30 Eylül 2010 Perşembe

SOYA SOSLU SEBZELİ BİFTEK

Geçen akşamki yemeği yine evde ne bulursan içine koy mantığı ile yaptım..Bir gece evvel ertesi akşam kızartılmak üzere marineye yatırılan etler sebzelerle buluşunca gerçekten çok lezzetli bir yemek oldu.Tavsiye ederim bakmayın uzun uzun yazdığıma hazırlama ve pişirme süresi 20 dk...





SOYA SOSLU SEBZELİ BİFTEK
Yarım kilo dana biftek
Marine İçin,
1 çay bardağı süt,
1 diş sarmısak,
1 tatlı kaşığı kekik,
3 yemek kaşığı zeytinyağı
(isteğe göre 1 minik soğan suyu ben kullanmadım)

Sebze Karışımı İçin;
1 adet minik soğan
2 adet kırmızı biber
20 adet kadar verev ve küçük doğranmış taze fasülye
1 adet haşlanıp küp doğranmış patates(yoksa çiğde olur)
1 avuç haşlanmış bezelye(konserve kullandım)
1 avuç haşlanmış mısır(donmuş kullandım)
1 yemek kaşığı soya sosu
1 diş sarmısak
karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağı

Etleri Pişirmek için;
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı soya sosu
3 yemek kaşığı domates rendesi(burcum marka kullandım)
1 diş sarmısak
kekik

Öncelikle wok tavamıza minik doğradığımız soğan,kırmızı biber ve taze fasülyelerimizi ilave edip sebzeler yumuşayana kadar pişirelim.(çiğ patates kullanacaksanız bu aşamada minik ekleyip katmanızı tavsiye ederim)

Bu aşamada başka bir tavaya 2 yemek kaşığı yağımızı koyalım ve ince şeritler halinde doğradığımız etlerimizi tavamızda koyalım ve bıraktıkları suyu çekince ateşi orta seviyeye getirelim ve kapağını kapatarak etlerimizi yavaşça pişirelim.

Pişmekte olan sebzelerimize bezelye ve mısırı ve soya sosunu ,1 diş rendelenmiş sarmısağı ve karabiberi ekleyip kavuralım ve 3-4 dakika sonra altını kapatalım.

Diğer tavadaki pişmeye yakın olan etlerimize domates püresi,soya sosu ve 1 diş sarmısak rendesini eklleyelim.2 dakika kadar bu şekilde pişirelim ve ocağın altını kapatalım.

Fırın kabımızın altına sebzelerimizi koyalım.Üzerine etlerimizi yayıp kekik serpelim.200 dereceli fırında 10 dakika kadar pişirelim.Servise hazır ..
Afiyet Olsun...
not:Ben yapılış sırama göre yazdım ,siz isterseniz önce sebzeleri kavurup bekletin.Akşam etleri pişirip fırına verirsiniz.

Yada hiç fırına vermeyedebilirsiniz tamamen size kalmış ancak ben bu tariften epey memnun kaldım.Çok lezzetli ve yazması yapmasından uzun bir yemek oldu:)

33 yorum :

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Ellerine sağlık canım,afiyetler olsun.Sabah sabah,iyi olmadı,kahvaltıda yaptım ama?yinede,tabak yanımda olsa hiç fena olmazdı:)
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Aylinciğim ellerine sağlık canım,yine harika bir sunum ve enfis bir yemek,soya sosunu ette denemedim ,ilk fırsatta denicem inşallahh..sevgiler..

NzlGl dedi ki...

Böyle tarifleri çok seviyorum.Ellerine sağlık Aylinciğim
sevgiler

Unknown dedi ki...

Aylinciğim döktürmüşsün yine. Görünümü ve sunumun harika. Ellerine sağlık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

En güzel tarifler elde kalan malzemelerle yapılıyor gerçekten
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Betül KAVAL dedi ki...

aylijncim nefis gözüküyor ellerine sağlık canım.

sevgiler

Chilek dedi ki...

Çok güzel görünüyor ancak ben diyetteyim ne yazık ki:(( Diyet yemek tarfileri istiyorum ona göre;P Ellerine sağlık canım:)

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik cok guzel olmus.

fuat gencal dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Leziz ve iştah açıcı, süper de bir sunum.

Saygılar.

huuuubakbi dedi ki...

ellerine sağlık canım,nefis olmuş sunum da çok şık

özlem dedi ki...

aylincim ellerine sağlık yine harika bir tarif ve muhteşem bir sunum. afiyet olsun

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla nefis bir yemek olmuş belli:) Ellerine sağlık.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ellerine sağlık Aylincim, nefis bir yemek olmuş:). Üstelik içindeki malzeme çeşitliliğine de bakınca oldukça besleyici..
Sevgilerimle..
aslı

yemekbiraşk dedi ki...

tadının çok iyi olduğu belli her halinden
ellerine sağlık
sevgiler..

yeşim dedi ki...

çok severim canım.ellerine sağlık.güzel bir gün diliyorum.sevgiler...

Kolyekolik dedi ki...

Aylincim yine süper bi tarif vermişsin.. yemek yapmadan önce senin bloga uğramadan geçmiyorum :)

Sevil Şahin dedi ki...

Aylincim ellerine sağlık tatlım gercekten nefis olmuş
afiyet bal olsun
süpersin

Unknown dedi ki...

Canım çok güzel hazırlamışsın,ellerine sağlık.Öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Canım benimmmm ne kadar harika bir
yemek ve sunum.Ellerine sağlık bil
sem akşam yemeğe gelirdim:))Kocaman
öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

güzelciğimm tatlıcığımm şekerciğimm harikalar yaratmışız yine mutfakta:))
bifteğin yanına sebzeler çok ama çok yakışıyor sahidenn bu arada o mısırlı pilav benim olsuuuunn:))

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık.Soya da tiroidi olanların yememesi gerekenler arasında 1. sırada bu yüzden bakmakla yetineceğim.Sevgiler

Nehir Butik Pasta dedi ki...

aylin ellerine sağlık nefis olmuş
soya sosusnu hep tavukda kullanırdım etle denemedim mutlaka deneyeceğim

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım,ellerin dert görmesin,yiyenlerde doymasın.Sevgimle öptüm....

!!! Şekerperisi !!! dedi ki...

canım eline sağlık enfes olmuşlar
denemem lazım yok yok hatta şart:)
sevgiler

Syhn dedi ki...

döktür bakalımmm döktürr.. ohh :)

nehirineylemleri dedi ki...

Gerçekten yine döktürmüşsün:)

Şehnaz dedi ki...

aylincim harikasın..döktürmüşsün yine....ellerine sağlık tATLIM...

Benhurum dedi ki...

Soya sosu etlere muhteşem lezzetler katıyor ve bende çok severim onun kendine has lessetini:) Bifteğinede de nefis bir tad verdiğinden hiç şüphem yok, ellerine sağlık tatlım, afiyetler olsun:)

sarkaç dedi ki...

Aylin'ciğim harikasın. Soya sosunu terkettik biz ama tarifinle tadını özlediğimi farkettim.

çeşnici Handan dedi ki...

Aylinciğim yine döktürmüşsün harika olmuş, sunum da süper ellerine sağlık canım.

ebru dedi ki...

Aylincim biftek ve pilav görünüyor. Ellerine sağlık canım.

evatolyesi dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel bir sunum olmuş
Sevgiler:)

Gülcan dedi ki...

ben yorum yapmya geç kaldım ama muhteşem olmuş ellerinize sağlık.olsada yesek.