30 Mart 2011 Çarşamba

Ispanak Yatağında Somon

Balıkçılarda satılan somonu çok yağlı ve ağır bulduğum için asla yiyemediğimizi daha evvel yazmıştım.İglo'nun neredeyse her türünü dondurucumdan eksik etmeme rağmen somonunu nedense hiç almamıştım ve bu konu somonu yerken eşimden büyük tepki aldı:)

Neden daha evvel alıp ona bu somondan yapmamışım omega eksikliği yaşıyormuş benim yüzümden :)) Balığı bekletmeden tüketmek lazım geldiği için :)elimde olan 2 kareyi sizinle paylaşıyorum....1 kutu somondan 2 adet çıkıyor ve toplam 250 gram ve 2 kişiye fazlasıyla yetiyor.





  • Ispanak Yatağında Somon Balığı(malzemeler)

1 kutu iglo somon -2 yemek kaşığı zeytinyağı yarım çay kaşığı karabiber,tuz

Ispanak Yatağı İçin; Yarım kilo ıspanak -1 küçük kurusoğan- 2 yemek kaşığı zeytinyağı- 3 adet taze sarmısak -1 çorba kaşığı labne peyniri -1 tatlı kaşığı dolusu mayonez -15-20 adet kavrulmuş badem yarım çay kaşığı karabiber-tuz
Yapılışı:
Somonlarımızı yarım saat önce çözülmesi için dondurucudan çıkartıyoruz.Fırını 200 dereceye getirip ısınmasını sağlıyoruz.Somonları fırın kabına yerleştirip önlü arkalı zeytinyağ,tuz ve karabiber ile tatlandırıyoruz.10 dakika sonra ters - düz etmek üzere 20 dakika fırınlıyoruz.

Tavamıza zeytinyağı,küp doğranmış kurusoğan ve halka doğranmış taze sarmısakları alıp soğanlar pembeleşene kadar soteliyoruz.Daha sonra iyice yıkayıp küçük doğradığımız ıspanak yapraklarımızıda ilave edip ıspanaklar sönene kadar sotelemeye devam ediyoruz.Altını kapatmaya yakın tuz,karabiber,labne ve mayonezi ekliyoruz.

Bademleri yağsız tavada kavuruyoruz.Servis tabağımıza önce ıspanağı ,üzerine bademleri serpiştiriyoruz en üste somon balıklarımızı yerleştirip bekletmeden servis yapıyoruz.


Afiyet Olsun...


not:ne yaptıysam malzeme listesini alt alta yazamadım :)

32 yorum :

Hayatın Tatları dedi ki...

İglo lu her postundan sonra alasım geliyor. Ellerine sağlık çok şık bir yemek olmuş.

memolininannesi dedi ki...

su ıgloyuhıc denemedım vallahı.. bu kadar tavsıye ustune deneyebılırm. elıne sgalık canım

İkiz Annesi dedi ki...

Çok güzel olmuş canım.Tabağın sunumu hoş görünüyor ellerine sağlık adaşım:)

mine dedi ki...

nasıl güzel gözüküyor fotoda bayıldım tadını da merak ettim deneyeceğim ellerine sağlık canım

Mr.E dedi ki...

Elinize sağlık çok lezzetli görünüyor.

Kafam sadece mayoneze takıldı biraz. Somon zaten yağlı bir balık, iglo'nun somonu yağ bakımından daha az yağlı dahi olsa açığı mayonez kapatıyormuş gibi geldi bana. Mayonez'in tada kattığı fazladan bir şeyler var mı yoksa labnenin kıvamını arttırmak için mi kullanılıyor?
Alternatif olarak başka bir malzeme kullanılabilir mi mesela?

Çok soru sordum, ama bu demek değil ki beğenmedim. Tam tersine çok beğendiğim için bu kadar soru sorma ihtiyacı hissettim ^.^

YeMeK vAkTi dedi ki...

İglo somon gerçekten çok yağsız bir balık ancak ıspanak yatağının onunla bir alakası yok bu ıspanağı ben tavuk veya et altınada yapabiliyorum bazen.

Mayonez kullanmayabilirsiniz zaten 1 tatlı kaşığı kullanılıyor ama bence lezzet verdiği aşikar :)

yada benmi kalorili şeylere bayılıyorum Allahım :))))

Mr.E dedi ki...

Ben de kalorili şeylere bayılıyorum, tedirginliğim ondan dolayıydı zaten :)

Tarif için tekrar teşekkür ederim :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim,kalorili ama lezzetli bir tarif nefis gorunuyor.Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

aman aman süper bir tarif hemde yagda kızarmadan somon hemen denıyecegım ellerıne sağlık

Aycan dedi ki...

Ellerine sağlık Aylincim.Nefis görünüyor.



sevgiler;

bir dilim bir tutam dedi ki...

Biz bu yemegi cok severiz...Aslinda ispanagida dondurucudan cikarinca bu yemek cok pratik oluyor. .Ama ben tazesini tercih ediyorum.
Ellerine saglik

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

insan bazen mutfakta sağlık ve lezzet arasında gidip geliyor...böyle anlarda arada kendimizide şımartalım değilmi?ellerine sağlık cnm

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor..

yemekbiraşk dedi ki...

sunum harika olmuş aylincim eline sağlık sevgilerimle..

lezzet sefasi dedi ki...

Harika gorunuyor hersey ellerien saglik sekercim

Ada Deniz dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü.bayıldım bakınca canım benim.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Sarı şekerim enfes bir görüntü elleri
ne sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

iglo nun bütün ürünleri gerçekten harika ellerinize sağlık

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aylincim; ben 'denizden babam çıksa'cılardanım:)) O nedenle ağzımın suyu görüntüye yeteri kadar aktığı için, tarife bakamadım bile:)) Nefis olmuş, ellerine sağlık canım..

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım ben somonu seviyorum ve her türlü tarifine açığım sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Kesinlikle çok haklısın canım. İGLO Açık Deniz Somonu doğal olarak beslendiği ve açık denizde yaşadığı için çok daha az yağlı. Çünkü Çiftlik somonları hiç hareket etmeden beslendirilip büyütülüyorlar. Böylelikle ortaya çok yağlı somon balıkları çıkıyor ve malesef yapay yemlerle beslendiği içinde sağlığımiza zararlı oluyorlar. Ayrıca renklendiriliyorlar. Kansorejen etkisini söylememe gerek var mı:)

İGLO`nun somonu özellikle diyet yapanlar için çok uygun. Çünkü hem az kalorili beslenmiş hemde vitamininizi almış oluyorsunuz.

Ellerine sağlık canım. Tarif süper. Linkini alıyorum
Kucak dolusu sevgiler

TATESAL dedi ki...

Aylincim her zamanki gibi muhteşem bir görünüm ve lezzet...tablo gibi,ellerine sağlık canım....

Saglıklımutfak dedi ki...

İglo ile tanışana kadar somon bana yağlı ve yemesi keyifsiz bir balık gibi gelirdi. Fakat iglo gerçekten nefis.Ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

somonun tadını pek sevemedik biz.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Ben yokken ne kadar gûzel ve lezzetli tarifler eklemissin Aylincim. Ellerin dert görmezsin. Somon baligini çok severiz, ispanagada çok yakisiyor. Öpüyorum seni

durutarifler dedi ki...

Ellerine sağlık. Ben ıspanak değil balıkla genellikle pazı kullanırım. Ispanaklada bir deneyeyim.
Sevgiler

emelce yemek dedi ki...

hem görüntüsü güzel hem de saglikli bir yemek olmus süper

yeşim dedi ki...

eline sağlık sarı şekerim nefis görünüyor.güzel bir gün diliyorum.sevgilerimle.

Tümay Öztürk dedi ki...

Canım elleirne sağlık nefis duruyor somon ve ıspanak. :)

aslı dedi ki...

Elinize sağlık aylin hanım, enfes görünüyor

aslı dedi ki...

Elinize sağlık aylin hanım, enfes görünüyor