30 Mayıs 2011 Pazartesi

Zeytinyağlı Enginar (pirinçli)


Önce bloglara yorum yazamadım sonra hesabıma erişemedim ...Blogspot 'un derdinden artık gerçekten çok sıkıldım ben!Enginar tam anne usulü oldu benim için...


Annem genellikle enginarı baklalı yada pirinçli pişirir bense şuradaki yada şuradaki şekliyle...Mevsimini kaçırmadan bol bol enginar yemenizi tavsiye ediyorum hatta evde yememekte direnenler varsa beşamel sos dökün , üzerine kaşar rendeleyip fırına verin ,salata yapın ve mutlaka yedirin:)
Zeytinyağlı Enginar(pirinçli)

5 adet enginar
1 adet kurusoğan
2 yemek kaşığı pirinç
3+3 yemek kaşığı zeytinyağı
2 adet küp şeker
1 çay kaşığı tuz
2 su bardağı su
bir kaç damla limon suyu
dereotu,taze nane


Çelik tencereye 3 yemek kaşığı zeytinyağı ve küp doğranmış soğanları ilave edelim.Hafif pembeleşince önce ortadan ikiye lestiğimiz sonrada 3 veya 4 e böldüğümüz enginarları ve limon suyunu ilave edip bir iki çevirelim.

Tuz,şeker ve suyu ilave edip tencerenin kapağını kapatalım ve kısık ateşte yaklaşık 15 dakika pişirelim.Altını kapatıp 3 yemek kaşığı zeytinyağını enginarların üzerine gezdirelim ve çelik tencerede kapağı kapalı olarak soğumaya bırakalım.

Servis zamanı bol taze nane ve dereotuyla süsleyip servise sunalım.

Afiyet Olsun...



Not:Bu zamanda enginarlar çok körpe olduğu için ben genelde çelik tencerede pişiriyorum.Siz süreyi kısaltmak isterseniz düdüklüde 5 dakikada pişirebilirsiniz ama çok taze oldukları için dağılmama garantisi veremem :)



35 yorum :

mutfagabuyrun dedi ki...

canım benim bloguna girebildiğine sevindim.PAPATYA PRENSES bana yorumda başka gırebilme yollarını yazmış.oku istersen .aklında bulunsun.tekrar sorun olursa.bu arada yemek çok güzel görünyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

güzel bir enginar teknesine benzemiş.....ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Sarı şekerim ellerine sağlık enginar harika olmuş öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Biz İzmirliler enginarsız yaşayamıyoruz sanırım. O kadar ki enginarın mevsimini iple çekiyorum. Nasıl yapılırsa yapılsın enginara her zaman varım:)Ellerine sağlık Aylin. Pirinçli hali de oldukça lezzetli görünüyor.

Aycan dedi ki...

Enginarı pek sevmememe rağmen sağlıklı olduğu için yiyorum.
Tabak nefis görünüyor:)


Selamlar;

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Yersofrasının sözlerine katılıyorum.Enginar İzmirin özel bir lezzeti diye düşünüyorum.
Bu arada enginar yemeğin görüntüsüyle süper.Lezzetinin de süper olduğuna eminim,çok da severim.
Sevgilerimle...

sarımutfak-hande dedi ki...

zamanı gelmişken bol bol yemeli ellerine sağlık nefis görünüyor

Tümay Öztürk dedi ki...

tam mevsimi ben de geçen gün enginarlı pilav yaptım. canım elleirne sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

tam mevsimi ben de geçen gün enginarlı pilav yaptım. canım elleirne sağlık.

olsada yesek suzan dedi ki...

bayılırım enginara her hali çok güzel, ellerine sağlık yine canım...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok nefis görünüyor canım, ellerine sağlık :)

mine dedi ki...

of Aylinim naptın sen aklımı aldın başımdan : ) ellerine sağlık bir tabak da buraya yollayıversen süper olurmuş ..

Unknown dedi ki...

enginarı bende seviyorum ama nedense alışkanlık olmamış çok sık tüketmiyoruz aklıma geldiği iyi oldu sayende ellerine sağlık:)
sevgiler...

Serap dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ben şimdilik çanak şeklinde olanı (garnitürlü) yapıyorum. Sizinki de çok lezzetli görünüyor. Denemek lazım...Sevgiler.

Nilgün Komar dedi ki...

aylinim; eline sağlık!

Saglıklımutfak dedi ki...

Benimde enginarlı tariflerim bitmedi, bitmesinde ellerine sağlık canım:)

durutarifler dedi ki...

Tam zamanı. ellerine sağlık. Çok da güzel görünüyorlar.
Sevgiler

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerine sağlık canım pirinçlide ayrı bir güzel olmuştur:))))

GÖNÜL dedi ki...

aman aman ....çok nefis enginarı çok severim

Gülcan dedi ki...

enginarı sevmezdim ama çok güzel tadı var ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Ah be Aylin yenmezmi insan çiğ olarak bile yer bunu ellerine sağlık çok ama çok severim

Ferkay dedi ki...

Aylincim enginar gibi güzel bir sebzenin her türlüsüne bayılırım.
Çok da güzel görünüyor.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Betül KAVAL dedi ki...

aylincim nefis canım ellerine sağlık. ben de çok seviyorum enginarı valla.

sevgiler

Adsız dedi ki...

iggk hiç sevmem ama yine de eline sağlık :)

muazzez tanerinesi dedi ki...

Merhaba aylin hanım,Enginarla yapılabilecek tarifler o kadar sınırlıki tarif için çok teşekkür ederim. Hemen deneyeceğim inşallah. Sevgilerle

TATESAL dedi ki...

Offff yemede yanında uyu durumları,ellerine sağlık canım...bloggerde yine var bir durumlar ama hayırlısı....

Duygu dedi ki...

Enginari ben de cok severim, genelde etli bezelyeli pisiririm. Ellerine saglik Aylincim...

marifet ellerimizde dedi ki...

canım cok saglıklı .......kesın cok lezzetlıdır

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

fotoğraf, açısı, sunum hepsi bir arada çok güzel olmuş! yapan eline, gören gözüne sağlık! afiyet olsun, sağlık olsun... Doyuyoruz enginara hepimiz hazır tazeyken, körpeyken, haklısın.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Dip enginara bayılırım, her şekil..Nefis olmuş Aylinim..Eller dert görmesin..

Tümay Öztürk dedi ki...

Kesinlikle aynı fikirdeyim bol bol yenmeli. Ben de hafta sonu pilavını yapacağım kalanı ile de zeytinyağlısını. Canım ellerine sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; ellerine sağlık,çok lezzetli görünüyor.Sevgilerrrrrrr.....

hcr hobi atölyesi dedi ki...

enginarı bu kadar lezzetli gördüğüm tek fotoğraf,
ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

enginara bayılırım
resimde okadar iştah açıcıki
ellerine sağlık...

Saliha dedi ki...

mmmm cok sevıyoruz been pilavlava bıle koyarım engınar..ellerıne saglık aylın..