10 Mart 2011 Perşembe

Kandil Simidi (Tuzlu Kurabiye)

Kandil Simiti
Annemden aldığım kandil simidi tarifini senelerdir yaparım...Ancak hepimizin bildiği gibi (ve adı üstünde simit!)yuvarlak olan bu kurabiyeleri her birini aynı boyutta yapmak beni oldukça zorlardı.
Geçen günlerde internette kandil simidi diye arattığımda portakal ağacındaki tarifin benimkiyle birebir uyduğunu gördüm.Ancak orada simit şeklinde değilde kurabiye kalıpları ile kesilmişti ve bu iş benim çok hoşuma gitti :)İşte size adı kandil simidi olup lezzeti gerçekten nefis olan neredeyse 10 gün bayatlamayan(1 tanesini test için ayırdım) kandil simitleri.....



Kandil Simidi(Tuzlu Kurabiye)
250 gram margarin veya tereyağ
2 adet yumurta sarısı(akları üzerine)
2 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı zeytinyağı
Aldığı kadar un(3,5 su bardağı kadar)

üzeri için;
susam,çörek otu vs....


Bütün malzemeler (un kontrollü olarak) bir yoğurma kabına alınır ve ele yapışmayan bir hamur elde edilir.Hamur merdane ile 1-1,5 cm kalınlığında açılır ve istediğimiz kalıpla kesilip yağlanmış tepsiye yerleştirilir.Siz isterseniz yuvarlak simit şekli verebilirsiniz.Ben küçük tart kalıplarıyla kesip ortadan ikiye böldüm ,birazına da rulo şekli verip 1,5 santimlik rulolar kestim.

Tepsiye yerleştirdiğiniz kurabiyelerin üzerine yumurta fırçası ile yumurta akı sürüp çörekotu ve susam serpin.Önceden ısıtılmış 200 derece fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun....

40 yorum :

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık..

canimçektipişirdim dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize saglık bayılırım böylr tuzlu seylere..

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık aylincim bu şekliylede güzel olmuş sevgilerimle..

Şehnaz dedi ki...

ENFES OLMUŞ AYLİNCİM .BENDE AYNI ŞEKİLDE ZORLANIYORDUM..AMA BU ÇOK PRATİK VE HARİKA OLMUŞ..BUNU YAPMALIYIM..ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis olmuş Aylincim bu şekilde daha pratik
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Bu tarif gerçekten süper. Yıllardır yaparım. Kalıplarla kesmek iyi fikir, ben parmak gibi şekil verirdim hep.
Ellerine sağlık Aylin'cim..

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık canım ben de bu tarifle yapıyorum ve çok lezzetli oluyor sevgiler...

mehtap kuzucu dedi ki...

eline sağlık aylinciğim,süper görünüyor..tarifini uygulayacağım izninle,sevgiler..

Unknown dedi ki...

Kahvaltıyla pek aram olmadığı için henüz tek bir lokma yemiş değilim ama fena acıkmış durumdayım.
Şimdi bunlardan üç,dört tane olsa...
Yok yok altı,yedi tane daha iyi.. sıcacıııık çayla ne kadaaaann güzel olurdu.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

Elifin Terazisi dedi ki...

eline sağlık, bu şekilde yapmak iyi fikirmiş. Fırınım küçük olduğundan simit şeklinde yaptığımda çok oyalıyordu beni.

zeynep dedi ki...

Hemen bir kaç tane kahvemin yanına alıp kaçıyorum çok severim çokkk ellerine sağlık canım..Sevgiler..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Aylincim ellerine sağlık
tuzlu kuraiyeleri çok seveiyorum çook

sevgiler

İkiz Annesi dedi ki...

Görüntüleri çok güzel ellerine sağlık canım benim:)

ebru dedi ki...

tatlıdan çok tuzlu kurabiyeleri seviyorum ellerine sağlık hepsi çok güzel olmuşlar.
hele bol susamlı olanlar nefis görünüyor.
yanında sıcak bir çayla harika olur. ..

Limon çiçekleri dedi ki...

Pek bir güzel kızarmışlar,kokusu sanki burnuma geldi.ellerine sağlık canısı:)

Derya dedi ki...

Tatlı tarifi çoktur bende ama şöyle iyi bir tuzlu tarifim yoktu, teşekkürler. Kuzumun doğumgününde deneyeceğim :)

mutfagabuyrun dedi ki...

görüntüden nasıl kıyır kıyır olduğu belli oluyor canım benim.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Aykinim ellerine saglik... Son derece lezzetli olan bu tarifi ben de oldukca SIK yaparim... Babamiz yaninda ise, oglum ise okuluna götürür.... Hem uzun süre de tazeligini koruyan bir yapisi var,,, Ellerine saglik... Sevgilerimle afiyetle olsun...

Unknown dedi ki...

görüntüsünden belli zaten kıyır kıyır duruyor ellerine sağlık.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ah bayılırım kandil siminidine,çok muhteşem görünüyorlar,ellerine sağlık aylincim.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Kandil simitini çok sevmeme rağmen şeklinden dolayı yapmak zor geliyordu..Birde bu şekilde deneyeceğim..
Ellerine sağlık..

GÖNÜL dedi ki...

çok güzel görünüyorlar üşenmesen kalkıp yapacağım güzel bir tarif teşekkürler:)

mine dedi ki...

en güvendiğim tariflerden biri bugüne kadar beğenmeye rastlamadım : )

birdamlacıkyağmur dedi ki...

muhteşem görünüyor,
ellerine sağlık :)

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

o mis kokular buralara kadar geldi:) ellerine saglik...

kalpkurabiye dedi ki...

ahh o kokusu yokmu o simidinn:))
Aylin ablamm ellerine sağlık:))
kokusunu çeke çeke yerim ben bunlarıı:))

hobivakti dedi ki...

Nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Bayılırım bu simide canım ellerine sağlık...

Syhn dedi ki...

sanki bir tabak önüme gelmişçesine çay demleyesim geldi!

özlem dedi ki...

ayy ayya yayy aylincim çayımın yanına 1 tane alabilir miyim. kandil simidini çok severim olsada yesem. ellerine sağlık.

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım,mimledim seni,almak için uğrarmısın*?

nehirineylemleri dedi ki...

ayyyy çok gevrek görünüyorlaaar

Baharcicegi dedi ki...

agza alinca dagilan bir görüntüsü var kiyir kiyir yanina cay olmadan olmaz ama caylar bende kurbisler senden olsun
eline saglik aylincim

sibelyalcincom dedi ki...

Anne tariflerinin yeri bir başkadır gerçekten kalıpla yapmak güzel bir fikirmiş ellerinize sağlık:))))

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aylincim; yıllar önce ben de kurabiye kalıbıyla yapardım, çok zordur o şekli vermek çünkü. Bir de margarin giren şey çok geç bayatlıyor, kesin. Ellerine sağlık ablacım..

emelce yemek dedi ki...

cok severim,eline saglik

Gülcan dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

elif dedi ki...

bu tarifi bende yapıyorum harika oluyor tavsiye ederim ama ben yumurta sarısı sürüyorum sonra susam ve çörek otu döküyorum yıldız kalp çiçek kalıplarıylada şekil verebilirsiniz şiddetle tavsiye ederim

İnci Yemek dedi ki...

deneme..

İnci Yemek dedi ki...

Aylinim yorumlar gitmiyor son kez daha denemeliyim:)
kurabiyeler enfes gözüküyor ellerine sağlık canım.
kandilinizi kutlarım,öperim seni...