29 Mart 2013 Cuma

Fırın Poşetinde Et ve Yelpaze Patates



  Bu aralar blogta yemek tariflerinin olmadığının farkındayım.Sebebi işten geldiğimde hemen hazırlayıp fotoğraf çekmeye fırsat kalmadan mideye indirdiğimden tabiki...Geçtiğimiz akşamlardan birinde yemek tabağımı cep telefonum ile çektim.İlk defa cepten çekilmiş bir fotoğrafı  bloğuma koyuyorum ancak baktımki ben sıcak yemekleri fotoğraflayamıyorum varsın olsun diyorum :)


   Fırın poşetinde et pişirmeyi hem fırın tepsisi batmadığı hemde et kendi suyu ile piştiği için çok seviyorum.Ben genellikle çabuk piştiği ve daha lezzetli olduğu için kuzu eti tercih ediyorum.

   Yelpaze patateste görsel olarak bu tür etin yanına en çok yakıştırdığım garnitürlerden.


Fırın Poşetinde Et

600 gram kuşbaşı kuzu eti
1 kurusoğan
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1-2 yemek kaşığı süt
1 çay kaşığı tuz
kekik,kırmızı biber,karabiber
bir tatlı kaşığı un
bir yanmaz fırın poşeti

Soğanı incecik doğrayın.Eti soğan,süt,yağ ve baharatlar ile iyice harmanlayıp kapaklı bir kaba koyun.En az 6 saat dinlendirin.

Fırın poşetine 1 tatlı kaşığı un serpin ve içinin heryerine un gelmesini sağlayıp fazla unu boşaltın.

Eti içine koyup ağzını bağlayın.Hava alması için bir kaç yerden delik açın ve 200 derece fırında arada kontrol ederek 45 dakika pişirin.

Yelpaze Patates

4 adet mini boy patates
2 yemek kaşığı tereyağ
2 diş sarmısak
tuz
kekik,kırmızı biber,fezleğen vb istediğiniz baharatlar


Patateslere tam ayırmamamaya dikkat ederek 5-6 yerden kesikler atın.Tereyağ,baharat,ezilmiş sarmısak ve tuz karışımını attığınız kesiklerin arasına sürün.

200 dereceli fırında 40 dakika kadar pişirin.

Dilerseniz son bir kaç dakika rendelenmiş kaşar peyniri serpebilir veya aralarına pastırma dilimleri yerleştirebilirsiniz.

Afiyet OLsun.



14 yorum :

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

Yelpaze patatese bittim resmen.. Süper bir fikir lk fırın denemem de mutlaka yapıcam, çok şık bir sunum olmuş..

Unknown dedi ki...

çok hoş gözüküyor,ellerinize sağlık..

TuruncuTatlar dedi ki...

nefis gözüküyor sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık acııkkktttıııımmmm

sevgiler..

NzlGl dedi ki...

Et tarifine bayıldım Aylincim eline sağlık olsun

ikndesign dedi ki...

Et ve patates birbirlerine çok yakışıyor. Ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

çok güzel görnüyorki ellerine sağlık

sevgilitarif dedi ki...

Her ikisi de harika görünüyor, en kısa sürede deneyeceğim.
Ellerinize Sağlık.
Sevgilerimle

Zuhal GÜLER

*mehtap dedi ki...

patates fikrine bayıldım.

Adsız dedi ki...

ben denedim.çok güzel oldu.ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık süper bir görüntü eminim tadi da oyledir kollari sivadim :)

Adsız dedi ki...

Dana etiyle yapsam olurmu acaba çocuklar kuzu yemiyor

Unknown dedi ki...

Olur tabi , yanlız bir kaşık daha yağ ekleyin

Unknown dedi ki...

çok hoş görünüyor tebrikler