22 Mart 2011 Salı

Karamelize Elma Tabanlı Sakızlı Muhallebi

Sakızlı muhallebiyi eşimle birlikte çok severek tüketiriz.Bu sefer altına karemalize elma koydum ve bu şekilde bence çok daha lezzetli oldu.Her zaman yaa bunları birbirine karıştırma diyenler bile çok sevdi bu şekliyle muhallebiyi..



Karamelize Elma Tabanlı Sakızlı Muhallebi

Sakızlı Muhallebi İçin;

1 litre süt
3 yemek kaşığı un(1 bardaktan 2 parmak eksik)
1 su bardağı şeker
3 adet falım damla sakızlı sakız
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağı

Karamelize Elma İçin;

4 adet elma
3 yemek kaşığı şeker
yarım tatlı kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı karamel sos(arzuya göre)
2 yemek kaşığı ince çekilmiş ceviz(koymayabilirsiniz)


Tenceremize süt un ve şekeri koyalım ve orta ateşte karıştırarak koyulaşmasını sağlayalım.Sakızlarımızıda ilave edip sakızlar eriyene kadar arada karıştırararak muhallebimizi pişirelim.Altını kapattığımızda yağ ve vanilyayı ekleyip 2 dakika kadar çırpalım.

Teflon tavamıza minik doğradığımız elma ,şeker ve tereyağımızı koyup yüksek ateşte arada karıştırarak ve elmaların çok salmasına izin vermeden pişirelim.Altını kapatmaya yakın karamel sos,tarçın cevizi ilave edip biraz soğumaya bırakalım.

2 dakika çırpıp bıraktığımız sakızlı muhallebimizi mikserin yüksek devrinde yaklaşık 6-7 dakika daha çırpalım.

Kuplarımızın altına elmalarımızı koyduktan sonra muhallebimizide üzerine doldurup buzdolabında 2 saat kadar soğutup servise sunalım.
Afiyet Olsun....

Not:Yalancı tavuk göğsü ile damla sakızlı muhallebi ayrı şeylerdir ve damla sakızlı muhallebide un kavrulmaz.

35 yorum :

Adsız dedi ki...

güzele benziyor..

Turta Tadında Yaşamak dedi ki...

Süper görünüyorlar, eminim tadı da çok güzel olmuştur :) elinize sağlık.. tariflerin hepsini denemek istiyorum ama sonra çok kilo alıyorumm :-P buna da bir çözüm bulmam gerek sanırım..

Asahhara dedi ki...

Güzel görünüyor. Tadıda güzeldir eminim. Ellerinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

muhallebide sakız tadına alışamadım ama elma harika yakışmış canım.görüntü süper.ellerine sağlık.öpüyorum.

olsada yesek suzan dedi ki...

Aylin Hanımcım çok nefis ve şık duruyorlar.Sakızlı muhallebi ve karamelize elma sosu harika bir ikili olmuş olsada yesem:)deniycem en kısa zamanda ellerinize sağlık sevgiler...

Şehnaz dedi ki...

AYLİNCİNCİM HARİKA BİR GÖRSELLİK..ENFES GÖRÜNÜYOR..ÇOK BEĞENDİM YAZ KIŞ MİSAFİRLERİMİZE SUNACAĞIMIZ BİR ŞÖLEN..ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

zeynep dedi ki...

Ellerine sağlık canım nasıl güzel görünüyor böyle..

yemekbiraşk dedi ki...

çok lezzetli kupların olmuş:) eline sağlık
sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

KAREMEL GÖRÜNCE DAYANAMAM,PAYLAŞIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.HEMEN DENEMELİYİM.

Adsız dedi ki...

Görünüsü cok lezzetli, kesin tadida güzeldir. Ellerine saglik.
Sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Aylinim o nasıl bir sunum olmuş canım:)
sanki bir kaşık aldım damağımda enfes süt kokusunu hissettim:)
bak her zaman olmaz bu haller:)
demek ki fotoğrafı incelerken tarif ve püf noktaları da önemli.
Ellerine sağlık canım,yiyenlere afiyet olsun.
çok öpüyorum seni...

Unknown dedi ki...

Bayıldım,ellerine sağlık Aylinciğim.öpüyorum.

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Tadına bakmaya bile gerek yok görüntü doyurdu bile.Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

aylin birşey sormak istiyorum cahiliğime ve lütfen bu sakız illa aktardan felan mı almak gerkiyor normak sakızla oluyormu(olmuyorsa burda gülmeyi yasaklıyorum:))
sadece ben gülebilirim cevabın karşısında:)

cevaplarsan sevinirim:)
çok güzel görünyor elleirne sağlık

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canımın içi zaten tarifi okuduysan falım sakız kullanıyorum:)bildiğin çiğnediğimiz sakız:)))

orece dedi ki...

ellerine sağlık Aylincim süper görünüyor.

Unknown dedi ki...

okuyupgörmemek böyle birşey galiba ben biliyordum zaten:))
teşekkür ederim
(nedense falım kısmını okumadım algıda seçiçilik bu olsa gerek:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım benim çok harika görünüyor yalnız sormak istediğim(yazmamışın)elmaları rendeliyormuyuz?doğruyormuyuz?ellerine sağlık.

yedirenk dedi ki...

canım sunumu çok şık olmuş,ellerine sağlık...

mine dedi ki...

tek kelimeyle nefis gözüküyor damla sakızına da bayılırım sütlü tatlılarda meyveyle ve şekerle bakalım neler olacak denemelisteme aldım bile ellerine sağlık canım benim

canimçektipişirdim dedi ki...

çok güzel olmus ya..şimdi bende sütlü birşey yapacaktım elmam olsaydı kesin bunu yapardım..

memolininannesi dedi ki...

az önce eşime bir sürü tatlı ıvır zıvır baklava vs sıparıs ettım. tatlı cılgınlıgım hat safhadayken gormeseydım keske....kotu oldu sımdı mecbur bunuda yapıp yemek lazım.. elıne saglık

neval dedi ki...

en az tariflerin kadar sunumların da hoş

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Karamel sos bulamazsak mini fırın kaplarının dibine elmaları yerleştirip fırında karamelize edebiliriz elmaları sanırım, ne dersin. Yada borcama dizip, muhallebiyi de üstüne dökebiliriz. Gerçi kuplardaki kadar şık olmaz ama:)) Ellerine sağlık Aylinim..

Adsız dedi ki...

görüntü süper..ellerine sağlık canım

Aycan dedi ki...

Aylin'im ellerine sağlık, benim sürekli oklımda olup bir türlü deniyemediğim tarif :)

sibelyalcincom dedi ki...

Çooookk güzel görünüyor ellerine sağlık:)))

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Aylin kuplardan birini alıp kaçıyorum
hem sakızlı muhallebiye bayılırım hem de karamelize elmayla birleşmiş halini düşününce muhteşem olmuş ellerine sağlık

narcicegirengi dedi ki...

Aylincim merhaba,
Cok ozlemisim sizleri, ne zamandir bloglari acamiyordum. Bugun ilginc bir sekilde hepsi aciliyor:)
Tariflerin yine harika. OZellikle tatlikolik olarak bu tarifine bayildim. Mutlaka denemeliyim.
Ellerine saglik:)
Sevgi ve muhabbetlerimle.
Bu arada Aylincim sitemde bir hediye cekilisim var, katilmak istersen beklerim.

Unknown dedi ki...

şimdi tekrar bu sayfaya geldim çünkü yapmaya gidiyorum nasıl yapıldığına bir bakayım istedim yaptık ve de yedikten sonra görüşürüz:)

Unknown dedi ki...

evet yaptım ve de yadik sadece ondan kaynaklı olabilir ben 4 kaşık un koydum (1 kaşığı sonra ilave ettim)çünkü bitürlü koyulmadı:(
yedik bitti teşekkürler

YeMeK vAkTi dedi ki...

canım aslında dediğim gibi 1 bardak undan 2 parmak eksik...yani un tepeleme olacak ve dolapta durdukça zaten o kıvamını bulacaktı.1 litre 1 bardak un koyularak yapılan sakızlı muhallebi çok koyu olur ve bu benim pke tercihim değildir...öptüm canım

mine dedi ki...

canım denedim teşekkürler nefisoldu

Adsız dedi ki...

ben şuan tarifinizi yaptım ama biraz az kızarttım heralde içi çiğ gibi görünüyo sanki ama sizde gereğinden daha fazla kızartıcaksınız diye bildirmemişsiniz içinin pişmesiiçin üstünün baya esmerleşmesi lazımmış ne yazıkki şerbete attıktan sonra farkettim

YeMeK vAkTi dedi ki...

Yorumunuz sanıyorumki bu tatlı için değil hanım göbeği için..Üzüldüm gerçekten gerçi daha evvel yapan arkadaşlarım böyle bir sorun yaşamadı..Gereğinden fazla kızartıcaksınız diye bir şey bu tatlı için söylenemez.Fotoğrafta gördüğünüz kadar kızaracak.ayrıca önemli olan soğuk yağa atmanız.İlk partiyi soğuk yağda daha sonra kalan hamuru kızgın yada sıcak yağda pişirdiysenizde içi pişmez ama dediğim gibi illaki çok kızartın diye bir durum söz konusu değil tek şart yukarıda kırmızı harflerle belirttiğim gibi soğuk yağa koyup kızartmak