2 Eylül 2010 Perşembe

BARBUNYALI TAZE FASULYE


Annemin Antalyadan bir arkadaşı olan Emine Teyze taze fasülyeyi her gidişimizde barbunyalı pişirirdi senelerdir.Nedense bir kere bile evde bu şekilde pişirmek aklıma gelmemişti.Dondurucuya stokladığım barbunyalarımdan 1 poşetin içinde çok az olduğunu görünce hemen bu şekilde deniyim dedim ...Sonuç artık fasülyeler hep barbunyalı yapılacak:)




Malzemeler

750 gram taze fasülye

3 avuç kadar barbunya

2 domates

1 soğan

5 diş sarmısak

1 yemek kaşığı domates salçası

tuz,1 tatlı kaşığı şeker

1 çay bardağı zeytinyağı

Düdüklümüze yağ,yemeklik doğranmış soğan,barbunya,taze fasülye,sarmısak ve domates salçasını ekleyip domatesin kabuklarını soyup küp doğrayana kadar kavuralım.Doğranan domateslerimizi tuz ve şekerimizide ilave edip biraz daha kavuralım.1 su bardağı sıcak suyuda ekleyip (sulu olmasın)düdüklümüzün kapağını kapatalım ve düdük ötmeye başladıktan itibaren 12 dakika kadar kısık ateşte pişirelim.Ilık veya soğuk olarak servis yapalım...



Afiyet Olsun...

55 yorum :

GÖNÜL dedi ki...

güzel fikir ilkkez gördüm bende deneyeceğim

Canan Zerkinli dedi ki...

Güüüünaydııııın Ankaradan ,Selamlar ,,Sevgiler,, Enteresan kırkyıl düşünsem aklıma gelmezdi sanırım bu tarif, kuşkusuz tadı çok güzeldir Emine teyze senelerdir yaptığına göre :)Aylinciğim en kısa zamanda bende deneyeceğim.Yeni tadları denemeyi seviyorum..

komançi dedi ki...

taze fasulyeyi ve barbunyayı biraz zorla yiyen biri olarak belki ikisi bir arada denersem olabilir :)

reyhane dedi ki...

Deneyelim o zaman biz de..

Begonvilli Ev dedi ki...

Evet, bizim buralarda yapılır. Beyaz barbunya ve Ayşe Kadın fasulyeyi tavsiye ederim.

kalpkurabiye dedi ki...

ayyyyy çok güzel fikir bizim evdede böyle yapılacakk:))
ellerine sağlık Aylinciğimm:))

fuat gencal dedi ki...

Biliyorum çok lezzetli oluyorlar.Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Lulu'm deyimi ile babiyli fasulye !
Ben de yaparım ve kızım bayıla bayıla yer.
Ellerine sağlık bereketi bol olsun.

Unknown dedi ki...

İkisini bir araya getirmek hiç aklıma gelmezdi. Ellerine sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

İlk kez duydum ve gördüm,ellerine sağlık, lezzetli olduğuna eminim,sevgilerrr.Öptüm....

Chilek dedi ki...

Canım ellerine sağlık, değişik geldi ikisi bir arada hemen deneyeceğim çünkü ikisini de çok severim:))

anneanneninemekleri dedi ki...

Barbunyaya da fasülyeye de ayrı ayrı bayılırım.İkisini birleştirmek güzel fikir.Ellerine sağlık.Kesin lezzetli olmuştur.

Unknown dedi ki...

Günaydın Sarı Şekerim bende bilirim
harika olmuş ellerine sağlık afiyet
ler olsun.Kocaman öpüyorum.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ben de ilk defa görüyorum böylesini, eminim lezzetli olduguna. ellerine sağlık

özlem dedi ki...

güzel bir fikir mutlaka denemeliyim. ellerine sağlık

Ada Deniz dedi ki...

ellerine sağlı. Ben de böyle yaparım çoğunlukla. Çok severim barbunyalısını. Hatta çocukluğumda annem içine az patates eklerdi ben de yaparım öyle.

Saglıklımutfak dedi ki...

Annecim yapardı ben çocukken :) Eline sağlık Aylin cim

Unknown dedi ki...

benim bildiğim genelde karadenizliler bu şekilde yapıyor,güzel oluyor ama ben ayrı ayrı soğuk soğuk yemeden yanayım :) ellerine sağlık,afiyetler olsun..

Vijdan dedi ki...

İkisinede bayılırım..

Hiç birlikte düşünmedim :)
Süper olmuştur ellerinize sağlık..

Hemen hafta sonu denemeliyim :)

mine dedi ki...

aaa ilk defa gördüm barbunyayla taze fasulyeyi neden olmasın ikisi de aynı aileden denemeli evet teşekkürler canım

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

İkisinide çok severim hiç de duymadım deneyeceğim ellerine sağlık sevgiler...

ZUHAL dedi ki...

Ben de bu yaz ilk kez denedim.Yazlıktan bir komşumdan öğrendim.Süper oldu.Herkese tavsiye ederim.Ellerine sağlık.Çokkk öptüm.

ZUHAL dedi ki...

Ben de bu yaz ilk kez denedim.Yazlıktan bir komşumdan öğrendim.Süper oldu.Herkese tavsiye ederim.Ellerine sağlık.Çokkk öptüm.

Pembe Yastık dedi ki...

sen tamam diyorsan denenebilir...Ellerine sağlık

Mutluanne dedi ki...

Harika görünüyo ellerinize sağlık ilk fırsatta deneyeceğim,sizin önerileriniz çok hoşuma gidiyo teşekkürler tekrar
sevgiler

Leylak Dalı dedi ki...

Antalya'da yaşayan biri olarak çok tanıdık, ben yapmam ama etrafta çok yapılır. Antalya'nın meşhur, pek kıymetli beyaz barbunyası (ben hiç sevmem, benim için barbunya demek alacalı demektir) ile. Eminim seninki de pek güzel olmuştur. ellerine sağlık...

uğurböceği dedi ki...

ilk kez duydum ama denicem sen yaptıysan güzel olmuştur.

öznur-ata dedi ki...

enteresan ben de Antalya da yaşıyorum ama ilk kez duydum ve gördüm..resimler süper ..ellerine sağlık..sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Bende bir dahakine barbunya ile deneyeceğim! Süper fikir:) Ellerine sağlık canım:)

sarkaç dedi ki...

Bizim evin de vazgeçilmezidir barbunyalı taze fasulye. Ama ille de ayşe kadın fasulye ile.
Bir de üzerine bergama tulumu rendesiyle...

Ballı Baba dedi ki...

Karadeniz kültüründe bulunan bir yemek. Süper olmuş, yanına bulgur pilavı ve yayık ayranı...:)
Ellerinize sağlık.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

fasulyeyi böyle pişirmek hiç aklıma gelmemişti mutlaka deneyeceğim
ellerine sağlık Aylincim
sevgiler

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Öncelikle ellerinize sağlık.


Bir deniz kıyısı şehrine yerleştim ve tekrar aranızda olmaktan mutluluk duyuyorum.

Aileye Sevgi ve selamlarımla..

İncili Sepet dedi ki...

SEVGILI AYLIN BU TARIFINI GÖRÜNCE ESKI GÜNLERE DÖNDÜM .BENİM ANNEMDE AYNI BÖYLE YAPARDI FASULYEYI RAHMETLI.BİZ PAZARDAN HEP YARI YARIYA ALIRIZ ,FASULYE VE BARBUNYAYI KARIŞIK DAHA LEZZETLI OLUR,AMA BENİM EŞİM SIRF BARBUNYA OLANINI TERCIH EDER HER ZAMAN

PAPATYA PRENSES dedi ki...

sanırım karadenizliler böyle yapar daha çok.
denemek gerekli:) ellerine sağlık canım..

Banuca dedi ki...

Hiç denememiştim. Taze fasulye de barbunya da bu aralar kendim yetiştirdiğimden bol bol var. Deneyeceğim, ikisini de çok severim zaten, birarada güzel olacaktır:)

yurdagül dedi ki...

ellerine sağlık aylinim şimdi resmini görünce aklıma geldi bizim oralarda yaparlardı bunu ben unutmuşum en kısa zamanda yaparım.
afiyetler olsun.

Cafe Pepela dedi ki...

Annem de böyle yapar Aylin'ciğim.
Enfes görünüyor..
Şifa olsun sizlere :)

Birsel ve İrem dedi ki...

Benim komşum da bu şekilde pişirir, harika bir lezzet oluyor gerçekten. Ellerine sağlık, nefis görünüyor.Afiyet olsun.
Sevgiler.

Birsel ve İrem dedi ki...

Benim komşum da bu şekilde pişirir, harika bir lezzet oluyor gerçekten. Ellerine sağlık, nefis görünüyor.Afiyet olsun.
Sevgiler.

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş ben ve annemde böyle pişiririz hatta mevsiminde börülce de koyarız. ellerine sağlık
sevgiler..

NzlGl dedi ki...

Aylinciğim eline sağlık canım
İlk defa duyuyorum ama mutlaka deneyeceğim
sevgiler

mintinin dünyası dedi ki...

aylinim gül yüzlüm elcağızlarına saklıkçikisini bir arada hiç denemedim ama eminim enfes olmuştur.denemek lazım.bu güzel fikir için teşekkür ediyorum canım.sevgiler...

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım benim ellerine güzel gönlüne sağlık.çok öpüyorum.sevgiler...

PINAR dedi ki...

Hiç denemedim,ama sen güzel diyorsan en kısa zamanda denenecek :) ellerine sağlık canım....

Gönül dedi ki...

aynen hayatım bende genelde fazulyeyi barbunyayla pişiririm...ellerine sağlık ....kadehlerinde çok şık:)))) öpüyorum sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

aa iki fasulye bir arada pratik hatun :)))ellerine sağlık nefis görünüyor
bu arada istediğin poğaça olsun sen gel yeterki yaparım tebii gülüm

Hülya dedi ki...

Kayınvalidem de böyle yapıyor gerçekten çok lezzetli oluyor.
Sevgiler

ebru dedi ki...

Sevgili Aylin sende görünce benim de aklıma Ayşe Teyzem geldi. O da öyle pişirirdi. Hatta geçen gün annemlede konuştuk. Ayşe Teyzenin taze fasulyesi diye ama bir türlü denemedik. Çok lezzetli olur. Ellerine sağlık.

emel ( domates sepeti ) dedi ki...

aylincim ellerine sağlık. bende geçenlerde bi arkadaşta yemiştim hoşuma gitti hiç denememiştim en kısa zamanda tarifinden yararlanıcam...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK İLKKEZ DUYDUĞUM BİR TARİF..
SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Hiç duymamıştım ama yakışmış bence de. Ellerine sağlık Aylin'cim.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Ikisidee güzel birarada da güzeldir. Sevgiler...

huuuubakbi dedi ki...

çok harika gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım..bende deneyeceğim

MMO dedi ki...

Barbunyalı taze fasulyeyi hiç duymamıştım. Her iki sebzeyi de çok severim, ikisinin birleşimi de hoş olabilir. Gerçekten çok iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık. :)
Mutlu bayramlar :)