28 Mart 2011 Pazartesi

Mercimekli Börek (kızartma)


Mercimeği daha önce milföyün ve fırın böreğinin içinde denemiştim.Bu seferkini paçanga gibi yağda kızarttım ve çıtır çıtır börek seven benim için fırında yapılan börek kadar güzel oldu...Fazlaca yapıp dondurucuyada koydum ve kızartacağım zaman 20 dakika önce dondurucudan çıkartıp o şekilde kızartıyorum...Yapacakların ellerine sağlık...


Mercimekli Börek


3 adet yufka

1,5 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek

3 yemek kaşığı sıvıyağ

1 kurusoğan

1 havuç

karabiber,tuz

Kızartmak İçin;

1 su bardağı sıvıyağ

Tavamıza sıvıyağ,küp doğranmış soğan ve rendelenmiş havucumuzu koyup biraz soteliyoruz.Daha sonra yeşil mercimek ve baharatlarını ilave edip bir kaç dakika sotelemeye devam edip ılınmaya bırakıyoruz. Bir yufkayı 8 parçaya bölüp geniş tarafına mercimekli harçtan koyup paçanga böreği sarar gibi sarıyoruz.(Dilersek 12 ye bölüp sigara böreği şeklide verebilirsiniz)

1 su bardağı sıvıyağı kızıdırıp böreklerimizi arkalı önlü iyice kızartıp kağıt havlu serili tabağa çıkarıp bir kaç dakika yağını çekmesini sağlayalım.Ilıkken servis yapalım.... Afiyet Olsun...

not:mercimekleri koymadan evvel yufkaya yağla karıştırılmış haşhaş ezmesi sürerseniz tadından yenmez :))

33 yorum :

Aycan dedi ki...

Mercimek böreklerini oldum olası sevmişimdir.Kızartılmış şeklide eminim güzel olmuştur.Ellerine sağlık.

GÖNÜL dedi ki...

daha önce bir arkadaşım da yemiştim mercimeği hiç sevmem ama böyle bir lezzet olamaz böreğe çok yakışıyor ellerine sağlık tarif harika

mutfagabuyrun dedi ki...

kızartarak hiç denemedim ama görüntü süper olmuş canım.inşallah bende deneyecem.ellerine sağlık.öpüyorum.

olsada yesek suzan dedi ki...

Aylin Hanımcım harika görünüyor kızartılmış hiç denemedim ama kızartılan herşey gibi lezzetli olduğu belli ellerinize sağlık sevgiler....

yedirenk dedi ki...

canım harika görünüyor,ellerine sağlık...

mintinin dünyası dedi ki...

aylincim nasılsın arkadaşım.görüşemez olduk.artık ben de işten yazıyorum sen gibi.bir ay oldu başlayalı.sen nasılsın canım iyi misin.ellerine sağlık.çok severim mercimekli tüm lezzetleri.sevgiler

Hayatın Tatları dedi ki...

Her zamanki gibi harika olmuşlar. ellerine sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık aylincim çıtır çıtır börek yanında çay mis gibi..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Mercimekli böreği çok severim ama kızartarak hiç yapmadım.
Daha lezzetli olduğuna eminim.
Nefissssss görünüyor canım
Ellerine sağlık.

İyi haftalar.

İkiz Annesi dedi ki...

Çoook güzel görünüyor canım ellerine sağlık:)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

mercimekli böreği birkaç kere misafirlikte tattım...güzel bir lezzet ...ben evde pek denemediğimden dışarda karşılaşınca ilk önce tattığım böreklerdendir....ellerinize sağlık...kızartmasıda kesin lezzetli olmuştur...

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Aylin güzel bir hafta diliyorum tatlım, mercimekli böreği bende çok güzel yaparım fakat kızartmasını denememiştim mutlaka bunu da deneyeceğim. güzel paylaşımların için çok teşekkürler. Ayrıvc karamelize elmalı tavuk göğsünün de ne kadar şık bir sunum olduğunu söylemeliyim sevgiler.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Aylin,
Bildiğim kadarıyla Eskişehirliler afyonlular çok yapıyor mercimekli böreği.yemiştim bir kaç kez.Kızartmasıda güzeldir eminim Ellerine sağlık.

Sevgiler*

lezzet sefasi dedi ki...

Ilk firsata yapip dondurucuya atmaliyim, misafirler icin supe r bir tarif.Ellerien saglik canim.

Unknown dedi ki...

Çok severim mercimekli börekleri ama yağda kızartılmışını ilk kez gördüm sende. Harika görünüyor canım, ellerine sağlık..

canimçektipişirdim dedi ki...

ellerine sağlık cnm bi çok arkadas gibi bende kızartılarak yapılanını yemedim ama mercimekli böreğe bayılırım..

Unknown dedi ki...

hiç denemedim canım lezzetini merak ettim ve hemen denenicek tariflerimin arasına aldım:) nefis görünüyorlar ellerine sağlık
sevgilerle:))

memolininannesi dedi ki...

çok değişik bir börek olmuş. denemeye değer gerçekten eline sağlık canım. her zamanki gibi farklılıkların kadını konuşturmuşsun....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

oooff off harika görünüyor bu börek.
ellerine sağlık canım.

sevtap(karabidikim) dedi ki...

İlk Eskişehir'de yemiş ve beğenmiştim.Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ellerine sağlık Aylinim börek nefis olmuş

Unknown dedi ki...

arasıra yaparım gerçekten çok hoş oluyor birazda kıyma hmm.ellerine sağlık

durutarifler dedi ki...

Mercimek gerçekten böreğe çok yekışıyor. Ellerinize sağlık.
Sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis olmuş sen yaparsında çirkin olurmu zaten balım

Tümay Öztürk dedi ki...

Buzlukta saklamaya uygun bir börek ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

Offf, of... Ellerine saglik Aylincigim... Hem besleyici, hem leziz... Afiyetler olsun.. Sevgilerimle,

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Aylincim nefis olmuş:))

Ellerine sağlık canım
Sevgiler

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

mercimekli börek çok severim, hatta kıymaya tercih ederim... mercimek hep daha besleyici gelir bana. ama hiç kızartmamıştım hep fırında denemedim. merak ettim, bir şans vermek gerek! ellerine sağlık

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik aylincim böregin cok lezziz görünüyor..hmm caylada enfess gider :) afiyetler olsun size :)

sicacik sevgiler...

KH dedi ki...

Çok çok güzel görünüyör! Et yerine bunu denemek istiyorum.
Sevgilerle,
Karen Hanım

Unknown dedi ki...

bende çok çok yapıp buzluga atarım.kolaylık oluyor.ellerine saglık.

Egeden Tarifler dedi ki...

Mercimekli böreği daha önce hiç denemedim, ama hoş görünüyor, ellerine sağlık Aylincim.

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK AYLİNCİM HENÜZ DENEMEDİM MERCİMEKLİ BÖREĞİ UZUN ZAMANDIR YAPMAK İSTİYORUM BAKALIM NE ZAMAN KALKIŞICAM..
SEVGİLERİMLE CANIM..