5 Mart 2011 Cumartesi

Yalancı İşkembe Çorbası

İşkembe çorbasını asla içemeyen ben yalancısına bayılırım....Kremalı , salçalı ve domatesli çorbalar şöyle dursun özellikle hastayken favorim yalancı işkembe çorbası veya arpa şehriyeli tavuk çorbası 'dır. Denemediyseniz bu buz gibi havada içinizi ısıtmak için mutlaka denemenizi tavsiye ederim.


Yalancı İşkembe Çorbası

1 adet tavukbudu(veya kalan tavuk etleri ve suyu)
3,5 su bardağı su
3 dolu yemek kaşığı yoğurt
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
yarım su bardağı su(ayrıca)
2 yemek kaşığı sirke
2 büyük diş ezilmiş sarmısak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
Üzerine;
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı kırmızıbiber


Öncelikle tavuğumuzu 4 su bardağı su ilavesi ile haşlıyoruz.Haşlanan tavuğumuzu tavuk suyunun içinden alıp biraz soğuması için kenarda bekletiyoruz. Bir kasede un,yoğurt,yumurta sarısı ve yarım su bardağı suyu iyice çırpıyoruz ve sıcak tavuk suyumuzdan 1 kepçe ilave ediyoruz.

Bu karışımı iyice çırparak tavuk suyumuza ekliyoruz ve kaynayana kadar arada karıştırmaya devam ediyoruz.Kenara aldığımız tavuğumuzu kemiğinden ayırıp iyice didikleyip küçük parçalara ayırıyoruz ve kaynamakta olan çorbamıza ilave ediyoruz.

Çorbanın altını kapatmaya yakın sirke,sarmısak ve 2 yemek kaşığı zeytinyağını ilave ediyoruz. Çorbanın altını kapattığımızda içine tuzunu ilave edip (çorbanın kesilmemesi için bu çok önemli)10 dakika dinlenmeye bırakıyoruz.Servis sırasında zeytinyağında 1 çay kaşığı pul biberi biraz kızdırıp üzerine döküyoruz.

Afiyet Olsun....

27 yorum :

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

bende buna benzer bir çorba yapıyorum,hakikaten seninde dediğin gibi çok lezzetli oluyor cnm.harika görünüyor,ellerine sağlık cnm.

Unknown dedi ki...

hem işkembe çorbasının her türlüsünü severim.ellerine saglık.

Zeugma dedi ki...

Eminim ki çok nefistir tadı..
Akşama yapacağım hemen.Kaçınılmaz..

Teşekkür ediyorum, sevgiyle...

İkiz Annesi dedi ki...

İşkembe çorbasına bayılırım bana çeken kızlarım da aynen öyle:)
Evde her zaman gerçeğini yapmak zor olabiliyor Yalancı tarif için teşekkür ederim.
Ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

Iskembe çorbasini agzima sürmem ama senin çorbandan tavuk varmis bayilirim:)) Sunumu da harika olmus. Ellerine saglik canim, sicacik mis gibi vallah

Ferkay dedi ki...

Aylinim çorban nefis görünüyor, sıkça yaptığım için tadını da biliyorum, çok güzel.
Ellerine sağlık canım sevgiler..

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik canim. Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Yalancisina bende bayilirim.Sahicini sirt icimdekini yenmek icin yedim.Ama olmasada olur diye düsünüyorum.Yalancisi daha güzel..!

Adsız dedi ki...

Bende yalancisini tercih edenlerdenim, corba nefis görünüyor ellerine saglik.
Sevgiler

TATESAL dedi ki...

Aylinciğim hevesimiz kırıldı gerçekten ne güzel kaptırmış gidiyorduk kendimizi şimdi içimizden gelmiyor ama düzelir inşallah....seni wordpress den dce ekledim ama orasını hiç sevmedim ben...sevgiler...

mutfakcini dedi ki...

oh miss ellerine sağlık canım ;)

mutfagabuyrun dedi ki...

hayatımda hiç içmedim işkembe çorbası ama bu yalancısı harika oluyor aylincim.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Limon çiçekleri dedi ki...

Aylinim canım,tarifte,görüntülerde muhteşem,ellerine sağlık.Sevgiyle.

GÖNÜL dedi ki...

çok güzel bir tarif çorbanı her türlüsüne bayılırım

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bende gerçek işkembe çorbasını içemeyenlerdenim ama bu çorbaya bayılırım diyorum ya bizim damak tadımız aynı diye:))
ellerine sağlık arkadaşım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ben orjinlaini sevenlerdenim ama lakin bazen ;)))
yalancisina bayildim ;) mutlaka denemeliyim! bu güzel tarifin icin cok tesekkürler canimm!
sunumun ve resimlerinde cok hos olmus, gönlüne saglik aylinim;)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

merhaba Aylincim,
kaçak güreşmeye ve kendi evimize hırsız gibi girmeye devam ediyoruz

belki bilgin vardır ama yine de yazayım dedim
malum konumuzla ilgili olarak başlatılan imza kampanyasına destek için

http://www.blogumadokunma.com

bloğunda da yer verirsen sanırım duymayan arkadaşlarımız da bilgilenmiş olur

sevgiyle...

behlulksn dedi ki...

evet yorumlara bende katılıyorum çok lezzetli.Yaptığım için tadını biliyorum.ama servise sunduğunuz kase çok hoşuma gitti. sevgiler

mine dedi ki...

canım benim ellerine sağlık hararetliyken çok iyi oluyor işkembe onun tadında olan yalancısına da bayılırım hele de böyle nefis gözüküyorsa

Dilek Mutfakta dedi ki...

muhteşem bir görüntü ellerine sağlık bu soğuk bahar günlerinde içimizi ısıtacak...bende gerçek işkembe çorbasını sevmeyip yalancısına bayılanlardanım:))))

sevimin sayfasi dedi ki...

bende yalanci iskembe corbayi severim...gercegini hic sevmem
ellerine saglik
sevgilerimle

Saglıklımutfak dedi ki...

gerçeğini de yalancısını da çook severim ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

BEN SAHİCİSİNİDE ÇOK SEVERİM AMA:)) BUDA EN AZ ONUN KADAR LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ARKADAŞIM EMEĞİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE..

Unknown dedi ki...

Ben işkembenin kendisini de severim (çorbasını) sarımsaksız olucak :) Ellerine sağlık canm arkadasım çok güzel olmuş :)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

tatlim corbani denedim ve enfesss oldu :)) cok tesekkürler! kocaman öpüyorum!

Unknown dedi ki...

Bunu bende yaptim. Cok guzelmis. Artik iskembe icmeye bile gerek yok. Gercegini aratmiyor. Fotograf cok hos.

Ebru dedi ki...

Çorbayı yaptım. Harika oldu. Tam anlamıyla şifa çorbası. Tarif için teşekkür ederim. Kolay gelsin