23 Mart 2011 Çarşamba

Sosisli Makarna Salatası


Misafir sofralarında hem pratik hemde görseli güzel bir seçenek..Ben genellikle salata ağırlıklı bir menü oluşurduğumda bolca yoğurt ,mayonez ve sarmısağı çırpıp bir yandan makarna - sebze haşlar onunla karıştırırım...Hem vakit almayan hemde mayonez belli oranda kullanıldığında doyurucu ve hafif bir salatalar ortaya çıkar böylece...



Sosisli Makarna Salatası
Yarım paket makarna
2 litre su,1 tatlı kaşığı tuz
1,5 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
2 diş ezilmiş sarmısak,tuz
3 adet uzun dana sosis
1 çorba kaşığı sıvıyağ,
1'er çay kaşığı kekik ve pulbiber
6-7 dal dereotu


2 litre kaynayan suya tuz ve makarnalarımızı koyup istenen yumuşaklığa gelene kadar haşlayıp süzelim.Yoğurt ,mayonez ve sarmısağı iyice çırpıp makarna ile harmanlayalım.İnce kıyılmış dereotunuda ilave edip biraz karıştıralım ve makarnamızı servis tabağına alalım.

Sosisleri halka halka doğrayalım ve sıvıyağ ile biraz kızarttıktan sonra kekik ve pul biber ekleyip bir iki karıştıralım ve ocağın altını kapatalım.Kızaran sosisleri makarnanın üzerine yerleştirip servise sunalım.
Afiyet Olsun...

12 yorum :

Aycan dedi ki...

Canım ne güzel şeyler hazırlıyorsun valla.Birgün uçup sana geleceğim yemeğe :)


sevgiler;

memolininannesi dedi ki...

eline sağlık canım aylıcım... yıne cok hos bır tarıf denemek lazım ılk fırsatta.. ama oncelık nohutlu salatanda...
elıne saglık canım tekrar

zeymurancafe dedi ki...

canım ellerıne sağlık çok çook hoş bir göruntu.yapasım geldı fakat ben sosis hiç almıyorum sağlıklı olmadıklarını düşünüyorum ama bir seferlık zıncırlerımı kırabıılırım galiba.sevgiler

yedirenk dedi ki...

canım bende yoğurtlu ve dereotlu salatalara bayılırım:)ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

makarna salatasını çok severim ama sosis hiç denememiştim.görüntüye bakınca harika olmuş.ellerine sağlık canım benim.sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

bu 3 . yorumum ve son deneme artık benimle özel bir problemi var sanırım blogspotların.
makarnan çok iştah açıcı gözüküyor. haftaya misafirlerim var akşama. güzel bir fikir oldu bana.. saol canım

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

aylincim ellerine saglik canim salatan cok nefiss görünüyor..sicacik sevgiler

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Eline sağlık. Vejeteryan olan da sosissiz yesin değil mi? Ne güzel alternatifli tarif olmuş.

zeynep dedi ki...

Bana pasta gibi göründü ilk baktığımda hüsrana uğradım bir an:/Ellerine sağlık kuzucum..

keskinli dedi ki...

davet sofralarinin bas taci olacak bir salata ellerine saglik canim sevgiler...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhaba Aylincim,makarna salatasi harika görunuyor ellerine saglik.Benim blogumu gorebiliyormusun? Sevgilerimle...