31 Mayıs 2013 Cuma

İZMİR KÖFTE TARİFİ



    İzmir köfte  kızartma gibi çok basit görülen ancak oldukça el oyalayıcı bir yemek ...Patates ve köfteleri kızartıp sonra tencerede pişirme süresi göz önüne alınırsa ne demek istediğimi anlarsınız .

   Aslında kızartmadan direk tepsiye dizip pişirmekten yanayım ben hem sağlık hem pratiklik açısından ancak o zaman tabiki gerçek izmir köfte olmuyor .Uzun zamandır şehir dışında olan babam ve annem için yaptığım bu köfteyi babam görünce hemen nasıl yaptın kızarttın dimi diye sordu, o an içimden iyiki kızartmışım diye ohh çektim...

İZMİR KÖFTE

500 gr kıyma (dana-kuzu karışık)
3 dilim ufalanmış bayat ekmek içi
1 ince rendelenmişkuru soğan
1 yumurta
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı tuz

4 adet orta boy patates

2 adet domates
1 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1,5 su bardağı su
1 çay kaşığı tuz

kızartmak için;
1 su bardağı riveara zeytin yağı

Kıyma,ekmek içi,soğan,yumurta ve baharatları iyice karıştırıp yoğurun. 5 dakika dinlendirip yassı şekiller verin.

Patatesleride köftelerin büyüklüğünde soyun. Önce patatesleri sonra köfteleri zeytinyağında kızartın.Kızaran patates ve köfteleri kağıt mutfak havlusu üzerine çıkarıp fazla yağının gitmesini sağlayın.

Sos için domatesleri rendeleyip ezerek süzgeçten geçirin (çekirdeklerinin olmaması için) Sıvıyağ ile birlikte  tavaya alıp biraz pişirin .Ardından salçayı ve suyu ve 1 çay kaşığı tuzu ilave edip sosun altını kapatın.

Tencerenin altına patatesleri üzerine köfteleri dizip sosu üzerlerine dökün.

Kısık ateşte yaklaşık 20 dakika pişirin.


Afiyet Olsun.

10 yorum :

Sayın KARACA dedi ki...

Hımmm nefis görünüyor canım ellerine sağlık. Valla ben İzmirliyim daha hiç bunu yapmadım. Zamansızlıktan hep işin kolayına kaçıyoruz :)Böyle güzel yemekler yapınca çok imreniyorum sana maşallah :)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bir İzmirli olarak banada yapmak düştü nefis olmuş ellerine sağlık Aylinciğim afiyet bal şeker olsun sevgiler...

Hayatın Tatları dedi ki...

ayliiinnnn nasıl güzel, nasıl canım çekti. ellerine sağlık :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok severim. Eline sağlık Aylinim

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.çok severim çokkk.çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

zapere dedi ki...

Mamma miaaAaa, yapmayın amaaAA. Yiyemediğimden bir yerim şişti şişecek... :))

Nilgün Komar dedi ki...

görünüş de ortam çok iştah açıcı

gügüyle hersey dedi ki...

Cok güzel,ellerine saglik♥

Hansa dedi ki...

Merhaba :) ben geldim bloguma döndüm...izmir köfte ile alakalı hatıramı yazmıştım babama ilk yaptıgım yemektir :)

Adsız dedi ki...

bende bir izmirli olarak çok sık yaptığım bir yemek
fakat kızartmıyorum ne yazıkki, yoksa çok kg alıyoruz :D
ama önce köfteleri ve patatesleri fırında ızgara usulü tepside az pişirip ayrıca tencerede yemek suyunu hazırlayıp sonradan döküyorum tepsiye 10dkda öyle pişiyorlar
sonuç mükemmel
fırında izmir köfte
emine yol