31 Ekim 2011 Pazartesi

Sebzeli Misket Köfte

Airfryer eve girdiğinden beri köfte,patates,tavuk vb'lerini kızartmak o kadar kolay ve zahmetsizki son dönemlerde çoğu akşam yemeğimiz böyle pratik tatlardan oluşuyor.Özellikle tavaya az yağ koyup tavuğu sosladığımda kızartmak çok zordu... çünkü tavuk pişmez ama sosları yanar tavaya yapışırdı.Airfryer bu sorun içinde oldukça başarılı bir ürün gerçekten.



Misket köfteleride ben philips airfryerde pişirdim ancak sizde yoksa normal fritözde veya bol yağda kızaratabilirsiniz...Sebze yemeyen çocuklar ve beyler için yumuşacık bir köfte....

Sebzeli Misket Köfte


400 gram kıyma
1 adet kurusoğan
1 adet havuç
1 adet kabak
1 adet orta boy patates
1 su bardağı ufalanmış ekmek içi
bir kaç dal maydanoz
1 yumurta
1'er çay kaşığı kimyon ,tuz
yarım çay kaşığı karabiber






Soğanı ve sebzeleri rendenin ince tarafı ile rendeleyelim.Kıyma ,ekmek içi ,yumurta,ince kıyılmış maydanoz ve baharatlarıda ilave edip iyice yoğuralım ve dolapta yarım saat dinlenmeye bırakalım.



Dinlenen köfte hamurundan misket büyüklüğünde parçalar koparıp 2 su bardağı yağ ilave ettiğimiz derin yağda veya airfyerde iyice kızarana kadar pişirelim.


Afiyet olsun.

Not:Sebzeleri rendeledikten sonra elinizle suyunu sıkabilirsiniz.O zaman daha az ekmek içi kullanmanız gerekir.


30 yorum :

Unknown dedi ki...

Canım bende çok memnun kaldım.
En çok tavuk kızartıyorum ve çok da güzel oluyor.
Köfteler "ye bizi" der gibi bakyorlar.
Ellerine sağlık canım
İyi haftalar.

NİRVANA dedi ki...

herkes okadar memnunki bende alıcam yaıknda...ellerine saglık cok saglıklı bir tarif olmus...Polonya kekinede bayıldım deneyecegim hemen...sevgiler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Aylin aklıma gelmemişti sebzeli köfte yapmak bunu denemeliyim köftenin içinde sebzeyide yerler
ellerine sağlık

Hayatın Tatları dedi ki...

canım köfteler nefis olmuş. ellerine sağlık

ASLI dedi ki...

hemen aliacagim bu makinadan :)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Çok iştah açıcı ve sunumu çok güzel.
Sevgiyle kal.

Ada Deniz dedi ki...

Ben de sebzeli yaparım genelde köfteleri. Çocuklar aada pek farketmiyorlar. Daha da lezzetli olyor bence. Ellerine sağlık...

♥мұ»p»r«i»n«č»є«ss dedi ki...

harikasın yine tatlım, bloğun benim için okdr değerliki ben yemek yapmayı çok beceremediğim için senin pratik tariflerin en büyük kurtarıcım, sayende birçok yemek öğrendim diyebilirim, hepsine yorum yapamasamda her zaman sıkı takipçinim ;) gülen yüzün hiç solmasın cnm iyi haftalar...

sibelyalcincom dedi ki...

Sunumda şık olmuş ellerine sağlık canım sevgiler:)

anne eli gibi dedi ki...

sonunsa bende alacağım galiba ,o kadar bahsini duyunca birde mutfak eşyası olunca kendime hakim olmam zorlaşıyor:)
köfteler enfes olmuş ellerine sağlık,benim misketlerde yayınlamak için bekleyip duruyorlar:)
sevgiler..

Asuman la dedi ki...

ellerine sağlık köfteler şahane en kısa zamanda deneyip oğlumun üzerinde test edicem :) sevgiler

Asuman la dedi ki...

ellerine sağlık köfteler şahane en kısa zamanda deneyip oğlumun üzerinde test edicem :) sevgiler

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık aylinim...
:)
çok güzel görünüyorlar..
afiyetle...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım harika görünüyor sevgiler:)

Lezzet Karnavalı dedi ki...

eline sağlık,çok güzel görünüyor! içindeki sebzelerle sebze yemeyen çocuklar için de birebir:)

Unknown dedi ki...

bende almak istiyorum ama biraz beklemekten yanayım belki fiyatı düşer:))
çok güzel görünüyor vede lezzetli ellerine sağlık aylin.

Adsız dedi ki...

TARİFTEKİ PATATES KIZARTMAK İÇİN Mİ? YOKSA O DA KÖFTE İÇİN RENDELENİYOR MU?

Unknown dedi ki...

Sarı Şekerim ellerine sağlık en kısa zamanda bende alıcam inşallah öpüyorum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Hayır oda rendeleniyor.Sebzeleri rendeleyinden kastım patates kabak soğan ve havuç .Haklısın fotoğraf aldatıcı olmuş

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım her eve lazım demekki sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Aylincim ellerine sağlık yine çok değişik ve leziz bir tarif paylaşmışsın. Bence bu köfteler her çocuğa sebzeyi sevdirir:).
Sevgilerimle;)..
aslı

lezzet-i mekan dedi ki...

işte benim favorilerim arasında olan nefis bir yemek, ellerine sağlık aylincim, harika görünüyor, güzel bir gün dilerim sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Gerçekten Airfryer harika bir alet! Elimden düşmüyor gibi bir durumu var. Ellerine sağlık canım. köfteler ve sunum nefis gözüküyor:)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

Güsel ve zarif bağyan:)))
köfte var dediler geldim:))yalanıp yutkunup gidiyorum şimdi:)ellerine sağlık aylincim,nefis görünüyor
çok öperim canım

Unknown dedi ki...

ben bu köfteleri yerim yerim de doymam Airfryer nefis bir alet ellerine sağlık Aylincim

dokuzuncubulut dedi ki...

Bizim evin en seviler yemeklerinden. Sunum ve fotoğraf harika olmuş Aylin'ciğim, ellerine sağlık.
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Harika gorunuyorlar canim ellerine saglik !

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık,harika görünüyor.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor .

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyorlar. Ben bu tarifin aynısını borcama yayarak fırında yapıyorum öyle de çok güzel oluyor. Denemenizi tavsiye ederim çocuklarm bayılıyor. Saygılar yasemin