15 Nisan 2013 Pazartesi

EVDE YUMUŞACIK EKMEK TARİFİ (makinesiz)



   Evde ekmek yapmak istiyorsunuz ama ekmek makinanız yok , yada daha evvelki denemelerinizde hep semsert taş kıvamında ekmekleriniz mi oldu.Haydi yeniden deneyip yumuşacık ekmek yapalım :)

   Yemek vakti facebook sayfasında bir okuyucumdan gelen istek üzerine yumuşak ekmek tarifi aramaya koyuldum.

   Aradığım tarifi ekmek sanatı sitesinde buldum.Site sahibinin annesinin tarifiymiş ve gerçekten çok başarılı yumuş yumuş 4. günde bile bayatlamayan bir ekmek oluyor denemenizi tavsiye ederim.

   Ben  ilk yapışımda baton kalıp kullandım.İkinci de en küçük yuvarlak kek kalıbımı.Siz hangisinde arzu ederseniz onu kullanın :)



YUMUŞACIK EKMEK TARİFİ

290 ml ılıksu (1 su bardağı + çeyrek su bardağı)
500 gram elenmiş un (4 su bardağı + 1 yemek kaşığı)
3 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı yumuşamış tereyağ
1 yemek kaşığı bal
1 çay kaşığı tuz
1 paket + 1 çay kaşığı instant maya

   Unu genişçe bir kaba alıp ortasını havuz gibi açalım.Bütün malzemeleri ortaya ekleyerek unu yavaşça dıştan içe alarak yumuşak bir hamur elde edelim.

   Kabın ağzını strech film veya kapak ile kapatalım ve sıcak bir yere alıp 45 dakika mayalanmasını bekleyelim.

   Kalıbımızı yağlı kağıt ile kaplayıp hamuru nazikçe kalıba yerleştirelim ve yarım saatte bu şekilde mayalandıralım.

   Önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında 10 dakika daha sonra ısıyı 170 dereceye düşürerek yaklaşık 30-35 dakia daha pişirelim.

   Ekmeğimizi fırından alıp havalanması ve hamurlaşmaması için  dışarıda tel ızgara üzerinde soğutalım.

   Afiyet Olsun.



Yuvarlak kalıpta yaptığım ikinci ekmeğe 2 yemek kaşığı ayçekirdeği de ekledim .

26 yorum :

şizo-mizo dedi ki...

çok güzel görünüyor.. deneyeceğim :) ellerinize sağlık :)

Adsız dedi ki...

deniycem muhakkak not ettim umarım sizinki gibi olur elinize sağlık

zeynep dedi ki...

Ekmekle aram pek yok ama ev ahalisi için deneyeceğimdir.
Ellerine sağlık..

Oglak Kizlari dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Tam bugday unu olsa, yaş maya olsa.

Rezil anne

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

Heryerde ekmek yapma makinasiyla olan tarifler var.

Bu tarif cok iyi oldu gercekten. Tesekkur ederim.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Onun tarifi başka :) kepekli undan yaptım ama mesela içinde pekmez var yağ sadece 1 yemek kaşığı zeytinyağı felan :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Evet valla evde ekmek makinası koymaya yerde yok gerekte yok :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Burçin Hanım deneyenler var :) güzel olur eminim

YeMeK vAkTi dedi ki...

Teşekkürler :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Teşekkürler , beğeneceğinize eminim :)

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

İştahım kabardı vallahi...Elinize sağlık..Ne güzel kabarmış..

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Ellerine sağlık Aylincim, evde ekmek yapmayı şu dakikaya kadar hiç düşünmemiştim ama şu an neden olmasın dedim çok teşekkürler

Oglak Kizlari dedi ki...

Denedim, çok güzel oldu.
Bugünkü yazımda size link de verdim.
Çook teşekkür ederim, yine yeniden.

Kopyacı anne

Adsız dedi ki...

tarif için tesekkurler..cok guzel oldu ama kabugu cok sert oldu..daha yumusak olması için önerebileceginiz birsey varmı

YeMeK vAkTi dedi ki...

Çok çok sert olduysa acaba fazlamı pişirdiniz? Fırının içine 1 kase su koyun yada pişirirken nemi ile kabuğunun yumuşak olmasını sağlar

Adsız dedi ki...

mükemmel oldu ekmek.yoğurt yokmuş süt koydum onun yerine birazcık :)ama yinede güzel oldu. teşekkürler

Unknown dedi ki...

hemen denedim tarifi ama kabarmadı neden olabilir sizce?

YeMeK vAkTi dedi ki...

İnstant maya var içinde nasıl kabarmadı anlamadım.Tek aklıma gelen hamuru çokmu sert yaptınız acaba ?

Unknown dedi ki...

yazdığınız ölçülerde yaptım fırından mı kaynaklandı ki acaba mini fırın ?

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bilemiyorumki, belki ısı ayarlarında problem olmuştur, çünkü daha evel yapanlar var bu tarifi kabarmamamasına üzüldüm Gözdecim :(

Unknown dedi ki...

olsun ilk denemede böyle olsun artık tadı çok güzeldi ama :)

Adsız dedi ki...

Bu harika tarifle ekmek yaptım, pişman değilim :) Hamur acayip kabardı -belki de yoğurdu fazla koydum- ama büyük boy bir cam kaba yerleştirebildim hepsini. Dezavantajı: Eşim artık fırından ekmek almayacağını açıkladı.:)

Adsız dedi ki...

Herhangi bir hamurun kabarması için oda sıcaklığında en az 1 saat dinlemesi lazım.1 kg hamura 30 gr yas maya girer 1 kaşık tuz ve 1 kaşık şeker.cay bardagi yag, 450-500 ml su.bu tarif günlük.yok eger ertesi gün için ise,mayayı 15 gr yapınız.
slovakyadan ali

Adsız dedi ki...

Bende aksam denedim çok güzel oldu teşekkürler :-)

Adsız dedi ki...

denedim ve çok güzel oldu :)