6 Mart 2013 Çarşamba

RULO BÖREK



   Rulo böreği uzunca yıllar evvel patatesli yapar ve buzlukta saklardık.Misafir gelince de hemen fırın tepsisine dizer yanına kısır ve kek ile ikram ederdik.Böyle eski günleri düşündükçe bazen kendimi ne kadar yaşlanmış hissediyorum."Aaa bizde yapardık  uhhhhh 20 sene olmuş ,ne çok zaman geçmiş hiç bir şey anlamadımki ben" durumuna eminim sizde benim gibi çok sık düşüyorsunuzdur.

   Aslında böreği havuçlu,pastırmalı,ıspanaklı yapmak istemiştim.Ancak bu versiyonu diğer bloglarda çok fazla denendiği için ben pastırma yerine kıymalı harç kullandım.Sonuç olarak yapıldığı gün yenirse çıtır çıtır ,ertesi güne kalırsa biraz kuruyan gökkuşağı gibi rengarenkler rulo börekler huzurlarınızda efenim :)

RULO BÖREK

5 det yufka
125 gram eritilmiş tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su

4 adet orta boy havuç+1 yemek kaşığı sıvıyağ

yarım kilo ıspanak+1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 kuru soğan
1 silme tatlıkaşığı şeker
biraz tuz karabiber

250 gram orta yağlı kıyma
1 kuru soğan
biraz tuz,karabiber

üzeri için ;
1 yumurta sarısı


Öncelikle iç harçlarımızı yapmaya başlayalım.Bunun için bir tavaya bir yemek kaşığı sıvıyağı ve 4 adet rendelenmiş havucu alıp havuçları 5 dakika kadar soteleyelim biraz tuz atıp soğumaya bırakalım.

Ispanaklı harç için; minik doğranmış bir soğanı sıvıyağda biraz pembeleştirelim.Ardından ince doğradığımız ıspanak yapraklarını,şeker ve tuz karabiber ilavesi ile yağda  biraz çevirip soğumaya bırakalım.

Kıymalı harç için; kıymayı tavaya alalım,biraz yağı çıkınca minik doğranmış soğanı ilave edip kıymaların rengi dönene kadar pişirelim.Tuz ve karabiber ilave edip soğumaya bırakalım.

Erimiş tereyağ,sıvıyağ ve suyu karıştıralım.Bir yufkayı tezgaya yayıp bu karışımı her tarafına sürüp ikinci yufkayı üzerine kapatalım.Tekrar yağlı sudan sürüp sotelenmiş havucu yufkanın her yerine serpiştirelim.

Ardından üzerine bir yufka daha kapatalım onuda yağlayalım.Kıymalı harcımızı gelişi güzel heryere serpiştirelim.Tekrar yufka kapatıp yine yağlayalım ve ıspanaklı harcı serpiştirelim.(kat kat olacak)Üzerine kalan yufkayıda kapatıp onuda yağlayalım.Yufkalarımızı bir tarafından kıvırmaya başlayıp rulo yapalım.

Mümkünse bu şekilde dolapta 1 gece bekletelim.Vakit yoksa keskin bir bıçak yardımıyla 2 parmak genişliğinde kesip tepsiye dik olarak dizip üzerlerine yumurta sarısı sürelim.

175 derece ön ısılı fırında yaklaşık 25 dakika iyice kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun.

Not:Bu şekilde yapılınca oldukça tok bir börek oluyor ve yaklaşık 27 dilim çıkıyor .Dilerseniz 4 yufkadan yapıp ıspanaklı harcı serptikten sonra direk rulo yapabilirsiniz.

11 yorum :

kalpkurabiye dedi ki...

ben ozamanlarda mutfakla tanışık olmadığımdan sadece yapılanları yerdim :D ama dediğin gibi kısır kek börek vazgeçilmez üçlü:)
nefis görünüyor senin böreklerde bu börek atraksiyonu bi bende yok tühh :)

Unknown dedi ki...

Ben hiç rolo börek yapmadım başarısızlıkla sonuçlanacağımı düşündüm nedense ama sizin böreğinizi görünce hemen yapmak istedi canım.Ellerinize sağlık mutlaka denicem.Sevgilerimle:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Hatice Hanım böreği yaparken aynı anda 4 çeşit daha yemek yaptım.O sebeptenki sizin özenerek yapacağınız böreğin en kötü hali fotoğraftaki gibi olur ancak :)

cihat dedi ki...

slmlar blogunuzu takip etsem acaba sizde benim blogumu takip eder misiniz amatör olsam da kendi düşüncelerim
http://egeli43.blogspot.com/

TATESAL dedi ki...

offf harika bir börek ellerine sağlık....

Unknown dedi ki...

nefis görünüyor benimde aklımda en kısa sürede yapmalı:)
bu arada yaşlanıyorum diyorum bende geçen zamanı düşününce:)

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Rulo böreği çok severim görüntüsü bana çok hoş gelir
Sizinkide harika görünüyor
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Aylincim ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor. Her fotoğraf gibi bu fotoğraf da çok başarılı. Sevgilerimle,

behlulksn dedi ki...

evet seksenlerin menüsünü hatırlayanlar yaşlılık hissine kapılıyor Aylin hanım o zamanlar bu böreği annem buzdolabından çıkarıp yağda kızartırdı sizinde ellerinize sağlık sevgiler


Unknown dedi ki...

Çok yıllar önce patateslisini denemiştim.Ve beğenmiştim.Ama bir daha yapmak kısmet olmamıştı.Yeniden denimeyi de istiyordum.Tarif ayağıma geldi.Süperrrrr.............

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Elinize sağlık.
Ben de sizi beklerim, mutlu olurum.
www.yediklerim-yaptiklarim.blogspot.com
Tülin