4 Mayıs 2011 Çarşamba

Köz Patlıcan Köftesi

Görünüşü ile kendini kadın budu köfte sanan bu köfteleri köz patlıcanı seviyorsanız muhakkak denemenizi tavsiye ederim.Ben evde fazlaca olan patlıcanlar ile değişik bir şeyler arayışındayken bu tarifi uyguladım ve bu yazıyı yazmadan evvelki internet araştırmalarımda aynısına rastlamadım.Genelde kıymasız kullanılmış o şekliyle hiç denemedim ama bu tarifi sık sık uygulayacağım kesin....
KÖZ PATLICAN KÖFTESİ

4 adet kemer patlıcan
1 yumurta(sarısı içine,akı kızartırken kullanılacak)
250 gram kıyma
1 minik kurusoğan
1 yemek kaşığı sıvıyağ
3-4 yemek kaşığı galeta unu
1 çay bardağı kaşar peyniri rendesi
1 çay kaşığı tuz
yarım çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
bir kaç dal maydanoz
Kızartmak İçin;
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket pane harcı(veya galeta unu)




Öncelikle patlıcanlarımızı közmatikte,fırında veya tavada közlenir.Biraz ılınınca kabukları soyulup bıçakla minik minik doğranır veya havanda dövülür.

Diğer taraftan tavaya 1 yemek kaşığı sıvıyağ ,minik doğranmış kurusoğan ve kıyma koyularak soğanlar diriliğini kaybedene kadar kavrulur.

Patlıcanların üzerine kavrulan kıyma,galete unu,tuz ,karabiber,ince kıyılmış maydanoz,yumurta sarısı ve kaşar peyniri rendesi koyularak yoğrulur ve kızartana kadar dinlenmesi için buzdolabına kaldırılır.

Servis zamanı köftelere istenilen şekil verilerek önce yumurta akına daha sonra pane harcına bulanıp kızgın yağda orta ısıda kızartılır.

Afiyet Olsun...


Not:İçine galete unu yerine unda koyabilirsiniz ama köfte malzemelerinin hepsi zaten önden pişmiş olacağı ve yağda kızardığı için içinin çokta pişmeyeceği düşünülürse çiğ un tadı almayı ben tercih etmem.

Ayrıca cıvık oldu diye ilk etapta çok galeta unu koyup patlıcanın tadını bastırmayın. Dolaptan aldığınızda şekil verilemiyorsa o zaman biraz daha galete unu koyabilirsiniz.


45 yorum :

Aycan dedi ki...

Bir patlıcan sever olarak, muhakkak güzel olduğunu düşünüyorum ve mutlaka deneyeceğim.


Selamlar;

hanımanne dedi ki...

Ellerine sağlık :) ilk fırsatta deneyeceğim teşekkürler

GÖNÜL dedi ki...

çok değişik bir tarif denemek isterim çok patlıcanı sevmesemde

canimçektipişirdim dedi ki...

görüntüsü çok hos emminim tadıda güzeldir ellerine sağlık..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bu tarif benim kalbimden vurdu:) denenecekler listesinde artık:)

ellerine sağlık canım..

olsada yesek suzan dedi ki...

harika görünüyor patlıcanlı değişik bir tarif olmuş gerçekten bu lezzeti çok merak ettim deniycem en kısa zamanda ellerine sağlık...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

Aylincim hakikaten ilk görüşte kadın budu gibi duruyor .ama patlıcanlının daha sağlıklı ve lezzetli bir tadı olduğuna eminim.ellerine sağlık.

zeymurancafe dedi ki...

aylıncım maşallah hem çalışıyorsun hem de bu kadar cesıt ve lezzetlı yemekler yapıyorsun benımde o kadar cok tarıfım var kı malesef yapamıyorum kızım izin vermıyor hatta bazen akşam yemegı 22:00 lere kadar kalıyor o da ne oluyor kahvaltılık yiyecekler ama olsun kızımın varlıgı her şeye değer,ancak misafırım gelecegı zaman bol çeşit yaparak denemek ıstedıklerımı yapmış oluyorum,eşim patlıcanı çok sever bu şekılde patlıcan kızartamsı yapıyorum ama ezılmış halde yapmadım bu şekılde denemek ısterım emınım kı eşim sevecek,ellerıne sağlık canım

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık. Yine "yemede yanında yat cinsinden" olmuş. Çok güzel görünüyor ve eminim ki çok lezzetlidir.

kalpkurabiye dedi ki...

çookk güzel görünüyor canımm:))
bende sevgili Necla Abla'dan (narince) almıştım patlıcan köftesi tarifini yapıyorum leziz nefis birşey:)
soslayarak servis etmek de güzelmiş böyle de denerimm:))
ellerine sağlık balım:)
ve unutmadann
hahahahihihihihohoho ;)

Unknown dedi ki...

Sarı Şekerim bu ne patlıcana aşık biri olarak bittim:)))Ellerine sağ
lık öpüyorum.

~Hülya~ dedi ki...

İlginç bir tarif olmuş, denemek lazım gerçekten. Ellerine sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Aylincim gerçekten değişik olmuş denemeyi isterim ki tadını şuan ağzımın içinde oluştu bile;) Ellerine sağlık canım. Sevgiler

Ada Deniz dedi ki...

hoş bir lezzete benziyor. Yağda kızartmak yerine actifry'da pişirsek olmazmı ki.

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık.. bence duman kokulu nefis bir lezzet olmuştur!

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Aylinciğim,
ÇOk değişik ve lezzetli bir yemek olmuş, ellerine sağlık. Sevgilerimle...

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık:)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Mutlaka denicem bayilirim benköz patlicana,ellerine saglik canim,sevgilerimle...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim,goruntusuyle nefissss gorunuyor.Patlicanin her cesidine bayilirim.Sadece kizartilir olmasi biraz dusundurdu.
Sevgilerimle...

Nil dedi ki...

aa hiç duymamıştım. patlıcan canavarı bu tarifi denemeli. tşk

Unknown dedi ki...

Mutlaka denemek lazım. Köz patlıcanı severim bir de köfte olunca çok lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık

Nehir Butik Pasta dedi ki...

yerim ben bu köfteyi ilk iş patlıcan alıp yapacağım
nefis görünüyor ellerine sağlık Aylincim

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ayyyy ağzım sulandı kısss:)soslu soslu acayip olmuştur:)))ayy 3 köfte mail atsana nolurrr aylincim:)))
şu teknoloji gelişsin biran önce yaa:)))
çok öperim canım,ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Közlenmiş patlıcanın delisiyim. Her şartta her şekilde yiyebilirim. Bu köfteler harika Aylin'cim. Hemen denemek istiyorum.
Ellerine sağlık canım..

sevdaozatan dedi ki...

Ellerinize sağlık bende mutlaka deneyeceğim

Alo Elo! dedi ki...

köz patlıcana , salatasına, yoğurtlusuna bayılırım. en kısa zamanda ben de deneyeceğim. teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Yaz geldi patlıcan vaktide geldi. Şimdi patlıcanla nede güzel yemekler yapılır heyyoooo :))
Ellerine sağlık alylinciğim müthişşlerr!!

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
közlenmiş patlıcan sever biri olarak deneneceklerin arasına aldım.
Görüntüsüne bayıldım. Ellerine sağlık. Nefis olmuş.
Sevgiyle kal.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Patlıcanın her türlüsüne bayılan biri olarak hiç denemedim hatta hiç yemedim Aylincim. ama mutlaka denemek isterim. ellerine sağlık

saniyesultan dedi ki...

değişik bir köfte olmuş..Bu arada patlıcanın her türlüsüne bayılırım.

eldivenlerim dedi ki...

Mmmmmm, değişikmiş;) patlıcanın her türlüsünü seven biri olarak bu tarifi çok tuttum;) görüntü zaten muhteşem, ellerine sağlık arkadaşım....

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

tahminimce çok leziz olmuştur! hepsi birbirine çok yakışmıştır eminim malzemelerin, zaten yaz geliyor ortalık patlıcan kokmaya başladı:) denemek gerek..

mutfagabuyrun dedi ki...

vayyyy.süper bir görüntü canım.bakınca cezbediyor.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Duygu dedi ki...

Cok guzel gozukuyor, cok sik, cok da degisik yeni bir tarif. Cok begendim, sanirim bir dahaki misafirlerime yapacagim.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerine sağlık Aylin'ciğim. Çok leziz görünüyor. Listeme ekledim. En kısa sürede denemek isterim. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

sibelyalcincom dedi ki...

Bayılırım patlıcana :)))ellerinize sağlık

KURABİYECİCİ dedi ki...

Patlıcana bayılırım ama tarifin gerçekten çok değişik nerdende buluyorsun valla bravo ellerine sağlık ayrıca güzel yorumun için çok teşekkür ederim çok naziksin

efeninannesi dedi ki...

ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok tesekkürler arkadaşım bu arada görüntü nefissss eminim lezzetide öledir sevgiler selamlar

dokuzuncubulut dedi ki...

Benim misafir köftemdir. Her yiyen bir daha ister. Daha denemeyen varsa tavsiye ederim. Sunumunda çok güzel olmuş Aylin'ciğim, ellerine sağlık.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Gerçekten daha önce rastlamadığım bir tarif, köz patlıcan tadını çok severim, denemek isterim. Ellerine sağlık Aylin'ciğim sımsıcak sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Çok ama çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
Sevgiler

Egeden Tarifler dedi ki...

Köz patlıcan kokusuna bayılan biri olarak çok ilgimi çekti tarif. Daha önce hiç rastlamamıştım, eminim harika olmuştur, ellerine sağlık Aylincim.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok farklı olmuş canım çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

Saliha dedi ki...

aylınım ben bunun hemen hemen aynı sekılde tepsıde yapıyorum afyon yoresınde yaparlar ama patlıcan böregı dıye gecer adı nedense:) bu sekılde paneleyıp yapmakta nefıstır emınım ellerıne saglık...sevgılerımle..

Tijen dedi ki...

Aylin'ciğim,
Yasaklar bitti, ben de eve döndüm, artık eşle dostla buluşma, kucaklaşma vakti. Hem de baharın en güzel zamanı. Daha ne isterim!