26 Mayıs 2011 Perşembe

Patates Hamurlu Poğaça & Sandviç




Daha önce patates hamurlu açma tarifinde patatesin hamura verdiği yumuşaklık ve lezzetten bahsetmiştim.Bu sefer poğaça ve sandviç şeklinde hazırladığım hamurdan yine çok memnun kaldım ve mayalı olmasına rağmen eşimin dediğine göre ertesi gün dahada güzel olan bir poğaça olmuş..Yaz yaklaşması nedeniyle sadece bir ısırık alabildiğim sandviçlerin bir kısmınıda dondurucuya koydum,lazım olduğunda arasına kaşar koyup mikroda ısıtmak için:)







Patates Hamurlu Poğaça&Sandviç

2 yumurta(1 sarı üzeri için ayrılacak)
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı yumuşak tereyağ
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 adet haşlanmış ve rendelenmiş patates
Aldığı kadar yaklaşık 6 su bardağı un(unu kontrolü ekleyin)

İç Malzemesi;
bir kase beyaz peynir
veya
2 haşlanmış patates,tuz,karabiber,dereotu
veya
taze kaşar&salam vs...




Hamur yoğurmak kabına un hariç bütün malzemeleri koyalım.
Unu kontrollü olarak ekleyip ele yapışmayan ancak yumuşak bir hamur elde edelim.Patates hamuru zaten çok yumuşak yapacak ve siz yoğururken bile mutlaka farkı hissedeceksiniz zaten...Yoğrulan hamurun üzere streç film geçirip yaklaşık 45 dakika mayalanmaya bırakalım.

45 dakika sonunda hamuru tekrar yoğurup yağlanmış tepsiye dikdörtgen şekli vererek içi boş sandviç olarak yada arasına istediğimiz malzemeyi koyarak dizip 20 dakika bu şekilde mayalanmaya bırakalım.






Fırını 180 dereceye ayarlayıp üzerlerine yumurta sarısı sürdüğümüz hamurlarımızı üzerleri kızarana kadar yaklaşık 20 dakika pişirelim.




Afiyet Olsun...


not:resimleri eski makinam ile çekmek zorunda kalmığım ve çok içime sinmediği için istemeyerekte biraz efekt verdim :)

35 yorum :

anneanneninemekleri dedi ki...

Muhteşem bir poğaça olmuş ellerine sağlık.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Sarı şekerim ellerine sağlık benim
de benzer bir tarifim var süper ol
muş öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

bence görüntüde çok güzel canım.puf puf harika poğaçalar olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Kesinlikle haklısın Aylincim. Patates hamura çok güzel bir ymuşaklık veriyor. Ellerine sağlık canım
Çok güzel görünüyor:)

Hayatın Tatları dedi ki...

ohh afiyet olsun ben olsam bir ısırık falan yetmezdi :(

EV DEKORASYON HOBİ dedi ki...

Bu tarifi mutlaka denemeliyim..Paylaşımınız için teşekkürler..Sevgiler.Aida

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.

Nil dedi ki...

eşim ve poğaça canavarı kızıma deneyeyim bakalım bu tarifi. ben de nasiplenirim :)

yeşim dedi ki...

çok güzel olmuş canımın içi ellerine sağlık ...yapayım bende akşama kızım bayılacak.öpüyorummmm.

TATESAL dedi ki...

harika bir tarif ama pek pofuduk aylinim eminim sen 1 tane bile yememişsindir...ben boşverdim artık 40 oldum gittiiii...
hayat zaten beni çok yoruyor,üzüntü sıkıntı varsın kilolar kalsın...göbekli olmakda güzel dermişim....

zeymurancafe dedi ki...

tam öğle yemeği olmuş,hamurunda patates olmasından dolayı emınım yumuşacıktır,poğaçaların içerisine konuldugunda da aynı yumuşaklıgı verıyor ,ayrıca senın tarıflerınde kıskandıracak nitelıkte güzel,bu pofuduklara bayılmamak elde değil,becerikli arkadaşım ellerıne sağlık

Limon çiçekleri dedi ki...

Hep böyle patatesli bir tarif arıyorum ama bir türlü istediğim gibi bulamamıştım.görüntüler muhteşem.denenesi bir tarif,ellerine sağlık.

*kelebekana*-* dedi ki...

tarifi yazdım ..teşekkürler ..

Adsız dedi ki...

Merhaba Aylin hn.

Blogunuzu dün tesadüfen fark ettim ve inanırmısınız bugün bütün sayfanızı baştan sona kadar gezdim dolaştım hatta bir kaç tarifide çalıdım :)yemek konusunda çok başarılısınız vede bu başarılarınızın devamını diliyorum.
İyi ve güzel günler sizinle olsun...

Sunay

neval dedi ki...

eline sağlık ,not aldım hemen

BETÜLCE dedi ki...

Ellerine sağlık Aylincim buna benzer tarifim var benimde gerçekten patates çok güzel bir lezzet ve yumuşaklık veriyor hamura seninkilerde çok güzel görünüyor.

GÖNÜL dedi ki...

ne güzel bir tarif patates hem poğaça offf çay saatine de ne yakışır ellerine sağlık canım sayende mutfak la daha çok uğraşmaya başladım

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aylincim; mailine mail ile cevap verdim ama ulaşmadığını söyledi Yahoo'm benim:) Çok ama çok üzgünüm. Kızcağız takibimde olan bir blog değildi geçen yaz baktığımda. Sadece tarif hoşuma gitmiş, almıştım. Hatta ona yorum bırakmıştım ama yorumumu onaylayamamış bile, ben farkında değilim tabii. Kıyamam yaa, geçmiş olsun demek için yorum bırakmıştım hatta. Allahım gençlerden ırak tutsun hastalıkları, ölümleri, n'olur..Haber verdiğin için sağol canım. Bu akşamki yazım onun anısına olacak..........Allah rahmet eylesin..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerine sağlık...sevgilerrrr...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Patates hamuru bayatlatmıyor ya o yüzden çok güzel oluyor.

Ellerine sağlık canım..

Betül KAVAL dedi ki...

aylincim nefis bu yaaa. ellerine sağlık canım..

sevgiler

mutfakcini dedi ki...

kahvaltı yapmadan henüz bu görüntüyle karşılaşmak ne acıdır bilirmisin Aylin :) QAcı çekiyorum şu an olsa da yesem bi kaç tane ühüüüü :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Aylincim hamurun çok pofidik olduğu belli canım ellerine sağlık. Ahh ahh bunları yedikçe de biz pofidik oluyoruz:)

~Hülya~ dedi ki...

Süper olur bu yaa... :)) En kısa zamanda deniyeceğim.

mutfakteyze dedi ki...

Aylinciğim artık bloguna korkarak girmeye başladım :/ o kadar iştah açıcı görüntüler lezzetler var ki ... şimdi mutfağa gidip kendime sandviç hazırlayacağım :/ kilolar birikiyor vermeye çalıştıkça bu güzel görüntüler aklımı çeliyor :) ellerine sağlık canım süper olmuş :)

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık şahane olmuş afiyet bal olsun
sevgilerimle

seda dedi ki...

Cok güzel valla pratik seyler herzaman icin lazim. Bu zamanda vakit cok kiymetli:) Cocuklar icinde eminim cok lezzetlidr. Sevgiler...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

bende patates puresinden yapiyorum hemen hemen ayni tarif gibi, cok guzel yumusacik oluyor, ayni seninkide oyle gorunuyor,birde icine konulan malzemelerle degmeyin keyfime :)
ellerine saglik canim

aslı dedi ki...

Çok lezzetli olmuşlar Aylin. Patatesi hamur işlerine eklemeyi ben de seviyorum. Sandviç gibi hazırlanması da ayrı bir kolaylık.
Ellerine sağlık olsun.

Aycan dedi ki...

Poğaçalar çok güzel görünüyor Aylincim.Ellerine sağlık.Ayrıca resimler eyce olmuş :)

Ferkay dedi ki...

Aylinim harika bir tarif çok da iştah açıcı görübüyor, ellerine sağlık canım benim.
Kocaman öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Cok lezzetli ve tehlikeli tarif bunlar ::)ellerine saglik Aylincim harika nefis olmuslar

çeşnici Handan dedi ki...

Aylinciğim nefis olmuş ellerine sağlık canım ben bir ısırık alıp hayatta bırakamazdım hepsini bitirirdim. Güzel bir hafta dilerim sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

en kısa zamanda deneyeceğim arkadaşım harika gözüküyor ellerine sağlık...

Benim Dünyam dedi ki...

Teşekkürler çook güzel oldu az önce yedim emeğinize sağlık...