17 Mayıs 2012 Perşembe

Çilek Reçeli

KARIŞIK MEYVELİ ÇİLEK REÇELİ ;)



2 senedir ya meyvelerin mevsimini geçirdim yada hazırların cazibesine kapıldım ve reçel yapmadım...Taki missim face sayfasından ballandıra ballandıra bu reçeli tarif edene kadar :)




Ertesi akşam yaptım reçeli hafta sonu kahvaltısındada lüplettik.Tavsiye ederim ellerimize sağlık :)

Çilek Reçeli

500 gr. çilek
2 su bardağı şeker
1 büyük boy elma
1 tatlı kaşığı muskat rendesi
5-6 adet karanfil
7-8 damla limon suyu
1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi





Çilekleri yıkayıp, temizleyip küçük küçük doğrayın.Üzerine şekeri ilave edin.Muskat rendesini, karanfilleri ekleyip karıştırın. Ocağın kısık ateşinde pişirmeye bırakın.


Kaşıkla karıştırıp sıvı yerinden biraz alıp soğuk bir tabak üzerine bir damla döküb. Eğer tabağı yan çevirdiğimizde o damla yavaşça iniyorsa reçel olmuştur. Tencerenin içinde yoğunlaşmış, suyunu çekmiş olmalı. En son portakal ve limon kabuğu rendesini ,1 rendelenmiş elmayı ve limon suyunu ekleyip karıştırıp tencenin altını kapatın.


Afiyet olsun.

Not:Kalabalık aileler ölçüleri 2 katına çıkarsınlar.Bu ölçülerle 1 küçük kavanoz oluyor bilginize...

18 yorum :

herşey seninle güzel... dedi ki...

nefis görünüyor, açıkcası çok da farklı. Hiç karışık reçel deneyimim olmadı ama bunu mutlaka denemeliyim. Portakal, limon, elma, karanfil, çilek...aromasına bayıldım. Eminim o bir küçük kavanoz ev halkına çok dayanmamış, hemen tüketilmiştir.ellerinize sağlık.

Gurme Şirine dedi ki...

en sevdiğim reçel çilek reçelidir...
çok güzel görünüyor....
ekmeği bana bana yemek istiyorum...
canım ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

Syhn dedi ki...

oo tam zamanı değil mi taze çileklerden alıp anneye yaptırmalı ;)

Ada Deniz dedi ki...

değişik bir çilek reçeli tarifi. Denemek lazım...

ÖZLEMCE dedi ki...

bende küçük çileklerini bekliyorum reçel için..ellerinize ağlık..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Biz eşimle hiç reçel yemiyoruz ama oğlumun en bayıldığı reçel çeşidi bu.. Ellerine sağlık Aylinim:)

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

çok güzel olmuş, ellerinize sağlık, ben de deneyeceğim...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

cilekli tarifleri eklemenin tam zamani simdi
cilek recelini annecim pek guzel yapar her sene gitmemde mutlaka alirim hatta yemeye kiyamam :)
ellerine saglik canim

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

cilekli tarifleri eklemenin tam zamani simdi
cilek recelini annecim pek guzel yapar her sene gitmemde mutlaka alirim hatta yemeye kiyamam :)
ellerine saglik canim

birincisin dedi ki...

Çilek reçelini,bende yapmayı düşünüyorum .Tarifiniz çok ilginç geldi karışık meyve ile aroması,lezzeti oldukça değişik,güzel olmuştur,denenmeli..Ellerinize sağlık,hayırlı cumalar:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Aylincim reçel nefis görünüyor. Bende yapacaktım, senin tarifi deneyeceğim mutlaka. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Serap dedi ki...

Yaparken ev miss gibi kokmuştur. Kokusu buralara kadar geldi desemm...Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Aylincim bende bahsettiğin durum hala devam ediyor.:)
Hala çilek alıp reçel yapabilmiş değilim.
Aslında çok da pratik ve lezzetli ama,tembellik var galiba bende:)
Bu nefis reçeli de gördükten sonra durmak olmaz artık :)
Gün bugündür deyip,vakti geçmeden ben de yapmalıyım artık:)
Muhabbetle canım.

Unknown dedi ki...

hmmm cok lezziz görünüyor cok
ellerine saglik canim...

Ferkay dedi ki...

Mımmm nefis bende en çok çilek reçelini seviyorum.
Ellerine sağlık Aylincim..
Sevgiler..

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

bende seni çok seviyorum aylincim canımsın, cok tşk ederim, ellerine sağlık bu arada yine harikalar yaratmışsın, keske yakın olsaydık bana biraz yemek yapmayı öğretirdin kuzum:)

BAL ANNE dedi ki...

ellerine saglıkkk nefıs gozukuyorlar.........

BAL ANNE dedi ki...

ellerine saglıkkk nefıs gozukuyorlar.........