27 Mart 2013 Çarşamba

Anne Kurabiyesi



   Öncelikle ağızda dağılan kıyır kurabiye severleri BURAYA alayım :) Bu seferki kurabiyemiz içi yumuşacık dışı sert cinsten ,her biri neredeyse avuç içi kadar olan simit sarayı,karafırın gibi yerlerde satılan kurabiyelerden :)

   Uzun zamandır aklımda olan bu kurabiyeleri denemek kısmet olmamıştı.Ben çok sevdim,zaten hazır olanlarını da çok severim :)

Anne Kurabiyesi

2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 dolu yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı zeytinyağı
1 portakal kabuğu rendesi
2 dolu yemek kaşığı yoğurt
1 silme tatlı kaşığı karbonat (veya 1 paket kabartma tozu)
1 paket vanilya
4-5 bardak un

Üzeri için;
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı toz şeker

   Un hariç bütün malzemeleri karıştıralım.Evvela 3 su bardağı unu ekleyip yoğurmaya başlayalım.Bir yandan yoğururken diğer yandan hamur toparlanana kadar un ilave edelim.Kulak memesi kıvamına geldiğinde olmuş demektir .

   Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp  yağladığımız fırın tepsisine hafif bastırarak aralıklı dizelim.Üzerlerine yumurta sarısı sürelim ve toz şeker serpiştirelim.

   175 derece ön ısılı fırında kızarana kadar pişirelim.(Benimkiler 25 dakikada pişti)

   Afiyet Olsun.

   Not:İsterseniz içerisine kuru üzüm ,ceviz vs ekleyebilirsiniz.



19 yorum :

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık. Süper. Aldım bir tane. miss gibi kokuyorlar.

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik cok nefis görünüyor.

Nil dedi ki...

ben bu kurabiyelerle kahvaltı bile yaparım. hmm. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Bayılırım böyle kurabiyelere....Ellerine sağlık.Kilo problemim olmasa hergün mutfakta kurabiye yapabilirim.

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Canim ellerine saglik hamarat ve güzel kadin.

özlem dedi ki...

ayy nefis görünüyor mis gibi portakal aromalı. portakal mevsimi bitmeden mutlaka yapmalıyım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

tam anne kurabiyesi valla elinize sağlık.... bu arada aranıza yen ş katıldım sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım bu kurabiyelere hep alırım artık senin bu tarifinle yaparım canım
ellerine sağlık

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

hacım kıs ev mis gibi kokmuştur pişerken dimi:)huzur verir bana hep:)
ellerine sağlıkkkk nefis bi tarif olmuş bi taşınsam da denesem:)
öptüm çaovvv:))

LeylaK dedi ki...

Zaten anne kurabiyesi deyince hemen gözümün önüne üstü şekerli kurabiye geldi ki hakikaten de öyleymiş Aylin :)

Unknown dedi ki...

Aylinciğim,bu kurabıyelere bayılmayan varmı ki? bende çok sevenlerdenım. ellerıne saglık nefis görünüyorlar.

sekermutfagimiz dedi ki...

Ellerine sağlık, bayılırım bu kurabiyelere, özelliklede üzerindeki şekeri yemeğe, sevgiler

komançi dedi ki...

çayın yanında nede güzel yenir. ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

bazen bu üstü şekerli kurabiyelerden annem yapmış olsun diye dua ederdim okuldayken :) yanınada seftali suyu :))

Serap dedi ki...

Kokusu ayrı, özlemi ayrı, hatta dokusu bile ayrı güzel. Kim sevmez ki...emeğinize sağlık.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ahhh bu zeytinyağlı anne kurabiyesine bayılırım, annem de görümcem de çok güzel yapar.. Ellerine sağlık tatlı küçümenim benim:)

Oglak Kizlari dedi ki...

Ben de çok severim.
Daha önce denedim ama olmadı.
Bir de senin tarifi deneyeyim bakalım.
Eline sağlık.

Deneysel anne

Unknown dedi ki...

merhabalar sizi izlemeye aldım bende sizi bloğuma bekliyorum
www.kendimceseyler.blogspot.com

Oglak Kizlari dedi ki...

Olduuu, süper oldu.
Sağolunuz.
Size link verdim, haberiniz olsun.

Heyecanlı anne