6 Mayıs 2011 Cuma

Kıymalı Buzluk Böreği

Geçen hafta sizinle paylaştığım masada en çok rağbet gören tuzlu kıymalı buzluk böreği oldu.Özellikle hiç börek yemeyen babamın bile bir kaç tane üst üste yiyip boş zamanında bana bundan bol bol yap demesi beni hem sevindirdi hemde içimi burktu.

Çünkü bu börek çok lezzetli olduğu kadar bol kalorili ve katı yağ ile yapıldığı için itiraf etmeliyimki çokta sağlıklı bir börek değil.Sık sık değil arada sırada yememiz gereken ,evet kalbe zararlı ama tadı süper dediklerimizden ve babayada bol bol yediremiyeceklerimizden:))


Kıymalı Buzluk Böreği(24 adet için)

6 adet yufka
250 gram margarin
1 minik kurusoğan
yarım kilo kıyma(dana,kuzu karışık)
1 çay kaşığı tuz
yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
1 çorba kaşığı un

Üzeri İçin:
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı süt

Öncelikle yağsız tavaya minik doğranmış kurusoğan ve kıymamızı alıp soğanlar diriliğini kaybedene kadar kavuruyoruz.Altını kapatırken baharatlarıda ekleyip harcımızı soğumaya bırakıyoruz.(ekstra yağ koymayın)

Bir yufkayı tezgaha serip üzerine yumuşak bir silikon fırça yardımıyla erimiş margarin sürüp birazda un serpiştiriyoruz.İkinci kat yufkayıda üzerine kapatıp yufkamızı sigara böreği sarar gibi 8 eşit parçaya bölüyoruz.

Her bir parça üçgenimizin üzerine biraz daha margarin sürüp geniş kısma 1 yemek kaşığı kadar iç harç koyup böreğimizi kalın sigara böreği sarar gibi sarıyoruz.

Tüm yufkalarımız bitene kadar aynı işlemi uygulayıp börekleri saklama kabına yapışmamaları için her bir katın arasına streç film geçerek diziyoruz ve dondurucuya kaldırıyoruz.

Kullanmak istediğimizde börekleri dondurucudan çıkartıp üzerine 2 yemek kaşığı süt ve yumurta sarısını çırpıp sürüyoruz(zaten hemen donacaktır yumurta sarısı) ve 185-200 derece ısılı fırında iyice kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet Olsun...

Not:Ertesi gün için bile yapıyorsanız mutlaka 1 gece buzdolabında muhafaza etmenizi tavsiye ederim...

38 yorum :

ahsen58 dedi ki...

off off çok güzel görünüyor sabah sabah canım çekti ellerine sağlık canım

Hayatın Tatları dedi ki...

kıymalı böreğe bayılırım. Eminim ki buzluktan çıkıpda pişen bu börek normal kıymalıdan daha lezzetlidir. Yufka alıp hemen yapmak lazım. Ani gelen misafirler için ideal bir börek. ellerine sağlık canım.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aylinciğim sıvı yağ ile de yapıyorum harika oluyor hemde sağlıklı eline sağlık canım ....

Adsız dedi ki...

Gerçekten enfestir, çok belli.Teşekkürler..
Margarini eritip de mi sürüyoruz, o kısmı atlamışsınız.

mutfagabuyrun dedi ki...

pek kıymalı yiyemesemde harika bir görüntüsü var canım benim.peynirlisini denerim inşallah.ellerine sağlık.öpüyorum.

zeymurancafe dedi ki...

canım bi ara bende çok sık yapıyordum hatta yufkasını da kendım açıyordum,kahvaltı yapmadım henüz,çayın yanına 4 tane alabılır mıyım,ikisi bana ikisi de eşime:)ellerıne sağlık becerikli arkadaşım

kalpkurabiye dedi ki...

sabah sabah benii hemde diyette olan beni delirtti bu börek Aylinciğimm :))
babacığına karşı hassasiyetini çok iyi anlıyorum canım benim:))
böreklerin cidden harika görünüyor ellerine sağlık balım..
öpüyorum:)

zeynep dedi ki...

Ay ben biliyorum bu böreğiii nefis oluyor ama:)))Ellerine sağlık gülüm...

olsada yesek suzan dedi ki...

arada bir yemekten zarar gelmez bence de harika görünüyor hele kıymalı olması mis mis olsa ne yerim ne yerim şimdi ellerine sağlık canım...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Adsız teşekkür ederim.Evet erimiş margarin sürüyoruz.

Nilgün Komar dedi ki...

ellerine sağlık!

Tümay Öztürk dedi ki...

Benimde buzluk börek dolu:)Ellerine sağlık canım. ya zaten ne zararlı o lezzetli:)

Lezzet sarayı dedi ki...

Aylincim ellerine sağlık nefis olmuş böreklerin

Unknown dedi ki...

Harika olmuş bu börekler Aylin'cim. Malesef güzel şeyler ya çok kalorili ya da çok zararlı. Ama vazgeçemiyoruz bir türlü.. Ellerine sağlık..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Harika görünüyor.
Bende en çok buzlukta saklanan şeyleri seviyorum. Ani misafirler için harika oluyor.
Sevgiyle kal.

~Hülya~ dedi ki...

Börekler şahane görünüyor, eminim tadıda nefistir, ellerine sağlık. Sen yine de ara sıra yap babacığına, madem bu kadar beğenmiş :)))

Saliha dedi ki...

ekstradan yag koymaman kıymanın yagının kafi geldiğinden dimi aylıncım super valla...özellıkle buzlukta bekletılebıllmesı:) ellerıne saglık arkidişim:))resımde tarıfte nefis...
sevgılerımle..

Funda Ceyhan dedi ki...

Çok nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Dondurucuda muhafaza edilmesi de acil misafirler için çok kurtarıcı olsa gerek..

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis olmuş.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

böreğin çok lezzetli görünüyor canım bayılırım çıtır böreklere ellerine sağlık
sevgiler gönderiyorum güzel hafta sonları

GÖNÜL dedi ki...

bayılırım böreğe hele kıymalı çok güzel görünüyor

yedirenk dedi ki...

canımcım böreklerin pek güzel olmuş doğrusu ellerine sağlık...

marifet ellerimizde dedi ki...

aylıncım yıne harıka olmus..ellerıne saglık

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

offf süper ötesi görünüyor!!

yemekbiraşk dedi ki...

eh ne zaman çok lezzetli tadından yenmeyenler çok sağlıklı olabiliyorki:)
eline sağlık canım
sevgilerimle..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis görünüyor, bol kaloriliymiş ama bi taneden bişey olmaz:) ellerine sağlık. Şifa olsun. Sevgiler.

memolininannesi dedi ki...

boreklere bakarmısın...
ac kadına gosterılırmı yanı...
kıskandıırrı gıbı hemde temızlık ustu yorgunluktan olmus vazıyetteyken ve acken...

Unknown dedi ki...

Bende margarini kullanmak istemiyorum ama bazende olmazsa da olmuyor sanki..
Arada bir yemekten bişey olmaz diyorum ve kandırıyorum kendimi..
Ellerine sağlık canım.
Babacığınada afiyetler olsun.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Canım benim; içine margarin girip de lezzetsiz olan birşey söylesene sen bana..Ve de sağlıklı olan tabii:)) Ellerine sağlık yine de..Nefistir eminim..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim nefis gorunuyor,dedigin gibi margarin olayi? olmasaydi
Sevgilerimle...

KURABİYECİCİ dedi ki...

kıymalı börek hiç kötü olurmu ellerine sağlıkk bu arada bence yap babaya ara sıra ona gelene kadar nelerrrrrr yiyoruz sağlıksız

Baharcicegi dedi ki...

Citi citir nefis olmus,kalorisi az olsa hergün yerdim
ellerine saglik canim

Egeden Tarifler dedi ki...

Sevdiğim bir börektir, çıtır çıtır:) Ellerine sağlık Aylinciğim.

Sevil Şahin dedi ki...

Aylincim gerçekten bende baban gibi düşünüyorum sık sık yap bu enfes lezzetten .
evet dediğin doğru çok sağlıklı değil ama biliyorsun hep en güzel olanşeyler hep yasaklıdır.
Bu nedenle ne yapacağız arada bu yasakları çiğneyeceğiz.:))
canım benim ellerine kollarına sağlık sana ve tadına bakan herkese afiyet bal olsun.
Bu arada facede hasta olduğunu okudum geçmiş olsun şekercim iyileş bak pazara harika bir gün olacak..

Tarifname-SEDA dedi ki...

Herzaman da sağlıklı beslenilmez ki canım, arada kaçamak yapmazsan hayatın tadı nasıl çıkar? :) Ellerine sağlık

Sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Kesinlikle buzluğa atılan her şey misafir gelince hayat kurtarıyor canım ellerine sağlık canım!!!!

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

aylin keşke pc başında olsanda cevap verebilsen soruma ben şimdi denice yanlız ben katı yağ yerine sıvı kullanmak istiyorum acaba tadında değişme olurmu şimdi yapmaya gideceğim ama 10 dak sonra tekrar bakayım cevap veremezsen bakıcam bir caresine:))

Unknown dedi ki...

ahh aylincim ben seni tam yarım saat senin bloğunda bekleidim o yüzden kendimimkine bile girmedim cevap alıcam diye:)))sen bana yazmışsın oysa:))
neyse ben sıvıyağla yaptım .zaten dondurucuya kaldıracaktım ondan yaptım oğlumun yatış saatinde yapmak istediğimden acelem yoksa seni zora sokmak istemezdim.:)))
yine de sağol artık yiyincede bir yorum yazarım
sevgiler