2 Mart 2012 Cuma

Akıtma Tarifi

Akıtma ,Krep
Akıtma çocukluğumun hatırladığım en güzel lezzetlerinden...Sıcak sıcak arasına peynir koyup yerdik kuzenlerimle yarış yapardık .Hamurunda ve pişirirken yağ kullanıldığı için krebe göre daha ince,elastik formlu ve bence daha lezzetli....Belki hafta sonu çocuklarınıza yapabilirsiniz diye cumadan hatırlatmak istedim :)


Instant maya yerine kabartma tozu kullanabilirsiniz :)
AKITMA TARİFİ
2 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağından 1 parmak eksik un
1 çay kaşığı instant maya
birçimdik şeker
1 çimdik tuz
3 yemek kaşığı sıvıyağ

Pişirmek için;
3 yemek kaşığı sıvıyağ veya
1 çorba kaşığı tereyağ






Hamur için bütün malzemeleri iyice çırpın.Tavaya 1 çorba kaşığı yağ koyup iyice ısıtın.Sulu hamurdan 1 büyük kepçe alıp tavanın ortasına bırakın,o zaten kendiliğinden yayılacaktır.Arka tarafı iyice kızarınca ön yüzünü çevirip pişirin ve ortasona peynir veya nutella koyup tavada maşa ile rulo yapıp akıtmaları servis tabağına alın.(sade yapacaksanız direk rulo yapın)Bütün hamur bitene kadar işlemi tekrarlayın.

Afiyet Olsun...



33 yorum :

BİRİNCİSİN dedi ki...

Ben nutellalı olandan çayımın yanına alıyorum:)Ellerine sağlık..Sevgiler:)

sevda dedi ki...

offf.sabah sabah karşıma çıktıki canım.hiç olmadı böyle.kalkıp yapmak lazım şimdi.nefis olmuş nefis.ellerine sağlık.öpüyorum.

olsada yesek suzan dedi ki...

az önce yedim valla hem de en nutellelasından, benim şekerler sağolsun hergün onların sayesinde yapıyorum ellerine sağlık canım, hiç bıkılmaycak bir lezzet...sevgiler...

tarih84 dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık:)

nazlı dedi ki...

nutellalı krep cok yaptım ama akıtmayla denemedim. bu haftasonunun talihliside akıtma olsun o zamn :) ellerine saglık..

melisa dedi ki...

aylin ekrandn alıp insanın ısırası geliyor çok canlı ve yakın:)
ellerine sağlık
annemler bunu sacın üzerinde yaparlardı bahçede ne güzel olur çok severim

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Dün sabah yaptım,çocuklar yerken 1 tanesini kaçırıp fotoğrafladım..:)))
Ben tavadan alır almaz rende kaşar serpip,nutella sürüp,rulo yapıyorum hemen..Kaşar,çikolatanın içinde eriyor filannn..:))) güzel oluyor yanii..:)))))
Ellerine sağlık canım..

Çeyiz Kız dedi ki...

facebooktan sizi takip ediyorum ama bu benim için çok feci bişi ben gelin olacağım siz böyle güzellikleri paylaştıkça ben yapmak istiyorum yapıp yedikçe ooffff gerisini siz düşünün

feray dedi ki...

Muhteşem bir görüntü canım insanın uzanıp ısırası geliyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Off ya o kenarından aktı akacak gibi duran nutella var ya aklımı başımdan aldı resmen. Harika görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

BÜTÜ dedi ki...

yok böyle bir güzellik ellerine sağlık :)

Yaşamın Kimyası dedi ki...

Off ya hamileler için çok sakıncalı senin bloğun :))Bişi sorucam bu ölçülerden kaç tane çıkıyor canım ona göre ayarlıyım bende ,sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

:) evet ya çok feci orasını hşç düşünmemiştim hamişler doğru mutfağa:)

bundan ben 6 tane çıkardım:)

EflHatun dedi ki...

ay içim gitti içim gitti, o nasıl bir nutelladır, ce eee der gibi akıtmanın arasından hmmm!

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba,
valla ağzımın suları aktı....
bu ne güzel birşey böyle
enfeeeeeeeees...
ellerine sağlık...
sevgiler...

Hülya dedi ki...

Nefis görünüyor tok olsam da yerdim şimdi birkaç tane. Obur muyum neyim? Çok güzeller, hafta sonu yapmalı ama bir ölçü benim oğluşa yetmez :))

Ellerine sağlık canım..

Şehnaz dedi ki...

off offf sen böyle bir dürümle insana of çektirirsin...muhteşem..

casminella dedi ki...

Ayyy, bu ne kadar güzel bir şey. Çocuk olmak vardı şimdi. Bunları kilo problemini düşünmeden mideye indirmek...
Ellerine sağlık.
Sevgiler...

Kardeşim dedi ki...

Yarın çocuklar evde bu resimlerden sonra yapmak şart oldu.Bu kadar güzel olurmu bilmem?Harikasın.

Eylemin mutfagı dedi ki...

çocuklugumun en güzel kahvaltıları akıtma ile olurdu.ellerine saglık.

bittermutfakta dedi ki...

Benimde çocukluğumun en güzel lezzetlerinden biriydi..Anneannem ne de güzel yapardı..Peynirle vişne reçeliyle sınırsız yerdik:).Çok sık olamasada yine yapıyorum.Ama anneanneminkiler gibiolmuyor:( ellerinize sağlık çoook çok lezzetli görünüyor.
sevgiler

Kendimce dedi ki...

Ah hafta sonlarımızın baş tacıdır hatta bebem ölür bayılır buna yaptıkça yer yaptıkça yer taki yeter yediğin diyene kadar ellerine sağlık

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

hmmm inan cok canım çekti șu an...

çok lezziz gözüküyor

ellerine saĝlık :-))))

bir kase lezzet dedi ki...

offffffffffff canım
aldım arama
:))
muhabbetle kal.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Güzeller güzeli küçümenim benim. Çok tatlısın her zamanki gibi..Neyse eşin senin başının etini yemesin diye yaptım ben o 8500 puanı zaten:)) Çok sağolun ikinizde canım benim..

Oglak Kizlari dedi ki...

Ohhh eline sağlık.
Acıktım valla.

Kız uyanmasın diye aç billaç oturup blog gezileri yapmak çok zor.

Aç anne Çiğdem

ŞÜKRAN dedi ki...

Ay ben bu akıtmalara bakarken akıp gittim vallahi..özellikle o arasındaki nutellayı normalde hiç yemem ama bununla çok güzel olduğunu çok iyi biliyorum.sevgiler.

mihrimah dedi ki...

oyyy içim gitti.kızımdan önce yerim gibi geliyor... sevgiler

Yaşamın Kimyası dedi ki...

Pazar günü yaptım Aylincim,benim 7 tane çıktı tatlı tuzlu karışık bi güzel yedim :))Sen paylaşmaya devam et bende canım çektikçe yapayım ;))

Selin Ergeçer dedi ki...

Akitma nasil yapilir diye merak ederdim,muhtesem gozukuyor,ellerine saglik :))

evatolyesi dedi ki...

Of of harika bir lezzet olmuştur ellerinize sağlık:))

Tümay Öztürk dedi ki...

Amanın çok tehlikeli ve harika! Ya bence nutella sigaradan daha tehlikeli. bak sigarayı bırakalı yıllar oldu ama nutellayı bırakamıyor insan:) Ellerine sağlık canım.

yönetici dedi ki...

Merhaba
Sitenizle ilk kez bugün karşılaştım ve çok beğendim.Bende çalışan ve özellikle hafta sonu kahvaltılarına çok özen gösteren biri olarak okuduklarımdan memnun oldum.İlk fırsatta deneyeceğim.Kolay gelsin :)