16 Mart 2011 Çarşamba

Patlıcanlı Kıymalı Makarna

Patlıcanlı pilava niyet spagettiye kısmet olan patlıcanlı makarnamla geldim bugün :) Görüntüsü sanki musakkayı alıp spagettinin üzerine koymuş gibi oldu sanki ama tadını ben gerçekten çok beğendim ve 1 bardak ayranla akşam yemeğim oldu kendileri..Bir dahaki sefere kıymasız ,patlıcanlı domatesli peynirli deniyeceğim sabah sabah yutkunurmu insan şunu yazarken :)))Buyrun tarife...


Patlıcanlı Kıymalı Makarna

1 paket spagetti makarna(yada istediğiniz makarna)
1 tatlı kaşığı tuz,3 litre su
1 çorba kaşığı sıvıyağ

2 adet kemer patlıcan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
200 gram kıyma
3 adet domates
2 diş sarmısak
4-5 dal maydanoz
yarım çay kaşığı karabiber,1 çay kaşığı tuz

Patlıcanları Kızartmak İçin;
1 su bardağı sıvıyağ

3 litre kaynamış suya 1 tatlı kaşığı tuz ve spagetti makarna koyulup makarnalar istenilen yumuşaklığa gelenne kadar pişirilir.(genelde her markanın pişme süresi faklıdır ,paket üzerine bakın bence) 1 çorba kaşığı sıvıyağ ile makarnamızı çok ezmeden harmanlayalım.

Patlıcanlarımızı küçük küpler halinde doğrayıp kızgın sıvıyağda kızartalım ve kağıt havlu üzerine alıp yağının süzülmesini bekleyelim.Diğer tarafta 2 yemek kaşığı zeytinyağında kıymayı ve ezilmiş sarmısakları biraz kavuralım.3 adet rendelenmiş domatesi tuz ve karabiberide ekleyip domatesler eriyene kadar pişirelim.Kızaran patlıcanları ve ince kıyılmış maydanozlarıda ekleyip altını kapatalım.

Servis sırasında patlıcanlı sosu makarnaya karıştırabileceğiniz gibi ,altına makarna koyup üzerine 2 kaşık patlıcanlı harç koyup servise sunalım.

Afiyet Olsun....

27 yorum :

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

, görüntüyü görünce yutkunur tabi insan....bende makarna yapmıştım...:)....ellerine sağlık

Şehnaz dedi ki...

patlıcanı öyle özledimki..az kaldı inşallah şöyle yopak patlıcanların çıkmasına..harika ve farklı olmuş..ellerine sağlık aylincim

zeynep dedi ki...

Görünce sanırım pilavdan dönülmüş makarnaya dedim aaa cidden öyle de olmuş:))Ellerine sağlık balım..

Asahhara dedi ki...

Ellerine sağlık müthiş görünüyor.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

insanın canı makarna istemese bile, bu görüntü çok iştah açıcı.harika olmuş,ellerine sağlık aylincim.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Nefiss! Ellerine saglik Aylincim,sana harika bir gün gecirmeni diliyorum...sevgiler

Chilek dedi ki...

Patlıcana bayılırım ellerine sağlık canım:))

Nil dedi ki...

kaç tabak yiyebilirim acaba? ertesi güne kalacağını tahmin etmiyorum :)

Tümay Öztürk dedi ki...

bence kesinlikle patlıcanlı peynirli domatesli de harika! Ellerine sağlık canım nefis bir tabak. Ben de okurken yutkundum walla sürekli:)

TATESAL dedi ki...

İnsan yutkunmaz mı be güzelim...ağzımın suyu aktı resmen ellerine sağlık Aylinim...
Hiç bir yerde bloggerin tadı yok değil mi sıcaklığı arkadaşlığı başka....wordpresse italyan kaldım ...yakında tam kadro devam edeceğiz inşallah...sevgiler....

yemekbiraşk dedi ki...

bencede harika olmuştur patlıcan neye yakışmazki zaten:)
sevgilerimle

Serap dedi ki...

Yine öyle güzel resimlemiş ve öyle güzel yazmış, tarif etmişsiniz ki, yutkunulur tabii. Ellerinize sağlık.

durutarifler dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor. Özenmemek mümkün değil. Ellerine sağlık.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Şahane görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

Unknown dedi ki...

İnsan yutkunmaz olurmu,yutkunur tabiiiii :)))

Görüntü harika !
Ellerine sağlık canım
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

bizimkiler makarnayı bir tek domatesli yiyiyorlar.oysa ben böyle degişik lezzetlere bayılırım.ellerine saglık.

nesrin dedi ki...

Aylincigim ellerine saglik. Mutlaka denemeli. Sevgiler...

canimçektipişirdim dedi ki...

yutkunulmayacak gibi değil gerçekten ellerine sağlık..

Duygu www.mutfagimdan.com dedi ki...

Patlicanla makarnayi ben sik sik yaparim birlikte. Cok guzel oluyor. Nefis gozukuyor, ellerine saglik Aylin.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Aylincim; bu musakkalı makarna fikri harika doğrusu. Musakkarna olmuş bu:))) Ellerine sağlık canım benim..

Unknown dedi ki...

Of be Aylin nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

yedirenk dedi ki...

canım patlıcanlı herşeye bayılırım :))ellerine sağlık....

Unknown dedi ki...

Patlicanli, domatesli, peynirli TAM BANA GORE !!!! Ellerine saglik canim çok lezzetli gorunuyor

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık canım makarnan harika sevgiler...

sibelyalcincom dedi ki...

Patlıcanı çok seviyorum mutlaka lezzetli olmuştur ellerinize sağlık
Sevgiler:)))

Pelin dedi ki...

Ben de okurken yutkundum Aylinciğim. Ellerine sağlık. sevgiler

Gizemli Tatlar dedi ki...

Aylincim nefis görünüyor, ellerine sağlık.