3 Mart 2011 Perşembe

Etli Nohut (yahni)


Geçen günkü yazımda bol bol nohut haşladım demiştimya ,bu nohutlarlada bu kışın ilk nohut yemeğini pişirdimki bizim evde senede 1 yada 2 defa pişer zaten....(işyerleri sağolsun her pazartesi nohuta mahkum bırakıyorlar evde pişirmeye fırsay kalmıyor :))

Bu seferki nohut yemeğini geçen günki kereviz gibi arpacık soğanlı olarak pişirdim.Zaten arpacık soğanın tadını ve görüntüsünü çok sevdiğimden yemeğin tadını çok beğendim ,bundan sonra hep bu şekilde pişireceğim sanırım...

Bu arada DNS ayarlarıyla oynayarak bloğuma bugün girebildim nihayet:)Umarım bir an evvel şu saçma yasak kalkar....


Etli Nohut (yahni)

2 su bardağı haşlanmış nohut

400 gram kuşbaşı kuzu eti(veya dana)

20 adet arpacık soğan

1 yemek kaşığı domates salçası

1 yemek kaşığı biber salçası

3-4 yemek kaşığı zeytinyağı

2-3 adet kuru kırmızı biber(süs biberi ,yoksa pul biber)

tuz,2 su bardağı sıcak su

* 2 su bardağı nohutu bir gece önceden sıcak suya koyup içine 2 adet kesme şeker atalım.Ertesi gün nohutları düdüklü tencerede yaklaşık 12 dakika haşlayalım(fissler düdüklü)

*Genelde bu yemeği kemikli kuzu etinden yaparım(gerdan veya but)Ancak bu sefer arpacık soğanlı pişireceğim için kuşbaşı et ile yapmayı tercih ettim....


Tenceremize zeytinyağı ve salçaları alıp kuşbaşı etlerimizide ilave edelim ve biraz kavuralım.2 su bardağı sıcak suyumuzuda ilave edip pişmeye bırakalım. Etlerimiz pişmek üzereyken arpacık soğanlarımızı içine katalım ve yaklaşık 5 dakika bu şekilde pişirelim.

En son haşlanmış nohut ve tuzumuzu ilave edip kısık ateşte iyice özdeşleşene kadar nohut ve arpacık soğanları dağıtmadan pişirelim.(arada sıcak su ilave edebilirsiniz)

Afiyet Olsun....

25 yorum :

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Aylincim ellerine sağlık canım eminim sunumunda çok güzel olmuştur ama neden bilmiyorum ben eklediğin resimleri göremedim evden de bakıcam inş. görürüm çünkü senin yaratıcı sunumlarına bayılıyorum sevgiler canım dostçakal...

Unknown dedi ki...

Ben evden de işten de girebiliyorum hem kendi bloğuma hem de bütün diğer bloglara. Ama o kadar tenhalaştı ki buralar. Hiç kimseler yok sanki terkedilmiş gibi. Üzülüyorum umarım yakında açılır blogspot.

Nohutun her türlüsünü severim, kışın yemeğine de bayılırım.
Ellerine sağlık Aylin'cim..

Fatma dedi ki...

Aylincigim oncelikle bloguna girebilmene cok sevindim insallah tum blogdaslar bir sekilde girer bloglarini cunku buralar cok sakin oldu.terkedilmislik var her yerde umarim bu olay cok cabucak biter,yilmayin sakin devam edin burada kalmaya.....

nohutun her turlusunu severim bu yemekte cok guzel olmus yanindada tereyagli bir pirinc pilav of yemede yaninda yat sonra gelsin kilolar: )

ellerine saglik gulum.opuldun!

Evimin dekoratörü Esin dedi ki...

Ben nohutu severim, ama eminim sizin iş yerindeki kadar sık yemediğim içindir. Fotoğraflar harika görünüyor. Ellerine Sağlık.

Hayatın Tatları dedi ki...

burda olmana çok sevindim. tarif eklemek bile içimden gelmiyor du ama seni görünce hemen hazırdaki bir taslağı ekledim.
Nohut çok iştah açıcı görünüyor.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bugün açık yarın kapalı, ordan açık buradan kapalı - şaka gibi şaka! herşeye rağmen blog yazmak harika... ben multinet kullanıcısıyım:) canım ne çekerse o ama çoğunlukla evden.. hala var mı iş yerlerinde pzt bakliyat! pek şahane imiş:))) tabak sanki önümde duruyor gibi:) ellerine sağlık!

dogada.blogspot.ru dedi ki...

AYLİNCİM BENDE AYARLARIMI DEĞİŞTİRDİM AMA GİREMEDİM ŞİMDİ BİR PROGRAM YÜKLEDİM ONUNLA AÇILDI ESKİSİ GİBİ NORMAL GİREBİLİYORUM CANIM

Unknown dedi ki...

aylincim ellerine sağlık ben çok severim ama eşim hiç sevmediği için annem yaptıkça yiyebiliyorum etlide süper olmuş.
blogumu geri istiyorum:(
AYARLARI DEĞİŞTİM VE ÖYLE GİREBİLİYORUM.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Aylinciğim ellerine sağlık ayrıca burada olmana çok sevindim :)))Tarife bayıldım nefisss evet tereyağı ağır olabilir.

Sevgiler,
Evren

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Canım o biber nasıl güzel biblo gibi duruyor bakınca ne hoş bir görüntü böyle, eminim ki lezzeti de öyledir...

mutfagabuyrun dedi ki...

bende dns ayarlarını değiştirip girdim.inşallah tüm arkadaşlar geri gelir.nohut harika olmuş canım benim.ellerine sağlık.sevgiler.

zeynep dedi ki...

Ben geldimmm:))Yani bu saatte bile ye beniiiiiiiiii diye çekti buralara:)Öpüyorum canım kocaman...Yasaksız günlerde uluşmak ümidiyle............

Elifinelizi dedi ki...

Tamda havası değilmi . En son çalıştığım işyerinde de pazartesi mutlaka nohut çıkardı. Ya sizin yaptığınız her yemek daha bi farklı oluyor vallahi harika görünüyor. bende çeşitli numaralarla görüşebiliyorum:(

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Allahımmm bu nasıl iştah açıcı bir görüntü böyle, nohuta dayanamammm!
Acayip canım çekti, kesinlikle yarın pişirmeliyim:))


Ellerine sağlık canım..

YeMeK vAkTi dedi ki...

vallahi bizim işyerinde her pazartesi ya kuru ya nohut sistemine devam..ana yemeklerden biri muhakkak bu hiç şaşmaz nefret ettirdirdiler ayol :))

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

..tabi sizin nohutla işyerindeki karşılaştırılamaz bile...nefis görünüyor...ellerinize sağlık.

emelce yemek dedi ki...

aman bu nasil bi yemek böyle gercekten harika eline saglik

BÜTÜ dedi ki...

harika fotoğraflar harika yemekler :)) harika bir blog :))))
bana da beklerim tatlım :)
http://butunundunyasi.blogspot.com/

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Cok lezzetli gorunuyor çok da severim ellerine saglik Aylincim,sevgilerle.

Unknown dedi ki...

Aylincim şahanesin..
Benim en çok sevdiğim yemeklerin başında gelir şu suyuna ekmek banılası harika yahni..
Nasıl güzel gözüküyor anlatamam :)
Sabah sabah olsa,hayır demeden oturup yiyebilirim :)
Acıyla da ne güzel gider :)
Ellerine sağlık canım..
İlk fırsatta yapıcam inşaallah..
Mutlu haftasonları diliyorum..
sevglerimle..

yedirenk dedi ki...

canım yemeğin çok güzel olmuş,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

etli nohutu çok beğendim.ellerine sağlık ..

mutfakcini dedi ki...

bu nasıl bir yemektir,nohut nohut olalı böyle güzel görünmedi gözüme .Ellerine sağlık canım.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh ziyafet var burda ;)) aylinim ellerine saglik canim benimmm... :)

zeymurancafe dedi ki...

nohut yemegı de harıka gorunuyor resımler görüntü süper.ellerın dert görmesin aylincim