3 Haziran 2014 Salı

Zeytinyağlı Dizme Fasulye




Zeytinyağlı çalı fasulyesi tarifini daha evvel vermiştim.Aslında bu fasulye  ortadan bölünerek yapılır ancak bu sefer ben son anda hecha döküm tavada ve dizme olarak yapmaya karar verdiğim için bölmeden kullandım.

Döküm tava kullandığım için tekrar tekrar su eklemedim zaten normal tencereler gibi suyu azalmıyor.  Çokta yağ kullanmadım,siz arzu ederseniz yağı yarım çay bardağı kullanabilirsiniz.


Zeytinyağlı Dizme Fasulye

600 gram fasulye (şeker veya çalı)
1 orta boy kuru soğan
3 diş sarmısak
1 bütün orta boy domates
2 adet rendelenmiş domates
1 silme tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağı





Fasulyelerin kılçıklarını ayırıp yıkayın ve  çok uzun olanları ikiye bölün.Döküm tavaya 1 çorba kaşığı zeytinyağını koyup tavanın orta kısmına bütün domatesi yerleştirin. Fasulyelerin yarısını fotoğraftaki gibi dizin.Arasına ince halka doğradığınız kuru soğanı ve sarmısakları yerleştirip şeker ve tuzu serpin.

Kalan fasulyeleri de soğanların üzerine dizin ve rendelenmiş domatesleri fasülyelerin üzerine koyun. Fasulyelerin iki parmak üzerine çıkacak kadar su koyup orta hararetli ısıda yumuşayana kadar yaklaşık 45 dakika pişirin.Ben döküm kapak kullandığım için vakumlama etkisi yapıyor ve yemek pişerken hiç hava almıyor.

Pişmeye yakın 1 çorba kaşığı zeytinyağı fasulyelerin üzerine gezdirin ve pişirdiğiniz tavada soğumaya bırakın.Servis sırasında tavanın üzerine bir servis tabağı kapatıp ters çevirerek servis yapın.

Afiyet Olsun.



Hiç yorum yok :