8 Mart 2011 Salı

Hanım Göbeği Tatlısı

Hanım göbeği tatlısı uzun zamandır yapmayı düşündüğüm bir şerbetli tatlı...Yapılışının kısa sürmesi ve pratikliği bu tatlıyı son bir ayda 3-4 kere yapmaya teşvik etti beni.Yağda kızarmasına rağmen tatlı hiç yağ çekmiyor ve yiyen herkesin beğenisini kazanıyor.

Ben ilk yaptığım tatlıyı fotoğraflayabildiğim için şekillleri çok düzgün değiller ama sonraki yapışlarda el alışlanlığı ile daha düzgün yapabiliyorsunuz tatlıyı..İsterseniz aynı hamura vezir parmağı ,dilber dudağı veya tulumba tatlısı şeklide verebilirsiniz...


Hanım Göbeği Tatlısı


100 gram margarin
1,5 su bardağı su
bir fiske tuz
1 yemek kaşığı şeker
2 su bardağı un
2 yumurta
1 çay kaşığı ucuyla kabartma tozu(şart değil)

Şerbeti İçin;
3,5 su bardağı şeker
3 su bardağı su
bir kaç damla limon suyu
Kızartmak İçin;
2 su bardağı sıvıyağ

Öncelikle şerbeti hazılıyoruz.Su ve şeker şerbet koyulaşana kadar orta ateşte kaynatılır.En son bir kaç damla limon suyu eklenip bir iki dakika sonra şerbetin altı kapatılıp soğumaya bırakılır.
Tenceremize yağ ve su ve şeker konulur orta ateşte yağ eriyene kadar beklenir.Yağ eridiğinde tuz ve 2 su bardağı un yağlı suyun içine katılır ve kısık ateşte kaşıkla 5 dakika kadar pişirilip hamurun altı kapatılır ve ılınmaya bırakılır.

Ilınan hamurumuza yumurtalar teker teker eklenir ve hamur önce mikserle sonra el ile iyice yoğurulur.

En geniş tavaya sıvıyağ konulur(ISITILMAZ YAĞ SOĞUK OLACAK YOKSA HAMURLARIN İÇİ PİŞMEZ)Hamurdan mandalinadan biraz küçük parçalar kopartılır ve yuvarlanıp ortası parmakla delinir.(şekil vermekte zorlanıyorsanız elinizi su veya sıvıyağ ile ıslatın)Bütün hamurlara şekil verip hamurlarımız içinde soğuk yağ bulunan tavaya koyulur.


Orta ateşte arada sallayarak önlü arkalı kızartılan tatlılar hemen soğumuş olan şerbete atılır ve şerbetini çekince servis tabağına alınır.(Şerbette uzun süre bırakmayın yoksa çok yumuşak olurlar)

Afiyet Olsun...

39 yorum :

kubraalagoz dedi ki...

offff çok güzel gözüküyor olsada yesek:))

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla bende off demek istiyorum Aylin! Nefis nefis nefis!!!!

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım

Aycan dedi ki...

Ellerine sağlık, albenili bir tatlı.


selamlar;

yedirenk dedi ki...

BİRİSİ TATLIMI DEDİ BAYILIRIM:))ELLERİNE SAĞLIK CANIM TATLIN NEFİSS GÖRÜNÜYOR....

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Kizim bu resimleri görünce "yapabilirmisin annecim?" diye sordu,cok canimiz cekti,seviyoruz bu tür tatlilari,elleirne saglik canim,insallah iyisindir,iyi bir hafta olsun sana...

Unknown dedi ki...

Canım yaa !!!
Ne yaptın sen böyle ? ekrana yapıştım kaldım ben..
Harika görünüyor bunlarda,ben bu hanım göbeklerini yaparsam benim için hiç iyi olmaz.
Mutfağa her gidişimde atarım bir tane ağzıma,en iyisi böyle ekrandan bakıp yutkunmak.
İnan çok canım çekti.
Ellerine sağlık canım

nesrin dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor. Ellerine saglik.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ayy ben bu tatlıyı ilk yaptığımda ya içi pişmezse diye simit gibi yapmıştım. Göbek diil bel olmuştu:))

Ama çok güzel bi tatlı gerçekten. Ellerine sağlık canım..

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık aylincim nefis olmuş görüntüden belli..
sevgiler..
www.yemekbirask.com yeni adresim:)

Adsız dedi ki...

çok pratik görünüyor..hatta denemek istiyorum bu tatlıyı ellerine sağlık canım (:

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ne güzel göbişler bunlar böyle:))))
ellerine sağlık canımmmm
göbek ata ata yerim bu göbekleri:)
çok öptümmmmm

Saglıklımutfak dedi ki...

Şimdi olsa ne güzel giderdi var ya ellerine sağlık Aylinim:)

Blush dedi ki...

off cok canım cektı.
tombul tombullar :)

İkiz Annesi dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.Mutlaka deneyeceğim bu tarifi:)

Unknown dedi ki...

çok duyduğum bir tatlı ama yapmak nasip olmadı itiraf etmeliyim şerbetli tatlılar aklımı alıyor.ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

harika olmuş canım benim.ellerine sağlık.dünya kadınlar günün kutlu olsun.sevgiler.

Sevtap dedi ki...

Çok güzel canım ellerine sağlık.

Şehnaz dedi ki...

sen harikasın aylincim.valla enfes bir görüntü..ellerine sağlık tatlım..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

aylinnnnn!! yalan mı oldu yoksa diyeT1 son 1 ayda 3-4 kere ne demek:)) yapma.... fotoğraf fena duruyor, tamam hak verdim şimdi yapılır galiba yapılır:) afiyet bal şeker olsun...

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ay muhteşem görünüyorrrr!!!.aylincim yine harikalar yapmışsın :).ellerine sağlık cnm.

Limon çiçekleri dedi ki...

Allahım Allahım!Benim şerbetli tatlı saatim gelmiş artık anlaşılan,bayıldım ben bu görüntüye kessinn yapıcam!Ellerine sağlık.

Beyaz Kkelebek dedi ki...

Bu benim göbeğime benziyor :)
Tam rejim arifesinde bu yapılırmı yapılır vede yenir :))ellerine sağlık canım..

reyhane dedi ki...

Merhaba,inanmıyorum,işte bu, eşim ne zamandır benden bu tür bir tatlı istiyordu,annesi yapıyormuş da:) Ben de yaparım nolmuş dimi,hazır tarifini bulmuşken..

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

OFFFFF ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR YAAAA.........

muazzez tanerinesi dedi ki...

Bence hiç pratik bir tatlı demeyin. Tamam her yemeği anlarımda bu tarz tatlıları yapmak ustalık işi ve öyle hafife almayın kendinizi. Nice ev hanımları bile bu tarz tatlıları yapmaktaz zorlanır. Görünüş olarakta gerçekten çok mumtazamlar. Ve benim en sevdiğim şerbetli tatlı. Çok hızlı kilo alabildiğim için yılda ancak bir kez yiyebildiğim için sitenize girdiğime pişman oldum, çünkü bir kaç hafta aklımdan çıkmaz bu resimler benim:))) bari uzaktan çekseydiniz:))

Unknown dedi ki...

Aylincin ellerine saglik canim harika olmuslar! Sonuna kadar okudum tarifi mutlaka deniyecegim uzun zamandir serbetli tatli yapmiyordum !

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bizim ebemiz benim göbeğimi güzel bağlamamış, o yüzden böyle bir göbeğim olmasını çok isterdim Aylincim:)))))))) Ellerine sağlık canım, nefistir eminim..

Unknown dedi ki...

GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL AYLİN ELLERİNE SAĞLIK CANIM.BU ŞURUPLU TATLILAR ÇOK GÜZEL VE LEZZETLİ OLUYORLAR AMA YA KİLO OLARAK GERİ DÖNÜŞÜ:((
SEVGİLERİMLE..

Elifinelizi dedi ki...

AYY ayy ayy birigüzel güzel tatlılar yapmış . ama aylincim sen böyle şeyleri yapmaya devam ettikçe bizde kilo almaya devam edeceğiz tatlıya kim hayır diyebilirki . şerbetli tatlı yapma konusunda pekte başarılı sayılmam ama şansımız deneyeceğim

canimçektipişirdim dedi ki...

utanarak söylüyorum ki sitenizi ilk ziyaretim..iyiki bana yorum bırakıp bu güzel tarifleri görmemi sağladınız..tariflerinizin hepsi birbirinden güzel şöyle bi baktım deneyeceğim o kadar çok tarif var ki..keske daha önce kesfetseymişim bu siteyi dedim..

dokuzuncubulut dedi ki...

çıtır çıtır çok lezzetli görünüyor Aylin'ciğim. Ellerine sağlık olsun:)

kelebeklisaniyeler dedi ki...

ellerine saglik aylincim yeee beni diye bagiriyor sevgilerle.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim resimde tatlida muhtesem görünüyor afiyetler olsun .

ASLI dedi ki...

Bugün yaptim hanim göbegini...
suan itibariyle de yemis bulunuyorum.Tek kelime ile harika.Sayende kilolarim gram garm articak.
Sekilleri seninki kadar güzel olmadi ama tadi harika...
ellerine saglik.sevgiler

Aycan dedi ki...

canım, geçen akşam bu tatlıyı yaptım evdekiler bayıldılar resmen.Çok tşk ederim paylaşım için canım.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gereğinden fazla kızartıcaksınız diye bir şey bu tatlı için söylenemez.Fotoğrafta gördüğünüz kadar kızaracak.ayrıca önemli olan soğuk yağa atmanız.İlk partiyi soğuk yağda daha sonra kalan hamuru kızgın yada sıcak yağda pişirdiysenizde içi pişmez ama dediğim gibi illaki çok kızartın diye bir durum söz konusu değil tek şart yukarıda kırmızı harflerle belirttiğim gibi soğuk yağa koyup kızartmak

Canan Soyer dedi ki...

Güzel görünüyordu canım çekti, hafta sonu hanım göbeği tarifini denedim. Harika oldu eşimde çocuklarda çok beğendi. Tarifiniz için teşekkürler. Elinize sağlık...