellerine sağlık

NiLaY dedi ki...

aylinciğim sen ne yaptın böyle sanırım buradaki herkesi kalbinden yaraladın :) ellerine sağlık, enfes görünüyor :)

hobivakti dedi ki...

Bloğuna ne zaman uğrasam, iştahım artıyor. :)

Pasta çok güzel görünüyor.

ELlerine sağlık.

Mimosa Café dedi ki...

harika olmuş sahiden pek yaratıcı canım eline sağlık. sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım ellerine sağlık harika olmuş kızımda onu çilek soslu çok seviyor
afiyet bal olsun ..

Ada Deniz dedi ki...

çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık

Esma Ercengiz dedi ki...

Yaratıcılık süper. Görüntü de çok hoş. Ellerine sağlık.

sarkaç dedi ki...

Aylin'ciğim, harika görüntüler eşliğinde mükemmel lezzetler. Eline sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş canımcım olsada yesem :)))) ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Sarı şekerim bence süper bir pasta
olmuş hemde ellerine sağlık.Bir di
lim bana varmı:))Kocaman öpüyorum.

Cafe Pepela dedi ki...

Bu pastayı çok seviyorum:)
Hem pratik / hem şık / hem leziz.
Ellerine sağlık cimcimem:*

kakaolusevgi dedi ki...

Aynısının böğürtlensiz olanını ben de yapmıştım,
ellerine sağlık

mintinin dünyası dedi ki...

güzel yüzlü cici yürekli hoş sohbetli tatlı dilli aylinim epey oldu hasbihal edemedik seninle şöyle derinden derine.canım yine enfes şeyler çıkarmışsın ortaya.pastan görsel olarak sunum olarak şahane.eminim lezzeti de öyledir.garantisi sensin çünkü.canım arkadaşım.allaha emanet ol sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok değişik ve çok yaratıcı olmuş bence. Resimden de ne kadar güzel olduğu görünüyor:) Ellerine sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

nefis ötesi olmuş, bir de çok şık olması zaten yetiyor
sevgiler..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Aylin,
Ellerine sağlık, pasta nefis görünüyor.
Bu pastanın diğer bir adı da şarlot pastadır.
Hazır rulo kekler çıkınca yapımı daha pratik oldu.

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Aylinciğim,şahane bir pasta olmuş canım,ama benim gözüm korktu:) zor gibime geldi,ama herşeye rağmen denemeye değecek kadar nefis gözüküyor..Afiyet olsun canım..sevgilerr

kalpkurabiye dedi ki...

kriz anlarında süper rol oynar bu pasta ama görenleride krize sokar şekil 1-a bennnn:))
ellerine sağlık canımm:))
öpüyorum...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

enfes bir pasta olmuş Aylin ellerine sağlık
çok da pratik tatlı krizleri için birebir:))

umutluhayat dedi ki...

canım yaaa süper bir pasta hemde fırını bile çalıştırmadan pratik ama çok havalı.mutlaka deneyeceğim.sevgiyle kal...

Baharcicegi dedi ki...

Pasta gözeleri bayram ettiriyor,hem pratik hemde firina girmeden mideye gidiyor eline saglik canim

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

BÖĞÜRTLEN DİYİNCE ORDA DURACAKSIN İŞTE..ÇÜNKÜ KARŞINA BEN ÇIKARIM..PAYLAŞAMAM KİMSEYLE..
ELLERİNE SAĞLIK.BÖĞÜRTLENİN HER HALİ BAŞKA GÜZELDİR YERİM BEN ONU :))YERİMMM

YeMeK vAkTi dedi ki...

Özlemcim vişnede olur tabii...ben elimdeki böğürtlenleri bu şekilde değerlendirmek istedim sadece:)

uyar-dan dedi ki...

Canım kardeşim bloğuma gelmişin hoşgelmişin safa getirmişin bende iadei ziyarete geldim sayfalar dolusu güzelliklerle karşılaştım ellerine sağlık her yaptığın ayrı güzel olmuş iyiki gelmişin bende seni tanıdım daima izliycem bloğunu bundan sonra sevgilierimi bırakıyorum güzel kardeşim benim

Hayatın Tatları dedi ki...

Hemen bir çıktısını aldım ve En kısa zamanda bu tatlıdan vişneli olarak yapıcam. (Bitsin artık dolaptaki şu vişneler...)Enfes görünüyor. Ellerine sağlık...