18 Mayıs 2011 Çarşamba

Tavuklu Kabak Dolması

Kabak çorba,yemek,salata yada kızartma olarak tek başına ızgarada bile çok sevdiğim bir sebzedir.Evdekilerde benim kadar çok sevse haftada 2 -3 kez pişirebilirim:)Tavuklu dolmada yiyenler genelde içindekinin tavuk olduğunu anlamıyorlar ve kırmızı et sanıyorlar.Lezzetli ve hafif bir yemek olan bu dolmayı şimdiye kadar denemediyseniz denemenizi tavsiye ederim.

Tavuklu Kabak Dolması

6 adet orta boy kabak

3 adet tavuk göğsü(rondonuz yoksa 400 gram kadar tavuk kıyması)
1 adet kurusoğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı pirinç
4-5 dal dereotu
1 çay kaşığı tuz
yarım kaşığı karabiber
bir çay kaşığı kırmızı pul biber

Pişirmek İçin;
1 tatlı kaşığı domates salçası
3 yemek kaşığı sıvıyağ
2 ,5 su bardağı sıcak su
tuz

Kapak İçin;
6 adet cherry domatesi
yada 1 büyük domates

Üzeri İçin;
Sarmısaklı yoğurt
Salçalı yağlı sos
Dereotu







İç harç için tavuk göğüslerini rondoda kıyma haline gelene kadar çekelim.(kıymayı hazırda alabilirsiniz)Kurusoğanı kıymanın içine minik minik doğrayalım ve sırası ile bütün malzemeleri ekleyip iyice karıştıralım.


Kabakları iki baştan bir cm kadar kesip şapkalarını çıkartalım...(ikiye bölmüyoruz)Kabak oyucağı ile kabaklarımızı içini iyice oyup iç harcımızı kabakların içine fazla sıkmadan dolduruyoruz.İç malzemenin dışarı taşmaması için kabakların iki tarafınada domates yerleştiriyoruz.(cherri domatesleri ikiye kesip kapak yapıyoruz yada büyük domatesi dilimleyip uygun boyuta getiriyoruz)


Karnıyarık tenceremize sıvıyağ ve salçayı alıp salçayı biraz kavuralım.Kısık ateşteyken kabak dolmalarınıda tencereye yerleştirip su ve tuzunu ilave edelim.Kapağını kapatıp yaklaşık 30-35 dakika pişirelim.

Servis sırasında kabakları ortadan verev kesip sarmısaklı yoğurt ,dereotu ve arzu ederseniz salçalı yağ ile beraber servise sunalım.


Afiyet Olsun...

29 yorum :

yedirenk dedi ki...

kabak dolmasını bayılırım ama hiç tavuklusunu denememiştim.iyi fikir ellerine sağlık canımcım...

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

aylincim ellerine sağlık cok cnm çekti sabah sabah :)

emelce yemek dedi ki...

iyi fikirmis,denemeli,eline saglik.

Defne Kızın Anası dedi ki...

daha kahvaltı yapmadan insanın ağzı bu dolmaları görünce sulanır mı evet sulanır:) tavuklu hiç yemedim denemedim. bende kabağın her trlüsünü severim ve yaarım ellerinize sağlık çok güzel olmuş.

kalpkurabiye dedi ki...

acaba kayık kabak dolmamı kii diyodum ama çok daha güzeli ile karşılaştım:) ellerine sağlık Aylinciğim:)
çok çok güzel görünüyor:))
öpüyorum:)
cici günler:)

~Hülya~ dedi ki...

Canım süper fikir tavuklu dolma. Bence harika olmuştur. Hatta ben bazen pirinç yerine bulgur koyuyorum acı biber salçasıyla çok yakışıyor. Bir de tavuklu yaparım.. mmmm... Ellerine sağlık, nefis fikir :)))

İnci Yemek dedi ki...

Kabak dolması bizim evdede her haliyle çok tüketiliyor canım:)
sunum muhteşem lezzetli olmuş ellerine sağlık aylinim:)
çok öpüyorum seni...

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık genelde kıyma,bulgur ya da pirinçle doldurulur dolmalar,işte farklı bir alternatif,Tavuklu Kabak Dolması,kuşbaşı doğranmış tavuk etıyle de hoş olur bu dolmalar bence, ne dersin aylincim,sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Tavuk dolmaya çok güzel bir lezzet katıyor. Ben de çok seviyorum. Ellerinize sağlık.
Sevgiler

GÖNÜL dedi ki...

etlisini çok severim tarifini deneyeceğim

GÖNÜL dedi ki...

etlisini çok severim tarifini deneyeceğim

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık tavuklu denemedim ama güzel olmasa yapmazdı Aylin'cim diye düşünüyorum
sevgiler

Saglıklı Mutfak Hilal dedi ki...

Mis gibi kokusu geldi sanki burnuma. Ellerine sağlık canım.

Seda dedi ki...

elinize sağlık bende en kısa zamanda deniyeceğim..sevgiler :)

Aycan dedi ki...

Bende kabak sevenlerdeniz canım.Dnemeye değer diye düşünüyorum.Ellerine sağlık.
Sevgiler;

yeşim dedi ki...

eline sağlık ablam nefis görünüyor.tavuklu hiç yapmadım senin damak tadına güveniyorum mutlaka deneyeceğim canım benim...öpüyorum.

Duygu dedi ki...

Harika olmus canim. Klasik yemeklerimize boyle degisiklikler yapip yeni lezzetler eklemeye bayiliyorum. Ellerine saglik, cok guzel gozukuyor.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Şu anda evinde yemeği olmayan birisine yapılır mu:(

Nasıl güzel görünüyor Aylincim. Ellerine kollarına sağlık...
Öptüm seni

Adsız dedi ki...

Tavuk etini kırmızı ete tercih eden benim gibiler için çok güzel bir tarif. Ellerine sağlık.

Limon çiçekleri dedi ki...

allahım resimler o kadar güzel görünüyorki,tadını damağımda hissettim sanki...ellerine sağlık canımcım..

ASLI dedi ki...

Denemek lazim..

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Hay sen aklınla bin yaşa adaşım. Ben de köfte dışında şu tavuk kıymasını bir yerlerde kullansam diyordum. Hem diyetime de uygun olur. Öperim seni.

Unknown dedi ki...

Saat sabahın 5 şi ve ben dolma diye ekrana yapıştım.
Nefissssss görünüyor canım.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

mimosacafe dedi ki...

çok orjinal olmuş Aylincim ellerine sağlık sevgiler.

belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba ben saksıda yetıştırıyorum oğlum ve ben mıdede yara ve fıtıktan çekıyoruz bır tatlı kaşığı kaynatılmış bır fıncan suda demlıyoruz mıdemız rahatladı zayıflamsı da var kolay gelsın canım

beylikdüzü dedi ki...

gerçekten çok leziz görünüyor.yapan eller dert görmesin

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Aylinim bloga tam diyetlik tarif ekleyip tarifim yok diyorsun:))

Ellerine sağlık canım
çok lezzetli görünüyor..
Diyet tarif demek tatsız tuzsuz tarif demek değilki sebze yemekleri tavuk yemekleri hatta yağsız et yemekelri hep diyet tarifler :))
o yüzden seninde katılımını bekliyorum haberin olsun...

sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Dilekçim bu hafta diyete başladım.Bu neki evde akla zarar diyet yemekleri pişiyor ama fotoğraflıyamıyorum nasıl üzgünüm bilemezsin:)

Unknown dedi ki...

Dolma konuşuyor vallahi sesini duydum ellerine sağlık Aylincim