29 Mayıs 2012 Salı

Lahmacun Tarifi

Lahmacunu bir kaç kere daha denemiş ve fırında pişirmiştim.Fırında pişirmek hem uzun sürüyor hemde sanki kuru kuru oluyor.Annemin yan komşusunun tavada pişirdiğini duyunca önce kıymalar pişmez diye endişelendim ama hamur zaten incecik olduğu için kıymalar çabucak pişti.Mutlaka deneyin ve evde lahmacunun tadına varın...





Lahmacun(8 adet)

Hamur için;
1 su bardağı ılık su
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
yarım paket (20 gr)yaşmaya (veya 1 paket instant maya)
un

İçi İçin;
250 gram yağlı kıyma(kuzu kullanın,kokuyor diye yemiyorsanız dana döş kıymaya 2 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyin)
1 büyükçe kurusoğan
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 adet domates
2 diş sarmısak
1 adet sivri biber
bir tutam maydanoz
karabiber,kırmızı toz biber,tuz








Hamur için yaşmaya kullanacaksanız mayayı ılık suda eritin.1,5 su bardağı kadar unu ,tuz,şeker yağ ve suyu ekleyip yoğurun.Ele yapışmayan , orta sertlikte bir hamur hazırlayın.Üzerine strech film geçirip ılık bir yerde yarım saat mayalandırın.

Hamur mayalanırken iç harcınızı hazırlayın.1 büyük veya 2 orta boy soğanı rendenin küçük tarafı ile rendeleyin.Sarmısakları ve domatesleride rendeleyin.Salçaları ,kıymayı tuzu ve baharatları ilave edin.Biberleri ve maydanozları küçük küçük doğrayın.Soğan ve domates suyu sebebi ile oldukça sulu bir yapısı olacak endişelenmeyin bu kıvam harcın hamura yapışmasını sağlayacak.(kıyma çok yağlı değilse sıvıyağ eklemeyi unutmayın!)


Hamuru mandalina büyüklüğünde bezelere ayırın.Unlanmış tezgahta üzerinede un serpiştirerek servis tabağı büyüklüğünde açın.




İç harçtan 1 yemek kaşığı kadar alıp hamurun her tarafına iyice yayın.




Teflon tavayı ısıtın ve hamuru nazikçe kaldırıp tavaya bırakın.Kağağını kapatıp orta ısıda kontrollü olarak 4 dakika kadar pişirin.Bu ölçüden benim 8 lahmacunum oldu ve pişirmek için 2 tava kullandım.

Pişen lahmacunları arzuya göre maydanozlu soğan limon dilimleri ve ayranla soğutmadan afiyetle yiyin.




Afiyet Olsun...



36 yorum :

Unknown dedi ki...

off off çok severim ve ne zamandır da evde yapmak aklımda ellerine sağlık

Ada Deniz dedi ki...

ben de fırında yapıp beyenmemiştim. Dediğin gibi kuru kuru olmuştu. Şimdi bunu deneyelim. ellerine sağlık:)))

İnci Yemek dedi ki...

Süpersin canım ,ellerine sağlık.
Birde haşhaşlı reçeteni iyice inceleyeyim tek kelimeyle harikaydı:)herkese de tavsiye ederim.
öpüyorum kocaman aylinim..

Nil dedi ki...

Benim baba fırıncı olunca, hazırla harcı, yolla fırına, oldu da bitti maşallah :D

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZEL
:)

Unknown dedi ki...

mutlaka deneyeceğim sağolasın aylin çok iyi oldu bu tarif benim için.(dışardaakiler artık bana hiç iştah açıcı gelmiyoda.(
sevgilre

mavii dedi ki...

çok fena canım istediiiiiiii açıktımmm:))
çok detaylı ve güzel yazmışsınız iki tavada aynı anda pişirmek süper fikir

Sayın KARACA dedi ki...

Canım ben bu lahmacunun içi için yazmış olduğun tarifi alıyorum ikiyle çarpıyorum ve 16 adetlik iç hazırlayıp bizim Ümit Usta Fırınına yollayıp odun ateşinde lahmacun yaptırayım diyorum ne dersin :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Nilhan seni kıskandım :)))

Ümit usta fırınıda iyi fikirmiş dikkat et çok kurutmasınlar :)))oyyy canım lahmacun istedi iyimi ben zayıflayamam arkadaş :D

Hayatın Tatları dedi ki...

off süpersin walla bende evde yapmak istiyordum hep. ellerine sağlık canım :)

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım nefissss görünüyor..

TATESAL dedi ki...

İşte hatun budur....evde lahmacun her kadının harcı değildir,ellerine sağlık sultanım...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ya varya ne desem bilemiyorum:))acayip güsel olmuş hacı ya,sen hakikaten bu hamur işlerinde ödüle adaysın yani:)))helal sana:))
öpüyorum seviyorum bayılıyorum:)))

zeynep dedi ki...

Daha önce bir kermeste 100 adet yapmıştım ama lahmacun fırınıydı tost makinesi gibi ondan aradım da bulamadım o kadar TR de yokmuş:( dün facede görünce hazır sanmıştım süpermiş dur bende deneyeyim en kısa zamanda:)Hımm ellerine sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

dışarıdan pek yemem ama ew yapımı harika olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.öpüyorum.

lezzet sefasi dedi ki...

bende firinda yapiyordum, bir de sizin gibi tavada yapmayi deneyeyim
Ellerinize saglik

zeymurancafe dedi ki...

canım uyarın ıcın oncelıkle cok tesekkur edıyorum bazen ufak hatalar olabılıyor işte,lahmacuna gelınce ben fırında 1 kez yaptım hıc memnun kalmadım süreklı teflon kapaklı tavada yaparım gercegını aratmaz daha bıle güzel oluyor gecenlerde annemlere yaptım babam parmaklarını yedı :)nefıs gorunuyor ellerıne sağlık

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ne güzel olmuşlar, ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

ben de halihazırda yayınlanmayı bekleyen bir lahmacun var fakat fırında. tavada yapmak pratik ve iyi fikirmiş doğrusu. denemek lazım. eline sağlık aylinciğim. sevgiler selamlar...

birincisin dedi ki...

Ohh..mis gibi ev lahmacunu,ellerinize sağlık..

Tümay Öztürk dedi ki...

Aylinimm bu lahmacun tarifini aldım çünkü görüntü tam benim sevdiğim gibi. Çok güzel duruyor canım. Ellerine sağlık:)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Evde lahmacun hiç denemedim . nefis görünüyor.

Ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

ay ne canim cekti simdi Alincim :-))
ellerine saglik....

Fatma dedi ki...

çokk güzell bende istiyorummm...

istoç dedi ki...

elinize sağlık, harika birşey olmuş

genc dedi ki...

bol kıymalı evde yapılan lahmacunun tadını hiç birşey dolduramaz :)

Adsız dedi ki...

Bende teflon tavada yapıyorum, çünkü daha pratik ve lezzetli oluyor.

seyabb dedi ki...

ohhhh mis mis...benim oğlanlara ziyafet var...elinize sağlık

seyabb dedi ki...

ohhhh mis mis...benim oğlanlara ziyafet var...elinize sağlık

Adsız dedi ki...

As once denedim harika oldular, hatta harika otesi oldular. Cok tesekkurler tarif icin. Mecda

Uğur dedi ki...

Şimdi hazırlamaya başlıyorum. Fotoğraflar iştah açıcı.. Teşekkür ederimm tarifler için

Adsız dedi ki...

En kisa zamanda bende deniycem cok pratik bir tarif ellerinize saglik..

canlı tv dedi ki...

evet ya güzel görünüyor.Ben de eişme yaptırayım bakalım tadı nasıl oalcak merak ediyorum

tv izle dedi ki...

Gerçekten çok leziz olmuş

merakli dedi ki...

tesekkur ederim aksama yapmayi dusunuyorum.... umarim iyi olur

Adsız dedi ki...

Super coooook gozel. Twk