15 Mayıs 2013 Çarşamba

ERZİNCAN LOKUMU



    Hayır tadının lokum ile bir alakası yok :) Ancak çokkkk lezzetli ve kolay  bir tarif.Bu tarifi  ilk kez Antalyalı blog yazarları buluşması fotoğraflarında gördüm.Epeydirde aklımda olan  bir tarifti.İnternette bir kaç şekilde tarifleri mevcut ben iki üç sitedeki tarifi birleştirerek denedim.Sonuç çok başarılı,deneyin :)




Erzincan Lokumu Tarifi
250 gram tereyağı
1 su bardağı şeker
1 dolu yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
3 kaşık sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un(+1 kaşık daha olabilir)
üzeri için  çay bardağı pudra şekeri

Pudra şekeri hariç bütün  malzemeyi yoğurup yumuşak bir kurabiye hamuru elde edin.

Yağladığınız veya yağlı kağıt serdiğiniz mini boy fırın tepsisi veya orta boy fırın kabına hamuru elinizle bastırarak yayın.

175 derece ön ısılı fırında 25-28 dakika kadar pişirin.

Fırından aldığınızda ilk sıcaklığı gidince revani gibi dilimleyin.Soğuduğunda pudra şekerini süzgeç ile eleyerek üzerine yayın.


Afiyet Olsun.

12 yorum :

nevininyemekleri dedi ki...

Ellerine saglik bende severek yaparim afiyet olsun canim :)

yasemin dedi ki...

tereyağ kokulu pratik bir tarif olmuş.. ellerine sağlık...

...Bebişlerim... dedi ki...

ilginç bir tarifmiş. daha önce denemedim... yapıp yemek lazım... Ellerine sağlık cnm :)

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Tadını çok merak ettim ben de yapmak istiyorum en kısa zamanda....:)
Sevgilerimle,

gügüyle hersey dedi ki...

Ilk deva duyuyorum bu tarifi en kisa zamanda deneyecegim ellerinize saglik
sevgilerimle

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.denerim inşallah.sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

PaSaSofraM dedi ki...

bende ilk defa gördüm cok güzel bir tarife benziyor ellerinize saglik

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor bir dilim aldım izninle:))

mavii dedi ki...

diger bi adida perisan lokumu:)cok guzel kabarmis ellerine saglik uzerine piserken seker serperiz bu hali ile cok guzel olmus

YeMeK vAkTi dedi ki...

Arkadaşları yapıldığı ilk gün daha kıtır olup kurabiyeye benziyor,ertesi gün kekimsi oluyor :) Deneyin çok pratik gerçektende

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.