14 Aralık 2010 Salı

ZEYTİNYAĞLI BROKOLİ




Arşiv tariflerimin yanı sıra arada sağlıklı yaşama başladığım (!) şu günlerde evimizde pişen yemeklerinde tarifini vermek istiyorum.En çok yararlandığım sebzelerin başında gelen brololiyi bu şekilde ilk önce şirkette yemiştim.Çok beğenince eve gelip denedim ....Sonuç hafif,lezzetli,az kalorili :)


ZEYTİNYAĞLI BROKOLİ

500 gram brokoli
1 büyük patates
1 soğan
1 havuç
yarım çay kaşığı salça
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı şeker,1 diş sarmısak
yarım limon suyu,tuz







Öncelikle zeytinyağımızda küp doğranmış soğanımızı ve rendelenmiş sarmısağımızı biraz pembeleştiriyoruz.Soğanlara salçayı ve yarım ay şeklinde doğradığımız havuçlarımızı da ekleyip biraz daha kavuruyoruz.Küp doğradığımız patates, çiçeklere ayırdığımız brokoli,şeker,tuz ve 1,5 su bardağı su ilave edip pişmeye bırakıyoruz.


Bıçkla kontrol edip sebzeler istediğimiz yumuşaklığa eriştiğinde limon suyunuda ilave edip ister ılık istersek soğuk olarak servise sunuyoruz.

Afiyet Olsun....
Not:8. gün itibariyle herşey yolunda.... -2,8 kg :)

44 yorum :

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Brokoli sevdiğim ve çok tükettiğim bir sebzedir ..Ziyaretiniz için de çok teşekkür ederim.. sevgiler

keskin makas dedi ki...

merhaba görüntü olarak süper.Brokiliyi çok severim.Bende deniyeceğim:):):)

Gulos dedi ki...

Brokoli ve karnı baharı çok seviyorum ama bizim evde benden başka yiyen olmayınca sadece haşlayıp tüketebiliyorum yada çiğ olarak salatasını yapıyorum.Eline sağlık.Brokoli için değişik bir alternatif olmuş.

yeşim dedi ki...

çok lezzetli

ellerine sağlık
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

yemek harika olmuş arkadaşım.brokolinin içine patetes ve havuç çok yakışmış.ellerine sağlık.sevgiler.

xcelis dedi ki...

Brokolinin genelde salatasını tüketiyorum ama buda çok lezzetli görünüyor Ellerine sağlık Aylincim.

Adsız dedi ki...

Zeytinyağlı brokoli yemeğine ,salatasına, haşlamasına, suyuna bayılırım :) çok sağlıklı gerçekten ellerinzie sağlık sunum da çok güzel görünüyor.

sevgiler,

BETÜLCE dedi ki...

Genelde salatasını çok tüketiyoruz ama buda harika görünüyor ellerine sağlık.

Sevil Şahin dedi ki...

canım sağlıklı yaşamında seni destekliyorum ve darısı benim başıma diyorum :))
canım benim ellerine sağlık brokoli sevilmez mi hiç bayılırım nefis olmuş
afiyet bal olsun sana da

mine dedi ki...

hem salatası olur bizim evde ne iyi fikir zeytinyağlısı ellerine, fikrine sağlık canım

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ben de yemeğin tarifini okumadan önce hemen 'diyette olanın hali nasıl belli oluyor' demiştim ki sen de aynı şeyi söylemişsin canım benim. Çok lezzetli görünüyor, varsın diyet olsun. Ellerine sağlık..

lezzet sarayı dedi ki...

aylincim harika bir yemek olmuş ellerine sağlık.

Betül KAVAL dedi ki...

bnde aynı bu şekilde yaparım ellerine sağlık canım.

sevgiler

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Brokoli cok yumusak olmuyor patates ve havuc ile beraber pisirince? Sonucta patates ve havuc pisirme suresi brokoliden cok daha uzun.

Ama sunu da soylemeden gecemiycem, yemek enfes gorunuyor. COk severim sebzeyi. Brokoliye zaten hayir demem. Ellerine saglik!!

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

yemeklerin bir harika özellikle brokoli ağzımı sulandırdı çok lezzetli görünüyor.yalnız bu fotoların çok güzel çekimi.çekiminizi nasıl yapıyorsunuz.neden benimki böyle olmuyor yaaaa

Elifin Terazisi dedi ki...

Ben de patates ve havuçsuz yapıyorum. Elinize sağlık
http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/
Mehtap, sağlıklı beslenme konusunda motivasyonumu ve bilgimi artırıyor, tavsiye ederim.

TATESAL dedi ki...

Aylinciğim güzeller güzeli gelinimiz...ellerine sağlık sen ne yaparsan yap muhteşem olur....brokoliyi bu şekilde bende yapıyorum hemde salçalı...eee bizim memlekette salçasız yemek olmaz....diyetini merak ettim çok güzel kilo vermişsin,biraz bahsetsen...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Aylincigim, cevap icin tesekkur ediyorum. Bende bidahaki sefer dedigin gibi yapayim, fikir icin tsk!!!

Saglıklımutfak dedi ki...

vitamin bombası olmuş. Ellerine sağlık canım

Birsel ve İrem dedi ki...

Brokoliyi severek yiyorum ama bu şekilde hiç yapmadım. Ellerine sağlık, görüntü nefis, tam diyet yemeği. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Brokoliyiyle aram hiç iyi değil ama benim ufaklıklara sık sık yapıyorum.Brokoli çorbanı denedim ve oğullarım çok beğendiler.Bundan sonra evde sık pişecek çorbalardan biri oldu.
Tarifin için sağol canım,izninle en kısa sürede fotoğraflayıp paylaşıcam.
Sevgiler.

sarkaç dedi ki...

Ben biliyordum zaten, senin diyet yemeklerin diğer tariflerinden aşağı kalmaz. Bu ne güzel bir renk cümbüşü, hem de diyet. Eline sağlık

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim nefiss görünüyor, cok güzel bir kombination olmus.. sicacik sevgilerimle..

YeMeK vAkTi dedi ki...

tatesalcım yaptığım özel bşi yok aslında:)şeker yok hamur işi yok tatlı yok hepsi bu:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

selmacım onu sebzeleri ince doğrayınca hepsi aynı oranda pişiyor:)

huuuubakbi dedi ki...

Brokiliyi çok severim,ellerine saglik canim

Tümay Öztürk dedi ki...

Kesinlikle de bir diet yemeği:) Ellerine sağlık canım...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Brokoli sever olarak bayildim çok lezzetli görünüyor,ellerine saglik,sevgilerimle.

Stil Direktoru dedi ki...

YEMEK VAKTİ AYLİN çok merci canım :) Seninde ellerine sağlık Sevgiler.

Ferkay dedi ki...

Brokoliyi hiç böyle denemedim genelde çorba ve salatasını tüketiriz. Birde böyle deneyeyim. Bakalım ev halkına beyendirecekmiyim.
Ziyaretin için teşekkür ederim canım bende bundan sonra sitenin takipçisiyim.
Sevgiler..

aslı dedi ki...

güzel yorumunuz için teşekkürler. sizinde elinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık arkadaşım ...

KURABİYECİCİ dedi ki...

harıka gorunuyor bencede kışın bol bol yenmesi lazım şifa deposu ellerinize sağlık

Limon çiçekleri dedi ki...

Hergün olsa yerim.Sunum ve renkler göz dolduruyor.Eminim mideyide en nefis şekilde dolduruyordur canım.Ellerine sağlık.

made in funda dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık..canım çekti valla...

kalpkurabiye dedi ki...

aylinciğim tatlım ellerine sağlık..
mis gibi zeytinyağlı sağlıklı harika bir yemek olmuşş..
ellerin dert görmesinn:))
yarın değil de öbür gün bir kurabiye yapacağımm eski bir dergide gördüm istediğim gbi olursa yayınlayacağımm... sana ithaf edeceğim bilesin:))

DEKORASYON BİLGİLERİ dedi ki...

Harika bir yemek olmuş.Ben de deneyecegim.Paylaşımın için sağol.Sevgiler.Aida

lezzet-i mekan dedi ki...

Aylin hanım çok teşekürediyorum. sizin blogunuzda çok güzel, herşey birbirinden nefis görünüyor, ellerinize emeklerinize sağlık. iyi geceler dilerim sevgiler.

Selin Ergeçer dedi ki...

Super gozukuyor,ilk firsatta deneyecegim :))

Bayram Kombesi dedi ki...

canim ellerine saglik, bayilirim ben de brokoliye. Diyet icin de harika bir tercih. Aman kilo vereyim derken erime dikkat et :)

Cafe Pepela dedi ki...

Tatlısı,şu leziz paylaşımlarını geç gördüğüm için hayıflanıyorum her defasında. (dövcem kendimi:)
Ellerine sağlık.Brokoliyi çok severim (hatta bizim evde sadece ben severim:D) Rabbim ne güzel nimetlerle lutüflandırıyor bizi.Çeşit çeşit,tadına doyum olmuyor.Salatası favorimdir her zaman,bu şekilde de güzel olacağından şüphem yok.İçimden bir ses diyet dönemine gir artık Şima! diyip duruyor,sizleri gördükçe gaza geliyorum.Hayatının büyük kısmında mütemadiyen diyet yapmış bir bünye olarak,sana kefir tavsiye ediyorum Aylin'im.Ukrayna'da öğretmenim sayesi ile tanıştığım bu içecek vesilesi ile 10 kilo vermiştim söylemesi ayıp:) Öpüyorum sağlıcakla kal..

SanalMutfakMert dedi ki...

Aslında iyi bir et tüketicisi olmama rağmen bir yere kadar diyenlerdenim.. Brokoli de vazgeçemediğim lezzetlerden biri.. Bence bu tarif çok lezzetli olmuş. Şimdiden tadı damağımda kaldı.. ellerine sağlık :)))

Sevgiler

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bu yemegi gecen gun denedim, gayet guzel ve hafif oldu. Paylasim icin sagol;)

Adsız dedi ki...

merhaba ben eylül babamla sizin yemek tarifinizi yapmaya çalışıyoruz umarım güzel olur yememiz
hoşçakalın.