23 Mayıs 2011 Pazartesi

Ton Balıklı Patates Salatası




Yoğurt ve mayonez sos ile yapılan patates salatasına bayılırım.Buna birde ton balığı eşlik ederse kimse ayıltamaz beni:) Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun....


Ton Balıklı Patates Salatası

4 adet orta boy patates
4 yemek kaşığı garnitür veya haşlanmış bezelye (ben evde hazırlıyorum)
2 yemek kaşığı haşlanmış mısır tanesi
Bir kaç dal dereotu
1 kutu ton balığı konservesi(160 gram/yağı süzülmüş)
4 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı mayonez
3 diş sarmısak
1 tatlı kaşığı tuz


Patateslerin kabuklarını soyup irice doğrayalım ve 2 su bardağı su ilave ederek haşlayalım.Haşlanan patatesleri patates ezici veya büyük bir çatal yardımıyla iyice ezelim.(blender kullanmayın macun gibi olur)


Patateslerin içine garnitürü(patates,havuç,bezelye)mısırı, zeytinyağı ve tuzu ilave edip iyice karıştıralım.Mayonez ,yoğurt,ezilmiş sarmısak ve ince kıyılmış dereotunu iyice çırpıp ılınan patates ile karıştıralım.Bu şekilde servis zamanına kadar buzdolabında soğuttuğumuz salatamızın üzerine servis sırasında bir kutu ton balığını yayalım ve servise sunalım.


Afiyet Olsun....


38 yorum :

Eya dedi ki...

Himm bu sekilde hic denemedim Aylincigim...degisik bir sunum, ellerine saglik, sevgilerimle

zehra

Aycan dedi ki...

Aylin'im ellerine sağlık.Şimdi yemek isterdim.


Selamlar;

olsada yesek suzan dedi ki...

ton balıklı herşeyi çok severim bugün keyfim yok hüzünlüyüm beni bile kendime getirirdi şimdi olsa bu salata, elerine sağlık canım...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Aylinciğim ellerine sağlık hem salata hemde meze olmuş süper...çok öpüyorum seni...

mutfagabuyrun dedi ki...

bakınca nasılda canım çekti.süper görünüyor canım.ton balık salataya çok yakışmış.ellerine salık canım.sevgiler.

BETÜLCE dedi ki...

AYLİNCİM ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR.

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

cnmcım ellerine sağlık not aldım hemen denıycem...yine harıkasın..sevgıler ;)

yemyeşildeniz dedi ki...

müthiş görünüyor, ellerine sağlık. ben de yoğurt, mayonez karışımı yapıyorum patatesi harika oluyor :)

Benhurum dedi ki...

Güzel bir ikili olmuş ikisinide çok severim ve böyle de denemeliyim, ellerine sağlık Aylincim, öperim...

kalpkurabiye dedi ki...

acaba diyettekiler de yiyebilirmikiki?
bende deneyecekler arasındayım canımm çok hoşuma gitti:)
ellerine sağlık:)
mutlu akşamlar dilerimm :)

Unknown dedi ki...

valla şeytan kalk yap diyor ellerine sağlık

Şehnaz dedi ki...

AYLİNCİM BENDE YAPMIŞTIM .ÇOK GÜZEL OLUYOR..AMA İÇİNE GARNİTÜR KOYMAMIŞTIM...ELLERİNE SAĞLIK HARİKA CANIM..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Aynen sana katılıyorum benim de çok sevdiğim iki lezzet.Ellerine sağlık canım.Sevgilerimi bıraktım...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

tam oğluşumun tarzı ellerine sağlık bende ona süpriz olarak yapayım
canım sevgiler sana afiyet olsun

mndlna dedi ki...

Akşamı geçiştirmiştim allahtan kilo alıyorum diye. Nasıl canım çekti şimdi yaa...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

artık merak ediyorum o hamur işleri nereye gidiyor, kim yiyor hanımefendi! Görmesem seni o gün - inanırdım kilo söylenmelerine! ama böyle salatalar bence doyurucu öğünler, ellerine sağlık! Ve nice mutlu seneler olsun blogunla mutlu mutlu..

Unknown dedi ki...

tonbalığını severim nede yakışmıştır patatese ellerine sağlık
sevgiler

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Patates püresini hiç böyle denememiştim, iyi ki akıl ettirdin adaşım. Bu arada Güler şeytana uyup yaptı mı acaba :)

Unknown dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyor.
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla ağzının tadını biliyorsun AYlincim canım çekti ne diyim:) Ellerine sağlık. Bu arada nice yıllaaara:)

mine dedi ki...

ton balığını nedense fazla kullanmıyorum halbuki ne kadar yararlı hele de böyle nefis gözüküyorsa ellerine sağlık canım

Gökce dedi ki...

hamileliğimde öyle çok yemişim ki 3 senedir ton balığı yiyemiyorum:((
ama eminim ellerinden harika bir şey çıkmıştır ortaya

Unknown dedi ki...

ton balıgının tadına pek alışamadım ben ama yinede yerim.bu şekilde deneyecegim.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Daha dün yedim!! yemede yaninda yat, çok nefis bir salata, ellerine saglik Aylincim

Sevil Şahin dedi ki...

Aylincim canım ellerine sağlık şahane olmuş ama benim aklım aşağıdaki toplarda olsada şöyle yesem dedim :)
Sevgiler

Funda Ceyhan dedi ki...

Patates salatasına da ton balığına da bayılırım, eminim nefis bir birleşimdir, ellerine sağlık canım..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Aylin soruna evet diyebiliyorum cünkü Tr den yeni geldim ve o jel seklinde tavuk sularini görünce cok sevindim.
Ben Almanyada bunlari (bilhassa sebzelisini)kullaniyorum.Burada sebzeli ve dana etliside var ama olsun Belki ileride Türkiyeyede gelir.Ben cok memnunum.

Bu arada bir seye deyinmeden de gecemiyecegim..Masallah Türkiyemizde de yok yok..
Burada satilan ürünleri oradada görünce cok mutlu oluyorum...Yasasin..

durme durme dedi ki...

Merhabalar, elinize sağlık öncelikle, harika görünüyor hazırladıklarınız. Profilinize göz attım ve şu cümlenizle aynı fikirleri paylaştığımızı anladım. "Yemekte lezzetin görsellikten geleceğini düşünmekle birlikte yaptıklarımın görünümünede oldukça özen göstermeye çalışırım her zaman..." Buna tamamen katılıyorum. hoşçakalın.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.

sibelyalcincom dedi ki...

Patates salatasını hiç ton balıkla denememiştim ellerinize sağlık çok besleyici olmuş sevgiler:))))

Unknown dedi ki...

Mayonez girince patates salatasina, bana da kimseler dokunmasin ama sonrasi cok fena... Kilo seklinde dokunuyorlar hafiften.... Ama ton baligiyla mutlak deneyecegim... Sevgilerimle,

Ferkay dedi ki...

Çok güzel olmuş Aylinim ellerine sağlık..
Sevgiler..

mimosacafe dedi ki...

Aylincim muhteşem! benim damak tadıma cuk oturan bir tarif olmuş. bayılırım böyle kombinasyonlara. ellerine sağlık. sevgiler.

ebru dedi ki...

Aylinim salata harika görünüyor. Ama ben balıksız istiyorum. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

neden olmasin:)

Aycan dedi ki...

Canım, rüyamda seni gördüm, iyisin değil mi?


sevgiler;

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım ton balığı da patates de sevdıgım tatlar ıkısı bı arada harika

Adsız dedi ki...

Aylin'cim ellerine,emeklerine sağlık.:)