14 Aralık 2012 Cuma

HAMSİLİ PİLAV


   Hamsili pilav denildiğinde ıyy olurmu canım öyle şey ben yiyemem diyenlerdenmisiniz?Bende öyleydim...Düşününce hem gereksiz bir yemek derdim hemde ne kadar güzel olabilirki diye  sorardım.Ama işte mutfakta başıma ne geliyorsa bu kilolarımda hep merakımdan!!! kalktım şimdiye kadar başka bir yerde tadına bile bakmadığım hamsili pilavı yaptım.Sonuçmu? Eve hamsi aldığınızda küçük ölçülerlede olsa mutlaka deneyin kendi adıma  çok şey kaçırmışım :)

Hamsili Pilav (6 porsiyon)

1 kilo kılçıkları çıkartılmış hamsi
1,5 su bardağı pirinç
2,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı tereyağ+3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 kurusoğan
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 yemek kaşığı kuş üzümü
1 kesme şeker
1 tatlı kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı nane
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
çeyrek demet dereotu
1 tatlı kaşığı tereyağ(üzeri için)

   Pilav için yağları tencereye ilave edip soğanı incecik doğrayın ve pembeleşene kadar kavurun.Yıkayıp yarım saat sıcak suda beklettiğiniz pirinçleri süzerek tencereye ilave edin.Şeker,tuz,bütün baharatlar ve kuş üzümünü koyup suyunu ekleyin ,kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.

   Ayrı bir teflon tavada dolmalık fıstıkları yağsız olarak kavurun.Pilav piştiğinde kavrulan fıstıkları ve ince kıyılmış dereotunu ekleyin.Altını kapatıp pilavınızı 15 dakika kadar dinlendirin...

   Tek kilik güveç kaplarının altını ve kenarlarını yağlayın.Hamsileri parlak yüzeyleri güveç kabına gelecek şekilde önce tabana sonra diklemesine yanlara dizin.Tuz ve karabiber ile tatlandırın.

   Güvecinizin büyüklüğüne göre bir kaç kaşık pilav koyup kenarlardan taşan hamsileri içeri doğru kapatın.Bütün güveçleriniz tamamlandığında üzerlerine minicik tereyağ koyun ve 200 derecede yaklaşık 20 dakika pişirin.

Afiyet Olsun...

16 yorum :

SERAP dedi ki...

Bir harika tarif daha çok güzel görünüyor iştah açıcı..Canım istedi doğrusu ellerinize sağlık Aylin hanımm...

Unknown dedi ki...

Ahhhh sarı şekerim hamsili pilav se
vilmezmi:)))Bir Karadeniz kızı ola
rak bayılırım sık yaparım bloğa ek
lemedim ama:)))Ellerine sağlık öpü
yorum...

Saglıklımutfak dedi ki...

Hah ben onlardanım. hamsiyi, çok sevmediğim gibi iç pilavı da sevmem dolayısıyla ikisi bir pek yiyemem ;) Ama ellerine sağlık güzel duruyor ;)

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık hayatım ne güzel olmuş..Bende hep yapmak istemişimdir. İlk fırsatta deneyeceğim..

Gurme Şirine dedi ki...

geçen gün hamsili pilavı atv de yayınlanan benim için üzülme dizisinde görmüştüm...
ve acayip canım çekmişti...
şimdi de sende görüyorum...
ne yapıcam bilmem :((
artık yapmak şart oldu sanırım .99
CANIM ellerine sağlık...
afiyet olsun...

hayırlı cumalar...

NzlGl dedi ki...

Bayılırım Aylinciğim,
eline sağlık olsun, çok öptüm:))

Lezzet sarayı dedi ki...

aynen ben de ıyy diyenlerdenim. bakalım ben yapar mıyım ? belki bir gün, kim bilir...

nevininyemekleri dedi ki...

Ellerinize sağlık.İç pilavı pek tercih etmem ama hamsiye bayılırım.

yemekbiraşk dedi ki...

hiç yemedim ama çok uzun yıllardan beri yapasım var yapmadımda cazip mi gelmediğinden bilmiyorum eline sağlık güzel gözüküyor..

YeMeK vAkTi dedi ki...

İç pilavı sevmeyenlere lafım yok ama sevenler bence yarım ölçü denesinler ;)

Unknown dedi ki...

uzun zamandır bende yapmayı istiyorum
hatta bir keresinde hamsileri ayırdım fakat başka şeyler karışınca kaldı yine
porsiyonluk yapmak iyi fikir
evin muhalefet üyelerine özellikle
eline sağlık
mutlu haftasonları...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Buralarda biraz dolaştım.Herşey harika. Hepsi için ellerinize emeklerinize sağlık.

Gisi Tasarım dedi ki...

Karadenizli olmasamda, hamsi delisiyimdir. Ve hamsi ile yapılan, hiç denemediğim lezzetleri merak etmişimdir hep.
Sizinki de öyle güzel gözüktü ki gözüme, bir dahaki hamsi alığımızda yapsam mı diye kendimi ikna etmeye çalışıyorum şuan ;)
Ellerinize yüreğinize sağlık.
Sevgilerimle..

TATESAL dedi ki...

Harika bir görüntü eminim lezzete süperdir sıcak sıcak yemek vardı şimdi....

mine dedi ki...

iyi yapıldığında tadına doyum olmuyor ben de deneyeceğim bu akşam bakalım nasıl olacak ?

nihal dedi ki...

yarın deneyeceğim misafirlerime iyi olacağına eminim ama yedikten sonrada yorumlarımı yazarım